וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בפיגוע משחזר: "הבנתי שאני בסכנה, התחלתי לברוח"

משה קמון מביתר עילית ניסה לתפוס טרמפ בחזרה מהעבודה הביתה, אלא שאז מחבל עם בקבוק חומצה ומברג הגיח לעברו. "לא יכולתי להגן על עצמי", סיפר. קצין באוגדת יו"ש: "עוד מקרה של מחבל בודד"

צילום: דוברות הדסה עין כרם, הצלה יו"ש עריכה: ניב פוקס

משה קלוד קמון, אחד משבעת הפצועים בפיגוע התזת החומצה, שחזר אתמול (שישי) את שאירע בצומת שליד מחסום המנהרות.

"אני עובד בגוש עציון כמלווה הסעות", סיפר מבית החולים הדסה עין כרם - שם אושפז במצב קל. "בדרך כלל אני חוזר מהגוש ועוצר בצומת עוקף חוסאן, לפני מחסום המנהרות, כדי לקחת טרמפ לביתר עילית, שם אני גר". כך עשה קמון גם היום בצהריים, אלא שהנוהל השגרתי שלו הופר על ידי מחבל פלסטיני. "לא עברה חצי דקה (מהרגע שהגעתי לצומת) ואוטו עצר", המשיך. "אדם ערבי הגיע מצד ימין, הספיק לשאול אותי 'מה השעה', ואז מיד זרק כוס או בקבוק עם חומר שפגע לי בעיניים".

את החומר הכימי, כך התברר, הוא התיז לא רק על קמון אלא גם על שישה בני משפחה מביתר עילית שעצרו לאסוף אותו. "אז התחלתי להרגיש את הסכנה שאני כבר לא יכול להגן על עצמי", אמר במבוכה והסביר כי חש מצוקה משום שלא היה מקום להסתתר בו או דרך להגיב למחבל. "הוא הגיע מבחוץ, לא הספקתי לעלות לאוטו, כשהוא זרק את הכוס עם החומר. מה שכן שהרגשתי זה שאני בסכנת חיים, התחלתי לברוח".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
טייס "טס" ב-120 קמ"ש – בכביש שמותר בו רק 50
כל מה שקרה בעולם בשנת 2014 - מ-א' ועד ת'
דו-חיים: חיל הים יוצא מהמים

זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
חייל ופלסטיני בזירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

קצין בכיר בגזרת יהודה ושומרון סיפר אף הוא כיצד התגלגל האירוע. "הגבר החרדי המתין לטרמפ, ולידו היה פלסטיני. רכב עם ילדים ואישה עצר לחרדי - אלא שאז הפלסטיני התיז חומצה כימית לעבר יושבי הרכב. הטרמפיסט נכווה, וכך גם הנוסעים. לא ברור באיזו חומצה מדובר", אמר.

לדבריו, כלי רכב שהיה מאחורי הרכב של המשפחה היה הראשון לעצור ולסייע. שני אזרחים החלו לרדוף אחרי הפלסטיני אחרי שזה זרק את החומצה - אלא שהאחרון הסתובב לעברם עם מברג שלוף. "בשלב זה השניים נמלטים ממנו, אולם מדרום מגיע רכב נוסף ובו תושב האזור שמזהה את האירוע. הנהג מצליח לפגוע קלות במחבל, מבצע נוהל מעצר חשוד, ואז יורה בפלסטיני שנפגע ונופל". כוחות מג"ב שהגיעו למקום נטרלו את המחבל וכוח רפואי העביר אותו לאשפוז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחבל תקף משפחה בחומצה במחסום המנהרות שבאזור ירושלים, דצמבר 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
זירת האירוע/ספק 500, הצלה יו"ש

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מי שביצע את הפיגוע הוא ג'מאל ריאדה, תושב כפר נחאלין שבאזור בית לחם, בן 45. הקצין הבכיר אמר כי לחשוד יש רקע של פעילות טרור שקשור להפרות סדר שבהן השתתף בעבר, אולם "לא יותר מזה". לדבריו, ההערכה היא שמדובר גם הפעם במפגע בודד. "לא נראה שיש מאחוריו תשתית. כרגע אנחנו נמצאים סביב ביתו, נדע בהמשך יותר פרטים".

"יש שריטות בתיאום הביטחוני"

בתשובה על המתיחות הגבוהה אחרי הפיגוע, בצל מותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין ולאור ההכרזה הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל אמר הקצין: "אנחנו נערכים חזק ביחס לשבועות האחרונים". הוא הוסיף כי בניגוד לציפיות "המציאות בשטח טובה". "התיאום הביטחוני נמשך, אף שיש בו מעט שריטות. הפעילות נגד חמאס והטרור באופן כללי נמשכת".

זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
האוטו של בני המשפחה, שנפצעו בפיגוע/נועם מושקוביץ

אתמול לפנות ערב שוחררו ששת בני המשפחה שנפצעו בפיגוע: זוג הורים בשנות ה-50 לחייהם וארבע בנותיהם, בנות 18-11. הם נפצעו באורח קל וסבלו מקוצר נשימה ומצריבה בעור ובעיניים. האם והבנות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בבירה. האב פונה להדסה עין כרם.

חובש בכיר במד"א מני שטרית שהגיע למקום הפיגוע סיפר: "בצומת הכניסה מכביש המנהרות לכביש עוקף חוסאן עמד רכב ובתוכו אשה וארבע בנות, במקום הייתה המולה גדולה, והנפגעים היו נסערים מאוד. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות חומצה שגרמו לצריבות בעיניים, לקוצר נשימה, לאדמומיות ולצריבה בעור. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חשיפת האזורים שנפגעו בגוף, שטיפה ומתן חמצן. פינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים כשמצבם הוגדר קל. המפגע שנורה נפגע וטופל על ידינו, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.i
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com


(עדכון ראשון: 12.12.14, 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully