וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נכיר במדינה פלסטינית אם המשא ומתן ייכשל

28.11.2014 / 16:30

שר החוץ פביוס הציע פרק זמן שנתיים לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שיושג באמצעות האו"ם. "הסכסוך הבלתי-נגמר הזה משחק לידיהם של הקיצוניים". בשלישי יצביע הפרלמנט על הכרה סמלית במדינה פלסטינית

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
הציע להקים ועידה בינלאומית. שר החוץ לורן פביוס, היום/רויטרס

צרפת הזהירה היום (שישי) כי היא תכיר במדינה פלסטינית אם ייכשלו הניסיונות הבינלאומיים להשגת הסכם בין ישראל לבין הפלסטינים. כמו כן, היא הציעה מסגרת זמן של שנתיים לסיום הסכסוך באמצעות החלטה של האו"ם. הפרלמנט הצרפתי יערוך הצבעה סמלית להכרה במדינה פלסטינית ב-2 בדצמבר.

"אם המאמץ הסופי להשגת הסכם ייכשל, אז צרפת תצטרך להכיר ללא דיחוי במדינה פלסטינית", הצהיר שר החוץ לורן פביוס בפני הפרלמנט. הוא הבהיר למחוקקים כי גם אם יאשרו הכרה בפלסטין, זה לא ישפיע באופן מידי על צעדי הממשלה בפריז. עם זאת, הוא אמר כי לאחר שבריטניה, אירלנד, ספרד ושוודיה הכירו בצורה כזאת או אחרת במדינה פלסטינית, "צרפת לא יכולה להתעלם מהסכסוך הבלתי-נגמר הזה שמשחק לידיהם של הקיצוניים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
אחרי שוודיה, אירלנד, בריטניה וספרד - צרפת הבאה בתור? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

פביוס אמר כי פריז מתכננת להעלות הצעת החלטה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, שתביא לחידוש המשא ומתן שלו יוקצבו שנתיים. גורמים דיפלומטיים מסרו לאחרונה כי צרפת, בריטניה וגרמניה מכינות הצעת החלטה חלופית, למקרה שהפלסטינים יחליטו להעלות דרישה נפרדת בפני מועצת הביטחון לסיום "הכיבוש" הישראלי עד 2016.

פביוס הציע שבמקביל תוקם ועידה בינלאומית, שתכלול את האיחוד האירופי, הליגה הערבית ומדינות מרכזיות נוספות. הוא לא פירט באיזה שלב צרפת תחליט להכיר במדינה פלסטינית, אך גורם מדיני בפריז מסר שזה יכול לקרות בכל רגע שבו פריז תרגיש ש"המשא ומתן מת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully