וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: כך פעל בכיר חיזבאללה שריגל למען ישראל

מוחמד שווארבה עמד בראש יחידה למבצעי חוץ בארגון השיעי, אלא שלפי הדיווח הוא סיכל חמישה פיגועים שתכנן חיזבאללה לנקום את מות מורנייה, וכן סייע לישראל בפיצוח הפיגוע בבורגס

עימאד מורנייה. רויטרס
שווארבה סיכל חמישה פיגועים שתכנן חיזבאללה, כדי לנקום את מותו. מורנייה/רויטרס

חיזבאללה מעלה למשפט את אחד מבכירי הארגון, מוחמד שווארבה, שנאשם בהדלפת מידע לישראל ובסיכול חמישה פיגועים נגד ישראלים שאותם תכנן חיזבאללה כדי לנקום את מותו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, עימאד מורנייה - כך דיווח היום (שישי) ה"דיילי סטאר" הלבנוני.

שווארבה, בן 42, שעד כה נחשף רק בראשי התיבות של שמו, עומד בראש יחידה 910 למבצעי חוץ בחיזבאללה. לפי הדיווח בעיתון הלבנוני, הוא נעצר בחודש שעבר יחד עם ארבעה פעילים נוספים מהיחידה. בין היתר, הוא סייע לישראל בחקירת הפיגוע שהוציא חיזבאללה בבורגס ביולי 2012, שבו נרצחו שישה בני אדם - חמישה ישראלים ובולגרי.

עוד בוואלה! חדשות
רקטה שנורתה מעזה התפוצצה באשכול; אין נפגעים
חזק מול החמאס? כשאבו מאזן החליט לפנות לאו"ם
בלי דגל לרוץ איתו: נתניהו ממולכד, ומוטרד מבנט המתחזק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המידע עבר משווארבה לישראל, וממנה לבולגריה - שהפיצה את התמונות. המחבלים מבורגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הפיגוע בבורגס, השלטונות בבולגריה פרסמו את תמונותיהם של שני פעילי חיזבאללה שעומדים מאחורי הפיגוע: חסן אל חאג', בן 25 בעל אזרחות קנדית, ומליאד פרח בן ה-32, המחזיק באזרחות אוסטרלית. מקור ביטחוני סיפר ל"דיילי סטאר" כי שווארבה הוא זה שסיפק לישראל את המידע באשר לחשודים, שהועבר בהמשך לבולגריה והוביל לפרסום התמונות.

ארגון חיזבאללה מתגאה ביכולתו למנוע הסתננות מרגלים לשורותיו, אלא שאין זו הפעם הראשונה שבה פרשיות ריגול נקשרות בשמו. בשנת 2011 הודה מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, כי לפחות שניים מאנשיו הודו שריגלו עבור סוכנות הביון האמריקנית, CIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully