וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אייר אסיה: "נבין הכול כשתימצא הקופסה השחורה"

עם מציאת שברי המטוס, נסיבות התרסקותו נותרו מסתוריות. חברת התעופה והרשויות מתמקדות כעת בפינוי הגופות ובטיפול במשפחות הממתינות בשדה התעופה בסורביה, אינדונזיה. "לא נברח מאחריות"

צילום: רויטרס, שידורי הטלוויזיה באינדונזיה; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

התרסקות טיסת "אייר אסיה" QZ8501 בים ג'אווה, לחופי אינדונזיה, היא "צלקת לכל החיים" עבור מנכ"ל החברה, טוני פרננדס – כך אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים שכינס בשדה התעופה של סורביה, שם ממתינים מאות בני משפחותיהם של 162 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס. "אני מקווה שנצליח להבין מה קרה", אמר והוסיף כי "נבין הכול כשתימצא הקופסה השחורה".

מוקדם יותר אישר ראש הסוכנות הלאומית לחילוץ ולהצלה של אינדונזיה, במבאנג סואליסטיו, כי אותרו שברי המטוס, זמן קצר לפני רדת החשיכה בתום יומם השלישי של מאמצי החיפוש. למרות דיווח מוקדם שנמסר מחיל הים האינדונזי על כך שנמשו כ-40 גופות, במבאנג הבהיר כי עד כה אותרו רק גופות בודדות, ומקור הדיווח הראשוני הוא בתקשורת לקויה בין הגופים.

טיסה 8501 - עוד בוואלה! חדשות:
אותרה טיסת אייר אסיה: גופות ומזוודות נמצאו באזור ההתרסקות
כוחות צבא הוזנקו לחפש בים אחר טיסת "אייר אסיה"
החיפושים אחר טיסת "אייר אסיה": "ככל הנראה שקעה"

נשיא אינדונזיה ומנכ"ל אייר אסיה, סורביה. רויטרס
"צלקת לכל החיים". נשיא אינדונזיה ג'וקו/רויטרס

נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הורה על המשך המבצע "רחב ההיקף" לאיתור כל הקורבנות. "העדיפות העליונה היא פינוי כל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס", אמר ג'וקו, שהגיע אף הוא לסורביה. הוא הודה בדבריו לממשלות הזרות שהעניקו סיוע במהלך מאמצי החיפוש, בהן מלזיה, סינגפור, קוריאה הדרומית, אוסטרליה וארצות הברית.

מנכ"ל חברת התעופה הבהיר כי "לא נברח מאחריות". הוא הבטיח למשפחות הקורבנות פיצוי הולם, בעקבות החוויה "הנוראה" שעברה עליהם, והוסיף כי מחובתה של "אייר אסיה" לתמוך בהם. "אנחנו מחויבים, לא נתחבא מאחורי נהלים", אמר. "מילים לא יוכלו לבטא כמה אני מצטער". הוא סיים בהבעת תקווה כי החברה "תשתקם לאחר האסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בני משפחות הנוסעים בטיסת אייר אסיה, סורביה. רויטרס
"ידענו מה הסיכונים". בני משפחות הנוסעים בסורביה, היום/רויטרס
"אני יודע שהמטוס התרסק, אבל אני לא יכול להאמין שאחי ובני משפחתו מתים. אנחנו ממשיכים להתפלל"

הקשר עם מטוס האיירבאס A320 אבד בדרכו משדה התעופה האינדונזי בסורביה לסינגפור, לאחר שככל הנראה נקלע לתנאי מזג אוויר קשים במיוחד. בין שברי המטוס שנמצאו היום במיצר קרימאטה, זוהו דלת מטוס, מגלשת חירום, מזוודות ומצופים.

עם קבלת הבשורה המרה על גורל יקיריהם, חלק מבני המשפחה הממתינים בסורביה פרצו בבכי וכמה מהם התמוטטו ופונו לקבלת טיפול רפואי. "עליכם להיות חזקים", אמר ראש עיריית סורביה, טרי ריסמהריני. "הם לא שלנו, הם שייכים לאל", הוסיף בניסיון לנחם את האבלים.

מיצר קרימאטה, שבו אותרו שברי המטוס:

היידר פאוזי, בן 60, סיפר כי בתו הצעירה, חיירוניסה, הייתה על הטיסה, כדיילת של "אייר אסיה". הוא ראה אותה לאחרונה לפני כשישה שבועות, כששבה לבית הוריה לחופשה. "מההתחלה, ידענו מה הסיכונים הכרוכים בעבודתה כדיילת", סיפר. "היא הייתה יפה וחכמה, היא תמיד חלמה לטוס. לא היינו יכולים לעצור אותה".

בני משפחות הנוסעים בטיסת אייר אסיה, סורביה. רויטרס
פינוי קרובת משפחה של אחד הנוסעים, שהתמוטטה בשדה התעופה בסורביה/רויטרס

איפאן ג'וקו, בן 54, שאחיו צ'ארלי גונאוואן יחד עם בני משפחתו – אשתו של צ'ארלי, שלושת ילדיהם ושני קרובי משפחה נוספים – היו על הטיסה בדרכם לחגיגות השנה החדשה בסינגפור, אמר כי למרות החדשות הטראגיות, הוא עוד מקווה לנס. "אני יודע שהמטוס התרסק, אבל אני לא יכול להאמין שאחי ובני משפחתו מתים", אמר בדמעות. "אנחנו ממשיכים להתפלל".

בני משפחות הנוסעים בטיסת אייר אסיה, סורביה. רויטרס
בני משפחות הנוסעים בטיסת אייר אסיה, סורביה/רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה. רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה/רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה. רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה/רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה. רויטרס
פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully