וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: קוריאה הצפונית שיגרה 30 טילים

לאחר שבתחילת השבוע שיגרה 25 רקטות לעבר ים יפן בתגובה לתמרון הצבאי המשותף של שכנתה מדרום עם ארה"ב, ערכה הלילה פיוניאנג שיגור נוסף, למרחק 60 קילומטרים

תרגיל צבאי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית בנמל ליד סאול. רויטרס
התמרון הצבאי המשותף של קוריאה הדרומית וארה"ב, החודש/רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שבת) 30 טילים לטווח קצר מחופה המזרחי לעבר ים יפן. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "יונהאפ" של קוריאה הדרומית, הטילים שוגרו למרחק של 60 קילומטרים. השיגור הנוכחי הינו השני בשבוע האחרון, לאחר שבתחילת השבוע שיגרה קוריאה הצפונית 25 רקטות לעבר ים יפן. על פי ההערכות, השיגורים השבוע נועדו לאיים על שכנתה מדרום, העורכת בימים אלה תמרון צבאי משותף עם ארה"ב.

לאחר השיגור ביום שני האחרון, האיצה קוריאה הדרומית בשלטון בפיוניאנג להימנע ממה שהיא כינתה תרגילים "פרובוקטיביים". "אין ספק שמדובר בפרובוקציה", אמר דובר משרד ההגנה בסיאול, קים מין-סאוק, שטען כי ירי "בו זמני של מספר כזה של טילים מהווה מפגן שרירים לכל דבר". אולם, הוא דאג להבהיר כי רקטות מסוג זה אינן מציבות סיכון גדול על ארצו. גם ארה"ב התייחסה לשיגורים, ובהודעה מטעם דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, נקראה פיונגיאנג להימנע מפרובוקציות.

עוד חדשות מהעולם:
54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"
פריז: "צעקו לי יהודי מלוכלך, והיכו אותי בפנים"
קייב חתמה על הסכם עם אירופה; קרים סופח סופית

התמרון הצבאי השנתי אותו עורכת קוריאה הדרומית עם ארה"ב החל בסוף חודש פברואר, וצפוי להימשך עד אמצע חודש אפריל. בתחילת החודש הביעה קוריאה הצפונית את מחאתה על התרגיל על ידי שיגור שישה טילים קצרי טווח לעבר הים.

אולם, חרף השיגורים האחרונים, בעת האחרונה ניכר כי היחסים בין שתי הקוריאות עלו דווקא על פסים חיוביים. זאת, אחרי שדוח חסר תקדים של האו"ם, שסקר את מחנות הריכוז במדינה, קבע כי ייתכן ששליט הצפון, קים ז'ונג און, ובכירי המשטר שלו יהיו חשופים להעמדה לדין בבית משפט בינלאומי, בגין פשעים נגד האנושות. לאחרונה אף חתמו שתי המדינות על הסכם הנדיר המאשר את תהליך איחוד המשפחות שהופרדו במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50' של המאה ה-20. במסגרת התחממות היחסים, הסכימו שני הצדדים להימנע מהעלבות מילוליות הדדיות ולהמשיך לקדם את הדיאלוג ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully