וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע? ניצחון מוחץ לאסד בבחירות לנשיאות סוריה

הנשיא המכהן נבחר ברוב של 88.7% לעמוד בראש המדינה המשוסעת שבע שנים נוספות. הוא קרא לאזרחים לחגוג את תוצאות הבחירות לא באמצעות "ירי באוויר שמהווה איום לחיי האזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

השליט הבלתי מעורער: נשיא סוריה בשאר אסד ניצח בבחירות לנשיאות המדינה וייכנס בקרוב לקדנציה שלישית במספר. דובר הפרלמנט הסורי, מוחמד אל-לחם, הודיע הערב (רביעי) כי אסד גרף, כצפוי, 88.7% מקולות המשתתפים בבחירות הדמוקרטיות ויעמוד בראש המדינה שבשטחה מתחוללת מלחמת אזרחים זה למעלה משלוש שנים, שבע שנים נוספות.

עוד חדשות מהעולם:
"פספסנו צ'אנס אדיר ללכוד את 'האלמנה הלבנה'"
פינלנד: 5 תינוקות מתים במרתף - אמם חשודה ברצח
תיעוד: רגע השחרור של החייל האמריקני משבי טליבאן

נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה מצביעים בבחירות לנשיאות, יוני 2014. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד ורעיתו אסמה בקלפי בדמשק, אתמול/רויטרס

נשיא בית המשפט העליון לחוקה בסוריה, מאג'ד חאדרה, אמר כי שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 73.42%. לדבריו, 11,634,412 מתוך 15,845,575 בעלי זכות הצבעה מימשו את זכותם בבחירות שהחלו אתמול ונמשכו עד הערב.

אסד קרא לאזרחי סוריה לחגוג את תוצאות הבחירות "בדרך שמשקפת את המורל הגבוה שלנו" ולא באמצעות "ירי באוויר שמהווה איום לחיי האזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תומכי נשיא סוריה בשאר אסד ביום הבחירות לנשיאות סוריה בתוניס, בירת תוניסיה, 4 ביוני 2014. רויטרס
תומכי אסד גם בתוניסיה, היום/רויטרס

הבחירות נערכו באזורים הנמצאים בשליטת הממשלה הסורית. באזורים שנמצאים בשליטת המורדים, בהם שטחים גדולים בצפון סוריה ובמזרחה, לא הוצבו קלפיות. זאת, לאחר שמתנגדיו של אסד טענו כי הבחירות אינן לגיטימיות וקראו להחרימן.

אסד גבר על שני חברי פרלמנט לא מוכרים, חסן אל-נורי ומאהר חג'אר. את מועמדותם אישר הפרלמנט, המורכב ברובו המוחלט מתומכי הנשיא. זו הפעם הראשונה ב-50 השנים האחרונות שלסורים ניתנת בחירה בין כמה מועמדים לנשיאות.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בביירות, לבנון, 4 ביוני 2014. רויטרס
בחירות לא הוגנות. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בלבנון, היום/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום כי אי אפשר להתייחס לבחירות בסוריה כבחירות הוגנות "משום שאתה לא יכול לערוך בחירות בזמן שלמיליון מאנשיך אין אפילו את היכולת להצביע". במסיבת עיתונאים שכינס עם הגעתו לביקור בן יום אחד בביירות, בירת לבנון, הוסיף קרי: "שום דבר לא ישתנה מהיום שלפני הבחירות ליום שאחרי. המלחמה היא אותה מלחמה, הטרור הוא אותו טרור וההרג הוא אותו הרג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully