וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ינסה לתאם את העמדות האירופאיות לגבי הכרה בפלסטין

שר החוץ האמריקני אמר כי "ארצות הברית מנסה לנטרל את המתחים" בין ישראל לפלסטינים. לגבי האירופאים, אמר: "גורמים רבים דוחפים בכיוונים שונים, השאלה היא אם כולנו יכולים לדחוף באותו הכיוון"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בבריסל לאחר כינוס של נציגי כוחות הקואליציה הנלחמים בדאעש, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
"אנחנו בוחנים כמה אפשרויות". קרי/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התייחס הלילה (שבת) לפתרון המשבר הישראלי-פלסטיני בקולומביה. לדבריו של קרי, ארצות הברית פועלת בימים אלה על מנת לזרז את קיום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו מנסים למצוא דרך כדי לנטרל את המתחים ולהפחית את הסיכוי להחמרת הסכסוך", אמר קרי. "לשם כך, אנחנו בוחנים כמה אפשרויות".

קרי המשיך ואמר כי לא מעט מדינות פועלות על מנת לסייע במציאת פתרון, אך רובן אינן מתואמות והדבר בעייתי על מנת לקדם את המשא ומתן. "יש שם בחוץ גורמים רבים שמעורבים ומנסים לקדם ולדחוף את הנושא בכמה כיוונים שונים. השאלה היא אם כולנו יכולים לדחוף באותו הכיוון". על מנת לפעול בנושא, קבע קרי סדרת פגישות במהלך השבוע הבא עם מנהיגים אירופאיים, על מנת לנסות ולמצוא פתרון אחד במקום ההצעות שלהן, שסותרות זו את זו ובעיקר את עמדת ישראל.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
לבני: "מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג"
הפצוע בפיגוע משחזר: "הבנתי שאני בסכנה, התחלתי לברוח"
נזקי מזג האוויר: שריפה מברק בשפלה, שיטפונות בים המלח

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
שר החוץ בצרפתי, לורן פביוס/רויטרס

דבריו של קרי מגיעים יומיים לאחר שהבית העליון של הפרלמנט הצרפתי, הסנאט, אישר הצעת חוק שהוגשה על ידי מפלגת "הירוקים", הקוראת לממשלה בפריז להכיר במדינה הפלסטינית. להחלטה, שהתקבלה ברוב של 154 קולות מול 146 מתנגדים, יש משמעות סמלית בלבד, בדומה לזו שהתקבלה על ידי האסיפה הלאומית בתחילת החודש, אולם ההערכה היא כי הצעד יקדם את עמדתם של הפלסטינים במשא ומתן.

כך גם שר החוץ של אירלנד, צ'ארלי פלאנגן, אמר ביום רביעי בדיון בפרלמנט כי ממשלתו "שוקלת הכרה מוקדמת" בפלסטין, כצעד שיביא לדבריו לחידוש שיחות השלום. זאת, לאחר שחברי הבית התחתון - בעל הסמכות העליונה בין שני בתי הפרלמנט האיריים - קיבלו הצעת חוק הקוראת לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בנימין נתניהו. GettyImages
ינסה לשכנע את קרי להטיל וטו על כל הצעה שתעלה באו"ם בנושא ההכרה בפלסטין. נתניהו/GettyImages

בתוך כך, בשבוע הבא צפוי הפרלמנט האירופי להצביע גם הוא על הצעת חוק הקוראת להכרה במדינה הפלסטינית. ההצעה, שהוגשה במשותף על ידי מפלגות שמאל, צפויה לעבור, חרף מאמצים דיפלומטיים מצד ישראל למנוע את המהלך. המחוקקים באיטליה, סלובניה ופורטוגל צפויים אף הם להצביע בחודשים הקרובים על הצעות חוק דומות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא בתחילת השבוע הבא לביקור קצר ברומא, שם ישתתף בפגישה דחופה עם קרי במטרה לנסות ולהגיע להבנות בין ישראל וארצות הברית בנושא הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967. בירושלים חוששים כי וושינגטון תחליט שלא להשתמש בזכות הווטו השמורה לה ובכך לאפשר להצעה לעבור במועצת הביטחון.

נתניהו ינסה במהלך הפגישה לשכנע את קרי להטיל וטו על כל הצעה שתעלה במועצת הביטחון בנושא, גם אם מדובר בהצעה "מרוככת" שאותה יגבשו מדינות אירופה. עם זאת, בירושלים מודעים לכך שכמעט כל הדרג המקצועי הבכיר בוושינגטון סבור שאם הפלסטינים ירככו את נוסח ההצעה שלהם, או אם יוגש נוסח מרוכך על ידי מדינות אירופה, ארצות הברית צריכה לתת להחלטה לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully