וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לקראת הכרה בפלסטין: לחץ בצרפת, אירלנד "שוקלת"

הסנאט הצרפתי אישר הצעת חוק הקוראת לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית. שר החוץ של אירלנד לאחר החלטה דומה: "נשקול הכרה מוקדמת". הצעות להכרה מקודמות בדנמרק, איטליה, סלובניה, פורטוגל ובפרלמנט האירופי

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
שר החוץ הצרפתי לורן פביוס בדיון בפרלמנט, בשבוע שעבר/רויטרס

הבית העליון של הפרלמנט הצרפתי, הסנאט, אישר היום (חמישי) הצעת חוק שהוגשה על ידי מפלגת "הירוקים", הקוראת לממשלה בפריז להכיר במדינה הפלסטינית. להחלטה, שהתקבלה ברוב של 154 קולות מול 146 מתנגדים, יש משמעות סמלית בלבד, בדומה לזו שהתקבלה על ידי האסיפה הלאומית בתחילת החודש, אולם ההערכה היא כי הצעד יקדם את עמדתם של הפלסטינים במשא ומתן.

שר החוץ, לורן פביוס, הבהיר כי צרפת תכיר במדינה פלסטינית אם ייכשלו הניסיונות הבינלאומיים להשגת הסכם בין ישראל לבין הפלסטינים. "אם המאמץ הסופי להשגת הסכם ייכשל, צרפת תצטרך להכיר ללא דיחוי במדינה פלסטינית", הצהיר בפני הפרלמנט, והבהיר למחוקקים כי ההחלטה לא תשפיע על צעדי הממשלה בפריז.

עוד בוואלה! חדשות:
חשאי, חשאי מדי: הערוץ שהוביל לקריסת תהליך השלום
הפרלמנט בצרפת בעד הכרה בפלסטין: "חלק מתנועה בינלאומית"
דעה | ההתחפרות המדינית תוביל להפסד

הפגנת תמיכה בפלסטינים, דבלין. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בפלסטינים בדבלין, אירלנד/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, שר החוץ של אירלנד, צ'ארלי פלאנגן, אמר אתמול בדיון בפרלמנט כי ממשלתו "שוקלת הכרה מוקדמת" בפלסטין, כצעד שיביא לדבריו לחידוש שיחות השלום. זאת, לאחר שחברי הבית התחתון - בעל הסמכות העליונה בין שני בתי הפרלמנט האיריים - קיבלו הצעת חוק הקוראת לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית.

פלאנגן ציין כי החלטת הממשלה השוודית להכיר במדינה הפלסטינית עוררה גל של צעדים דומים ברחבי האיחוד האירופי, אולם הביע תקווה כי "זה יהיה חלק מהסכם ישראלי-פלסטיני רחב, ולא לפניו".

"הכרה במדינה הפלסטינית תמיד הייתה מטרה של הממשלה האירית", אמר. "כל מה שאנחנו עושים במזרח התיכון מכוון לקראת מטרה זו. בעוד שממשלות רבות תמיד ראו בהכרה כחלק מהסכם שלום, הבהרתי כי אין לי שום בעיה באופן עקרוני עם הרעיון של הכרה מוקדמת, אם אני אאמין כי צעד כזה יתרום לסיום הסכסוך. המבוי הסתום הנוכחי אינו מתקבל על הדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת פרנסואה הולנד להכיר במדינה פלסטינית. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד/AP

במקביל, הפרלמנט בדנמרק ידון היום בהצעת חוק להכרה במדינה פלסטינית. חבר הפרלמנט הדני הולגר נילסן, מיוזמי הצעת החוק הקוראת להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית בגבולות 67', אמר: "אני חושב שמדינות רבות באירופה עייפות מהיחס של ישראל למשא ומתן, ולכן יותר חשוב עכשיו ללחוץ עליה".

כמו כן, בשבוע הבא, צפוי הפרלמנט האירופי להצביע גם הוא על הצעת חוק הקוראת להכרה במדינה הפלסטינית. ההצעה, שהוגשה במשותף על ידי מפלגות שמאל, צפויה לעבור, חרף מאמצים דיפלומטיים מצד ישראל למנוע את המהלך. המחוקקים באיטליה, סלובניה ופורטוגל צפויים אף הם להצביע בחודשים הקרובים על הצעות חוק דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully