וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בהופעה פומבית נדירה: "מוביל את הספינה לחוף מבטחים"

5.1.2015 / 0:27

הנשיא הסורי לווה בבכירי ממשלו, ובירך מתפללים מכל זרמי האיסלאם, כשהגיע לתפילה חגיגית במסגד. הופעותיו הפומביות נדירות מאוד מאז פרוץ מלחמת האזרחים, אך זו השנייה תוך שבוע. שינוי בהלך הרוח בדמשק?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
"האיסלאם האמיתי בא לידי ביטוי בדרך של צדק ומוסר, ולא בדרך של רשע וכריתת ראשים"

נשיא סוריה בשאר אסד הופיע אתמול (ראשון) במסגד אל-אפראם בשכונת מוהאג'רין של הבירה דמשק, והשתתף בתפילה החגיגית לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד – כך דווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית. בתיעוד ביקורו הנדיר של הנשיא, הוא נראה לוחץ ידיים ומברך מתפללים סונים, שיעים ועלאווים.

אסד לווה בראש ממשלתו, ואאל אל-חלקי, יו"ר הפרלמנט גי'האד א-לחאם והמופתי של סוריה, אחמד בדר א-דין אל-חאסון. שר ההקדשים, מוחמד עבד א-סתאר, שהשתתף אף הוא עם אסד בתפילה, אמר כי "אסד מוביל את הספינה אל חוף מבטחים". עוד הוסיף א-סתאר: "האיסלאם האמיתי בא לידי ביטוי בדרך של צדק ומוסר, ולא בדרך של רשע וכריתת ראשים".

למרות שהוא נראה ביום חמישי האחרון, הנשיא קיים הופעות פומביות בודדות מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011. דמשק נותרה תחת שליטת כוחות המשטר, אולם עימותים בין ארגוני המורדים לכוחות צבא אסד בפרברי העיר מתרחשים באופן תדיר.

עוד בוואלה! חדשות:
מדינה מדממת: יותר מ-200 אלף נהרגו בלחימה בסוריה
אסיר בביתו: לאן נעלם סמל המשטר הסורי?
שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"

נשיא סוריה, אוכל חומוס עם חייליו בעת ביקורו בבסיס הנמצא צפונית מזרחית לדמשק, ינואר 2015. רויטרס
בשאר אסד עם חיילי כוחות המשטר, השבוע/רויטרס

הנשיא התפלל באותו המסגד לציון יום הולדתו של הנביא גם בשנה שעברה. בחודש אוקטובר, הוא השתתף בתפילות לציון עיד אל-פיטר בבירה, ובחודש יולי הוא הופיע בארמון הנשיאותי, לרגל השבעתו לכהונה נוספת בנשיאות. בנאום שנשא אז, הבטיח "לטהר" את המדינה מכוחות המורדים.

הופעתו הפומבית האחרונה הייתה בערב השנה האזרחית החדשה, כשביקר חיילים ברובע ג'ובאר בצפון-מזרח דמשק. על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית, הוא שוחח עם החיילים וסעד עמם. בחודש שעבר אמר אסד כי הוא צופה שהלחימה בסוריה תהיה "ארוכה וקשה", אולם הופעותיו המרובות, יחסית, בתקופה האחרונה עשויות להצביע על ביטחון מחודש שצבר ועל אמונה מצד הנשיא כי ידו על העליונה.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully