וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"

23.9.2014 / 17:42

יותר מ-160 מטרות של הארגונים האיסלאמיסטים הותקפו בסוריה, ובמהלך היום נחשף כי הן נעשו בידיעה מלאה של המשטר הסורי, באמצעות מתווכים עיראקים. אובמה: "נעשה את מה שנחוץ"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

יותר מ-160 מטרות הותקפו החל מהלילה (שלישי) על ידי ארצות הברית ובעלות בריתה בסוריה – כך מסר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי. היום התגלה כי התקיפות, אשר כוונו נגד מטרות של הארגונים "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ג'בהת א-נוסרה וחוראסאן, נעשו תוך תיאום עם הרשויות בדמשק.

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, הצהיר כי הוא קיבל עדכון אישי ממקבילתו האמריקנית, סמנתה פאוור, בנוגע לתקיפות, כמה שעות לפני שהחלו. "אנחנו בשיתוף פעולה צמוד עם עיראק", הוסיף ג'עפרי. זאת, בניגוד לדבריו של נשיא איראן, חסן רוחאני, שטען כי התקיפות האמריקניות אינן חוקיות מאחר שנעשו ללא אישורה של דמשק.

עוד בוואלה! חדשות על תקיפת הקואליציה בסוריה:
צפו: כך השמידה ארה"ב את יעדי דאעש ממרחק 1,000 ק"מ
טבילת אש ראשונה לחמקן היקר והבעייתי של ארה"ב
המערכה נגד דאעש מתרחבת: ארה"ב הפציצה בסוריה

נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
"התקיפות אינן חוקיות". נשיא איראן, חסן רוחאני/AP

סוכנות הידיעות הממשלתית בסוריה דיווחה כי היועץ לביטחון לאומי של ממשלת עיראק, פאלח אל-פיאד, תדרך את הנשיא בשאר אסד בפגישה שנערכה בין השניים בנוגע לצעדים הבאים ב"מאמצים להילחם בטרור", ואף צוין כי ארצות הברית יידעה את הארמון בדמשק, באמצעות מתווכים עיראקים, על התקיפות.

אסד מסר כי סוריה נחושה להמשיך את "המלחמה בטרור", וכי ממשלו תומך בכל מאמץ בינלאומי בעניין.

בדברים שנשא נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, בטרם יציאתו לעצרת האו"ם בניו יורק, אמר: "הבהרתי כי ארצות הברית תפעל בקואליציה רחבה, וזה אכן מה שעשינו. נמשיך לפעול כתף אל כתף עם מדינות האזור. אמריקה לא עומדת לבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק, יולי 2014. רויטרס
"שיתוך פעולה צמוד עם עיראק". נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

אובמה הוסיף כי יותר מ-40 מדינות הציעו לפעול במסגרת הקואליציה העולמית בעיראק ובסוריה. "על כל ארגון טרור לדעת כי מי שמסכן את ארצות הברית – דמו בראשו", הוסיף הנשיא. "נעשה כל מה שצריך על מנת להילחם בארגוני הטרור, ולשמור על ביטחון ארצות הברית והעולם כולו. זה ייקח זמן, אבל נמשיך לבנות קואליציה, ונעשה מה שנחוץ".

גורמים אמריקנים מסרו מוקדם יותר היום כי התקיפות האמריקניות, בשיתוף ירדן, ערב הסעודית, בחריין, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות, נגד מטרות בסוריה ימשיכו, בקצב שיהיה תלוי בבנק המטרות הזמין.

ברק אובמה בנאום בנושא דאעש בבית הלבן. רויטרס
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבית הלבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully