וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס נוסעים שיצא מאינדונזיה נעלם בדרך לסינגפור

28.12.2014 / 5:35

חשש כבד לחייהם של 162 נוסעים ואנשי צוות בטיסת "איר אסיה" שהמריאה מאינדונזיה ונעלמה כשעה לפני הנחיתה. מבצע חיפוש נפתח באזור ההתרסקות המשוער. החברה המלזית מעולם לא איבדה מטוס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

-דיווח: המטוס התרסק 145 ק"מ מהאי בליטונג.
-אינדונזיה הזניקה מבצע חיפוש והצלה אחר המטוס הנעלם.
-על המטוס היו 156 אינדונזים, 3 אזרחי קוריאה הדרומית, אזרח צרפת, אזרח מלזיה ואזרח סינגפור.

חשש כבד לחייהם של 162 נוסעים ואנשי צוות בטיסת "איר-אסיה", שהמריאה לפנות בוקר מאינדונזיה ונעלמה בדרכה לסינגפור. טיסה QZ8501 נעלמה ממסכי המכ"ם בשעה 01:15 (שעון ישראל), כשעה ורבע לפני שהייתה אמורה להגיע ליעדה. הטייסים לא השמיעו אות מצוקה.

העיתון "ג'קרטה גלוב" ציטט מקור בצוות החיפוש וההצלה, שאמר כי החיפושים נערכים באזור הנמצא כ-145 קילומטרים מהאי האינדונזי בליטונג. לדבריו, התקבלו דיווחים ולפיהם המטוס "חג מעל הים באזור כדי לחמוק מסופה, ואז נקלע למערבולות והתרסק בים". לדיווח אין אישור ממקורות רשמיים.

על המטוס, מדגם איירבאס A320, היו 7 אנשי צוות ו-155 נוסעים: 138 מבוגרים, 16 ילדים ותינוק אחד. ההערכה היא הקשר עמו אבד כשהיה במחצית הדרך - מעל ים ג'אווה שבאוקיינוס ההודי, בין קלימנטן - החלק האינדונזי של האי בורניאו - לאי ג'אווה שבאינדונזיה. בכיר במשרד התחבורה באינדונזיה אמר כי בטרם נעלם המטוס, הוא טס בגובה 32 אלף רגל, והטייסים ביקשו להגביה את מעופם ל-38 אלף רגל, כדי לעקוף עננות כבדה.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשת השחיתות: גל מעצרים נוסף צפוי השבוע
דיון סופי בוועדת הסל: אילו תרופות תממן המדינה?
ראש העיר ניו יורק נאם בהלווית השוטר; השוטרים הפנו לו גב

היעלמות טיסה QZ8501 – נמל התעופה צ'נגי – סינגפור, דצמבר 2014. רויטרס
שלט הכוונה לקרובי הנוסעים בנמל התעופה צ'נגי בסינגפור, הבוקר/רויטרס

חברת "אייר אסיה", שמושבה במלזיה, שולטת על שוק הטיסות הזולות בדרום-מזרח אסיה, ומעולם לא איבדה מטוס בתאונה. בהודעה שפרסמה, הודיעה החברה כי "איר אסיה מצטערת להודיע שטיסה QZ8501 איבדה קשר עם מגדל הפיקוח בשעה 07:24 הבוקר (שעון מקומי). נכון לשעה זו אין לנו, למרבה הצער, פרטים נוספים בנוגע למצב הנוסעים והצוות שעל המטוס, אבל אנו נמשיך לעדכן כשמידע נוסף יהיה זמין".

עוד נכתב כי "נעשות פעולות חיפוש והחברה משתפת פעולה באופן מלא עם הרשויות ומסייעת לשירותי החילוץ". גם מרשות התעופה האזרחית בסינגפור נמסר כי הם פועלות על מנת לסייע לחיפוש של האינדונזים אחר המטוס. כמו כן, נמסר כי חיל האוויר וחיל הים של סינגפור לוקחים חלק בחיפושים, עם שני מטוסי C-130.

ממתינים לדיווח על גורל התרסקות מטוס אייר אסיה – סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014. AP
נמל התעופה סורביה באינדונזיה, הבוקר/AP

שנה קטלנית לחברות התעופה האסייתיות

זו התאונה האווירית השלישית של חברות תעופה אסייתית השנה. ב-8 במרץ 2014 נעלם מטוס בואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס", שיצא מקואלה לומפור לבייג'ינג, כשעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות. לאחר 16 ימים מהיעלמות המטוס, הודיעה החברה כי על סמך המידע המצוי ברשותה הוא התרסק באוקיינוס ההודי.

לאחר חיפושים נרחבים שארכו כמה חודשים, הושעה החיפוש כדי שצוותי מחקר יוכלו למפות את תוואי הקרקעית ולהגדיל את הסיכוי למצוא את המטוס. בחודש אוקטובר חודשו החיפושים התת-ימיים אחרי שברי המטוס והם יימשכו עד סוף 2015. מבצע החיפושים אחר המטוס הנעלם נחשב ליקר מסוגו בהיסטוריה.

ב-17 ביולי, מטוס נוסף של "מלזיה איריליינס" התרסק מפגיעת טיל במזרח אוקראינה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור. 298 בני אדם נהרגו.

ממתינים לדיווח על גורל התרסקות מטוס אייר אסיה – סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014. AP
קרובי הנוסעים בסורביה ממתינים להודעת חברת התעופה, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully