וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים

26.3.2014 / 3:26

דרום קוריאה דיווחה כי שכנתה מצפון שיגרה שני טילים לעבר ים יפן. טוקיו מחתה על ההתרסה, אך מסרה כי המהלך לא ישפיע על חידוש השיחות בנושא תכנית הגרעין של פיונגיאנג

שיגור טיל של קוריאה הצפונית. דצמבר 2012. רויטרס
שיגור טיל ארוך טווח על ידי צפון קוריאה ב-2012/רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) שני טילים בליסטיים בין-יבשתיים לכיוון ים יפן, על אף האיסור המוטל עליה לערוך ניסויים בטילים ארוכי טווח. סוכנות הידיעות בקוריאה הדרומית, יונהאפ, דיווחה מפי גורם ביטחוני כי פיונגיאנג ירתה שני טילים בעלי טווח פגיעה בינוני ששוגרו למרחק 650 קילומטרים וכי על פי המסתמן מדובר בטילים מסוג רודונג.

עוד בוואלה! חדשות:
"כל העולם יתלהב": כשבגין אישר את הסכם השלום עם מצרים
טימושנקו: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"
שערוריית המין שמסעירה את ההתנחלות החרדית

ההתרסה מצד פיונגיאנג הגיעה לאחר פגישה משולשת שקיימו ראש ממשלת יפן שינזו אבה, נשיא דרום קוריאה פאק גון-הייה והנשיא האמריקני ברק אובמה. בעקבות השיגור מסר גורם במשרד החוץ היפני כי המהלך לא ישפיע על השיחות המתוכננות בין ארצו לבין קוריאה הצפונית בנוגע לתכנית הגרעין של פיונגיאנג. במקביל, שר החוץ היפני הודיע כי ארצו הביעה מחאה על השיגור באמצעות השגרירות היפנית בבייג'ינג. השיחות בין יפן לקוריאה הצפונית הופסקו בדצמבר 2012 בעקבות שיגור טיל ארוך טווח על ידי פיונגיאנג.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. ינואר 2014. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, אתר רשמי
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

בשבוע שעבר שיגרה קוריאה הצפונית 30 טילים לטווח קצר מחופה המזרחי לעבר ים יפן, למרחק של 60 קילומטרים. כמה ימים קודם לכן שיגרה המדינה המבודדת 25 רקטות לעבר ים יפן, ועל פי ההערכות, השיגורים נועדו לאיים על שכנתה מדרום בשל תמרון צבאי משותף עם ארצות הברית. במסגרת הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם, פיונגיאנג אינה רשאית לירות טילים לטווח ארוך.

מדי שנה עורכת קוריאה הדרומית תמרון צבאי משותף עם צבא ארצות הברית בין החודשים פברואר לאפריל – הדבר המגביר את המתיחות בינה לבין השכנה מצפון. בתחילת החודש הביעה קוריאה הצפונית את מחאתה על התרגיל על ידי שיגור שישה טילים קצרי טווח לעבר הים. למרות המתיחות היחסית בין שתי המדינות, בתקופה האחרונה חלה התחממות ביחסים ביניהן לאור חתימה על הסכם נדיר המאשר את תהליך איחוד המשפחות שהופרדו במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50' של המאה ה-20.

במסגרת התחממות היחסים, הסכימו שני הצדדים להימנע מהעלבות מילוליות הדדיות ולהמשיך לקדם את הדיאלוג ביניהם. על אף זאת, דוח חסר תקדים של האו"ם שסקר את מחנות הריכוז במדינה קבע כי ייתכן ששליט הצפון, קים ז'ונג און, ובכירי המשטר שלו יהיו חשופים להעמדה לדין בבית משפט בינלאומי, בגין פשעים נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully