וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד החנוכה: נשיאת צ'ילה ונשיא ניגריה הדליקו נר ראשון

19.12.2014 / 17:39

בשגרירויות ישראל ברחבי העולם ציינו את החג בהדלקת נרות משותפת עם המנהיגים המקומיים. נשיא גרמניה יואכים גאוק השתתף בטקס הדלקת נרות בביתו של השגריר, ואובמה אירח בביתו את בכירי הקהילה היהודית

נשיא גרמניה יואכים גאוק מדליק נרות בבית השגריר יעקב הדס–הנדלסמן. משרד החוץ
נשיא גרמניה יואכים גאוק מדליק נר שני בבית השגריר יעקב הדס-הנדלסמן, השבוע/משרד החוץ

בנציגויות ישראל ברחבי העולם חגגו בימים האחרונים את חג החנוכה באירועי הדלקת נרות. בשגרירות ישראל בברלין השתתף נשיא גרמניה, יואכים גאוק, בטקס הדלקת נרות בביתו של השגריר יעקב הדס-הנדלסמן. "אנחנו נמצאים בשנה שבה נציין את היובל ליחסים", אמר הנשיא גאוק. "אנו מצפים ואנו פועלים יחד כדי להבטיח שהיחסים המיוחדים והחבריים שלנו יעמיקו. גרמניה תמיד תעמוד לצדה של ישראל".

עוד בוואלה! חדשות:
רקטה שנורתה מעזה התפוצצה באשכול; אין נפגעים
דיווח בלבנון: כך פעל בכיר חיזבאללה שריגל למען ישראל
דוח סי-איי-אי שדלף: "הסיכול הממוקד הישראלי לא יעיל"

"נשיאת צ'ילה  מישל באשלה מדליקה נרות יחד עם ראש הקהילה היהודית והשגריר רפאל אלדד". משרד החוץ
השגריר רפאל אלדד, נשיאת צ'ילה מישל באושה, וראש הקהילה היהודית, השבוע/משרד החוץ

גם בסנטיאגו, בירת צ'ילה, נערכה הדלקת נרות בהשתתפות מנהיגת המדינה, הנשיאה מישל בשאלה והשגריר הישראלי במדינה, רפאל אלדד. צ'ילה תתמנה בעוד חודש לנשיאת מועצת הביטחון של האו"ם ועשויה למלא תפקיד מפתח בכל הנוגע לשאיפותיהם של הפלסטינים להעביר החלטות חד-צדדיות במועצה. במהלך הקיץ פרץ משבר בין ישראל לצ'ילה לאחר שהמדינה הדרום אמריקנית החליטה להחזיר את השגריר שלה בתל אביב להתייעצויות במחאה על פעולות צה"ל במבצע "צוק איתן".

בניגריה השתתף הנשיא גודלאק ג'ונתן בהדלקת נרות לצד שגריר ישראל במדינה אורי פלטי. ג'ונתן נחשב למנהיג פרו-ישראלי שבתקופת שלטונו השתפרו היחסים בין ישראל לניגריה, בדגש על שיתופי פעולה בתחום המאבק בטרור. הוא ביקר בישראל פעמיים בשנתיים האחרונות והביע רצון להעמיק את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והתיירותיים בין שתי המדינות. גם ניגריה היא חברה במועצת הביטחון של האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"נשיא ניגריה גוד-לאק גו'נתן חוגג חנוכה יחד עם השגריר אורי פלטי". משרד החוץ
נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן והשגריר אורי פלטי מדליקים נר ראשון. ניגריה, השבוע/משרד החוץ

כמו בכל שנה, גם בבית הלבן הדליקו השבוע נרות לכבוד החג. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח ביום רביעי בביתו את בכירי הקהילה היהודית במדינה והתייחס במעמד החגיגי להסכם ההיסטורי לחידוש היחסים בין ארצות הברית לקובה, שהוביל לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני אלן גרוס מהכלא הקובני. אובמה אמר כי הוא שמח להחזיר את גרוס לאדמת ארצות הברית בערב החג ולחגוג גם את מצוות "פדיון שבויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully