וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות צבא הוזנקו לחפש בים אחר טיסת "אייר אסיה"

ספינות ומטוסי הרקולס יצאו לאזור המשוער של התרסקות מטוס האיירבאס שנעלם בדרכו לסינגפור ועליו 162 נוסעים ואנשי צוות. החיפושים הופסקו בשל החשיכה ויתחדשו בבוקר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חיל האוויר האינדונזי יצא הבוקר (ראשון) למבצע חיפושים רחב-היקף אחר טיסת "אייר אסיה" שנעלמה בדרכה לסינגפור. על טיסה QZ8501 היו בסך הכל 162 בני אדם, בהם 155 נוסעים ושבעה אנשי צוות, רובם אזרחי אינדונזיה.

טייסי המטוס, שהמריא מאינדונזיה, ביקשו לשנות את נתיב הטיסה של מטוס האיירבאס A320 כדי לחמוק ממזג אוויר קשה. ככל הנראה הם פנו שמאלה וטיפסו מגובה של 34 אלף רגל לרום של 38 אלף רגל, ולאחר מכן הפסיקו לתקשר עם בקרת הקרקע. האות האחרון מהמטוס התקבל כשעה ורבע לפני שעת הנחיתה המתכוננת.

חברת "אייר אסיה", שמושבה במלזיה, שולטת על שוק הטיסות הזולות בדרום-מזרח אסיה, ומעולם לא איבדה מטוס בתאונה. החברה שינתה הבוקר את צבע הלוגו שלה ברשתות החברתיות מאדום בוהק לאפור. מנכ"ל החברה, טוני פרננדז, הודיע כי הוא יוצא לנמל התעופה סורביה באינדונזיה, העיר שבה מתגוררים רבים מהנוסעים שהיו על המטוס. "המחשבות שלי נתונות כעת לנוסעים ולאנשי הצוות", כתב פרננדז בטוויטר. "אנחנו תולים תקווה במבצע החיפוש וההצלה, ומודים לממשלות אינדונזיה, מלזיה וסינגפור".

חשש לאסון נוסף בים || טיסת איר-אסיה נעלמה ועליה 162 בני אדם

קרובת משפחה של אחת מנוסעי המטוס הנעלם בטיסת איר-אסיה – סינגפור, דצמבר 2014. GettyImages
קרובת משפחה של אחד הנוסעים, הבוקר בנמל התעופה בסינגפור/GettyImages

במסיבת עיתונאים שכינסה חברת התעופה, נמסר כי המטוס כבר היה אמור לכלות את מלאי הדלק שלו. לדברי משרד התחבורה באינדונזיה, הטייסים לא שלחו אותות מצוקה. מבין 162 הנוכחים על המטוס, 155 הם אינדונזים, שלושה מקוריאה הדרומית, אחד מסינגפור, אחד ממלזיה, אחד מצרפת ואחד מבריטניה.

קברניט המטוס שנעלם הלילה היה בעל ניסיון של 6,100 שעות טיסה. הקצין הראשון רשם 2,275 שעות. המטוס היה בן שש שנים ועבר טיפול תחזוקה אחרון ב-16 בנובמבר. חברת איירבאס הודיעה כי המטוס השלים 23 אלף שעות טיסה בשירות החברה, בכ-13,600 טיסות.

העיתון "ג'קרטה גלוב" ציטט מקור בצוות החיפוש וההצלה, שאמר כי החיפושים נערכים באזור הנמצא כ-145 קילומטרים מהאי האינדונזי בליטונג. לדבריו, התקבלו דיווחים ולפיהם המטוס "חג מעל הים באזור כדי לחמוק מסופה, ואז נקלע למערבולות והתרסק בים". לדיווח אין אישור ממקורות רשמיים. מוקדם יותר דווח על איתור אפשרי של שברים בים ג'אווה, אך צוותי החילוץ הודיעו כי הדיווח שגוי.

ממתינים לדיווח על גורל התרסקות מטוס אייר אסיה – סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014. AP
נמל התעופה סורביה באינדונזיה, הבוקר/AP

סינגפור, מלזיה ואוסטרליה הציעו לממשלת אוסטרליה עזרה בחיפושים אחר המטוס. מלזיה הודיעה כי שלחה ספינות ומטוסי "הרקולס" לאזור המשוער של ההתרסקות. גם סינגפור שלחה מטוס הרקולס. אוסטרליה הציע לשלוח מטוסי סיור, דומים לאלה שהשתתפו בחיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם בחודש מרץ.

זו התאונה האווירית השלישית של חברות תעופה אסייתית השנה. ב-8 במרץ 2014 נעלם מטוס בואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס", באחת התעלומות הגדולות בתולדות התעופה האזרחית.

המטוס יצא מקואלה לומפור לבייג'ינג, כשעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות. לאחר 16 ימים מהיעלמות המטוס, הודיעה החברה כי על סמך המידע המצוי ברשותה הוא התרסק באוקיינוס ההודי.

לאחר חיפושים נרחבים שארכו כמה חודשים, הושעה החיפוש כדי שצוותי מחקר יוכלו למפות את תוואי הקרקעית ולהגדיל את הסיכוי למצוא את המטוס. בחודש אוקטובר חודשו החיפושים התת-ימיים אחרי שברי המטוס והם יימשכו עד סוף 2015. מבצע החיפושים אחר המטוס הנעלם נחשב ליקר מסוגו בהיסטוריה.

ב-17 ביולי, מטוס נוסף של "מלזיה איירליינס" התרסק מפגיעת טיל במזרח אוקראינה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור. 298 בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully