וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות טיסת אייר אסיה: 4 מדינות מחפשות אחר המטוס

מוקדם יותר הבחין צוות אוסטרלי בעצמים במרחק 1,120 ק"מ מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס. סגן נשיא אינדונזיה: החיפושים נמשכים בסיוע 30 סירות ו-50 מטוסים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן נשיא אינדונזיה, יוסוף קאלה, שולל את הדיווח ולפיו נמצאו שברים השייכים למטוס "איר-אסיה". לדבריו, הדיווח שהגיע מהצוות האוסטרלי המשתתף בחיפושים ונבדק ונשלל. קאלה אמר כי החיפושים נמשכים בסיוע 30 סירות ו-50 מטוסים, שנשלחו מאינדונזיה, מסינגפור, ממלזיה ומאוסטרליה. מדינות נוספות הציעו סיוע בחיפושים.

עם אור ראשון התחדשו הבוקר החיפושים אחרי טיסה QZ8501 של חברת התעופה המלזית "איר אסיה" שנעלמה אתמול בדרכה לסינגפור, כשעליה 162 נוסעים ואנשי צוות. ההערכות הן שהמטוס התרסק ושקע בים. הצוות האוסטרלי דיווח על תצפית אפשרית של שברים במרחק 1,120 ק"מ מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס, אך כאמור בדיקה העלתה שלא מדובר בחלקי המטוס.

היעלמות טיסת איר אסיה || כותרות אחרונות
התחדשו החיפושים אחר המטוס הנעלם. "כנראה שקע בים"
המטוס ניתק קשר עם הקרקע אחרי שהטייסים שינו את המסלול
הדיווח הראשוני: מטוס עם 162 בני אדם נעלם בדרכו לסינגפור

מאמצי החיפוש אחר טיסה 8501 של אייר אסיה. רויטרס
החיפושים אחר המטוס הנעלם, הבוקר/רויטרס

במבנג סואליסטיו, ראש הסוכנות האינדונזית לחילוץ והצלה, אמר כי "בהתבסס על המידע שברשותנו, ההשערה היא שהמטוס נמצא בקרקעית הים". יחד עם זאת, אין בשלב זה אף ראיות שמוכיחות את הטענה. בכירים בסורביה, העיר באינדונזיה שממנה המריא המטוס, אמרו כי צוותי החיפוש רק החלו להגיע לאזור בשעות הבוקר המוקדמות.

סואליסטו הוסיף כי לחיפושים היום יצטרפו 12 ספינות, שלושה מסוקים, כמו גם חמישה מטוסים צבאיים וכמה ספינות של הצי האינדונזי. כמו כן, מלזיה וסינגפור ישלחו מטוסים וספינות שיצטרפו למאמצים. "מטרתנו העיקרית היא למצוא את המטוס. אנחנו משתפים פעולה עם כל מחלקה אפשרית ועם המדינות הרלוונטיות", מסר שר התחבורה האינדונזי טאטאנג קורניאדי.

חיפושים אחר מטוס איר אסייה – נמל התעופה סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014. GettyImages
אנשי צוות בנמל התעופה סורביה, אינדונזיה/GettyImages

"אין לנו מושג כרגע מה השתבש, אך בואו לא נעלה ספקולציות כרגע" – כך אמר אתמול מנכ"ל חברת התעופה המלזית "אייר אסיה", טוני פרננדס, במסיבת עיתונאים שכינס בשדה התעופה בסורביה, שם עדיין ממתינים מרבית בני משפחותיהם הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הטיסה. לדבריו, יש להתמקד במאמצי החיפוש ובטיפול במשפחות, במקום בגורם לתאונה.

"אנחנו הרוסים", הוסיף פרננדס. עם היוודע דבר היעלמותו של מטוס האיירבאס A320, כשעה ורבע לפני שהיה אמור להגיע ליעדו, פרסם פרננדס בחשבון הטוויטר שלו: "זה הסיוט הגרוע ביותר שלי. המחשבות שלי נתונות כעת לנוסעים ולאנשי הצוות, ואנחנו תולים תקווה במבצע החיפוש וההצלה".

ויליאם וולדוק, מומחה לתאונות אוויריות באוניברסיטת אמברי-רידל שבאריזונה, ארצות הברית, טען כי אסור להשוות בין היעלמות טיסת "אייר אסיה" לזו של טיסה MH370 של חברת "מלזיה איירליינס" בחודש מרץ. לדבריו, נסיבות המקרה – טיסה יחסית קצרה ומידע רב בנוגע למיקום המטוס המשוער – מעודדות יותר, וקיים סיכוי רב לאתר את המטוס.

חיפושים אחר מטוס איר אסייה – נמל התעופה סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014. GettyImages
חיפושים אחר מטוס איר אסייה – נמל התעופה סורביה, אינדונזיה – דצמבר 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully