וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה תדרוש עונש מוות למחבל מהפיגוע בבוסטון

31.1.2014 / 0:04

התובע הפדרלי הודיע כי בכוונתו לדרוש שג'וחר צארנייב, שנאשם כי הניח מטעני חבלה בקו הסיום של המרתון בעיר, יוצא להורג: "טבע ההתנהגות מחייב זאת". אמו: "לא מרגישה דבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וחר צארנייב לאחר לכידתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

התובע הפדרלי הראשי בארצות הברית, אריק הולדר, הודיע אמש (חמישי) כי בכוונת התביעה לדרוש עונש מוות לג'וחר צארנייב, הנאשם בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון בשנה שעברה, אם יורשע. "הטבע של התנהגותו והנזק שנגרם חייבו את ההחלטה הזו", הסביר הולדר, שנדרש לקבל החלטה בנושא עד אתמול.

עוד חדשות מהעולם:
גם במשפט החוזר באיטליה: ”הרוצחת הסקסית” הורשעה
באמצע המשבר הפוליטי: נשיא אוקראינה יצא לחופשת מחלה
עונש למורדים: אסד מחק שכונות שלמות בדמשק ובחמה

אמו של ג'וחר צארנייב, הנאשם כי עשה את הפיגוע יחד עם אחיו טמרלאן, הגיבה הלילה לדברים, ואמרה כי היא "לא מרגישה דבר" בעקבות הודעת התביעה כי תדרוש עונש מוות לבנה בן ה-20. בראיון לרשת ABC אמרה זובידאת צארנייבה: "איך אני מרגישה בנוגע לזה? אני לא מרגישה דבר. אני יכולה להגיד לך דבר אחד, שאני אוהבת את בני. תמיד ארגיש גאה בו, ואני ממשיכה לאהוב אותו". בעבר טענה כי בניה חפים מפשע, וכי הממשלה האמריקנית הפלילה אותם. ימים ספורים אחרי הפיגוע אמרה בראיון לאותה רשת כי היא חוששת שיוטל על בנה שנותר בחיים עונש מוות, ואף ציינה כי "איבדה שני בנים".

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
ג'וחר/AP

הפיגוע בקו הסיום של מרתון בוסטון, אחד הגדולים שהתרחשו מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, אירע ב-15 באפריל 2013. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 264. לאחר הפיגוע, ג'וחר ואחיו טמרלאן - שיחד הניחו במקום שני מטעני חבלה שהוסתרו בסירי לחץ - נמלטו מהזירה. כעבור ארבעה ימים, טמרלאן נורה במהלך מצוד על ידי השוטרים, ואילו אחיו נתפס.

החלטתו של הולדר זכתה לביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם במדינה. "הלוואי שהפקידים הפדרליים היו מכבדים את רצונם הברור של אזרחי מסצ'וסטס, שהיו בקו החזית באירוע הטרגי הזה", אמרה קרול רוז, מנכ"לית האיחוד האמריקני לחירויות האזרח במדינת מסצ'וסטס. בדבריה, התבססה על סקר שנערך במדינה בשנה שעברה ,וקבע ש-57% מהאזרחים מעדיפים לגזור על צארנייב מאסר עולם ולא עונש מוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיגוע בבוסטון. GettyImages
השניות שלאחר הפיגוע/GettyImages

בעבר התבטא הולדר נגד הוצאה להורג והסביר שהערך ההרתעתי של עונש זה מוטל בספק. עם זאת, מאז מונה לתפקידו ב-2009, הוא הורה לתובעים לדרוש עונשי מוות ב-36 מקרים שונים, כך על פי נתוני משרד המשפטים האמריקני. חשוב לציין שבכמחצית מהמקרים בהם דרשה התביעה עונש מוות בעבר, התובעים נסוגו מדרישתם, לרוב בעקבות עסקת טיעון.

פרקליטיו של צארנייב סירבו להתייחס להחלטה. בעבר, הם הבהירו כי הם מתנגדים לעונש מוות, בין השאר בטענה שג'וחר נגרר אחרי אחיו הגדול. הם האשימו את הממשלה בהקמת מכשולים בלתי הוגנים בניסיון לסכל את ההגנה על צארנייב, בהם הדרישה לזרז את פתיחת המשפט.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully