וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש למורדים: אסד מחק שכונות שלמות בדמשק ובחמה

30.1.2014 / 15:32

דוח חדש של ארגון זכויות אדם חושף תמונות לוויין שמראות בבירור - שכונות שלמות שהיוו בסיס לכוחות המורדים נמחקו באמצעות חומרי נפץ ובולדוזרים. התירוץ: "תכנון אורבני"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הממשל הסורי השתמש בפיצוצים מבוקרים ובולדוזרים להחריב אלפים של בנייני מגורים, ושכונות שלמות במקרים מסוימים – במה שנראה כעונש לתושבים התומכים באופוזיציה, כך לפי דוח שפורסם היום (חמישי) של ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch. ההריסות הוצאו לפועל בין יולי 2012 ליולי 2013 בשבעה אזורים בבירה דמשק וסביבותיה ובעיר חמה, הנחשבים תומכים באופוזיציה.

"מחיקה של שכונות שלמות מהמפה אינה טקטיקה לגיטימית למלחמה", אמר אולה סולבנג, חוקר בארגון. "ההריסות האלה שבוצעו בניגוד לחוק הן התוספות האחרונות לרשימה הארוכה של פשעים שמבוצעים על ידי הממשל הסורי", הוסיף. הוא דרש ממועצת הביטחון של האו"ם לשלוח מסר ברור לממשל הסורי, לפיו "טיוחים וחסינות ממשלתית לא יעמדו בדרך לפתרון צודק לקורבנות".

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
מסמך: כך ממשיך אסד לייצר טילים עבור חיזבאללה
אסד והאופוזיציה הסכימו: נשים וילדים יעזבו את חומס
"הרג תעשייתי": ראיות מחרידות לפשעי מלחמה של אסד

שכונות שלמות בדמשק הוחרבו על ידי הממשל – תמונות לווין, ינואר 2014. AP
אלפי משפחות איבדו את בתיהן כתוצאה מההריסות/AP

בדוח בן 38 עמודים נטען כי עונש בלתי-פרופורציונלי זה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי, והארגון קרא לסיום מידי של מדיניות זו. עד כה, אלפי משפחות איבדו את בתיהן כתוצאה מכך. גורמי ממשל וכלי תקשורת ממשלתיים תיארו את ההריסות כ"תכנון אורבני", או פעילות נגד בניינים שנבנו שלא כחוק. עם זאת, הארגון טוען בתום המחקר שבוצע כי הצבא פיקח על ההריסות, אשר אירעו באזורים שהתפתחה בהם לחימה. בנוסף, לא זוהתה פעילות דומה באזורים הנחשבים פרו-אסד.

עם הדוח המפורט, שוחררו תמונות לוויין של אזורים אלה לפני ואחרי ההריסות, ואינן משאירות ספק לגבי היקפן. תושבים בדמשק ובחמה סיפרו לארגון זכויות האדם כי הבולדוזרים נכנסו לשכונות בחסות הצבא לאחר שכוחות המורדים נסוגו מהאזור. תושבת חמה סיפרה כי כוחות הצבא הצהירו, לאחר הרס שכונת וואדי אל-ג'וז השכנה, כי הם "יחריבו את השכונה כמו שעשו לוואדי אל-ג'וז אם יירו ממנה אפילו כדור אחד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שכונות שלמות בדמשק הוחרבו על ידי הממשל – תמונות לווין, ינואר 2014. AP
לוחמי האופוזיציה השתמשו במיקומם של שכונות אלה בחלקים החיצוניים של דמשק וחמה על מנת לחדור פנימה או לעזוב את הערים/AP

תושבים רבים בשכונות טענו כי לוחמי האופוזיציה השתמשו במיקומם של שכונות אלה בחלקים החיצוניים של דמשק וחמה על מנת לחדור פנימה או לעזוב את הערים. כוחות הממשל לא נתנו לתושבים, לדבריהם, אזהרה לפני ההריסות, והיה כמעט בלתי אפשרי לחלץ את חפציהם בזמן. עוד טענו כי לא התקבל פיצוי מהממשלה.

"התועלת או המטרה הצבאית אינה מספיקה על מנת להוציא לפועל את ההריסות", טען גורם בארגון Human Rights Watch. "אפילו אם זה נדרש מבחינת פעילות הצבא, יש דרך בה ניתן לבצע את ההריסות ללא פגיעה בלתי-פרופורציונלית באזרחים – מה שלא קרה במקרים האלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully