וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חייל SS זוכה מהשתתפות בטבח המוני ב-1944

9.12.2014 / 21:27

משפטו של ורנר כריסטוקט, בן 89, ננעל עם ביטול מאות אישומים של רצח וסיוע לרצח בכפר בצרפת במלחמת העולם השנייה. 642 בני אדם נטבחו אז בידי הנאצים. "שמעתי יריות, ראיתי אנשים צועקים, אבל לא הייתי חלק מזה"

חיילי אס.אס  הולנדים, 1941. AP
חיילי אס-אס, 1941/AP

בית המשפט בקלן שבגרמניה ביטל היום (שלישי) את האישומים נגד חייל ה"ואפן אס-אס" לשעבר בן 89, על חלקו בהוצאתם להורג של 642 בני אדם בכפר הצרפתי אורדאור-סור-גלאן במהלך מלחמת העולם השנייה. הסיבה: חוסר בראיות. הנאשם, ורנר כריסטוקט, שהיה בן 19 בזמן הטבח, הודה כי היה מוצב בכפר כחייל באותו זמן. בין הנספים, 254 נשים ו-207 ילדים.

עם זאת, בית המשפט ביטל את 25 האישומים של רצח ומאות האישומים של סיוע לרצח. זאת, מכיוון שהתביעה לא הייתה מסוגלת להציג ראיות שיוכיחו כי עדותו של הנאשם, שטען כי לא ירה או פיקח על היורים, אינה נכונה. "שמו של הנאשם לא הוזכר ב-5,000 עמודי העדויות מפי עדי הראיה שנשאלו לגבי מה שקרה", מסר דובר בית המשפט, אכים הנגסטנברג.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי 70 שנה: ניצולת שואה פגשה את האישה שהצילה אותה
שלט "העבודה משחררת" נגנב ממחנה הריכוז דכאו בגרמניה
תגלית היסטורית: אותרו תאי הגזים במחנה סוביבור

אירמה גרזה, מפקדת ה"ואפן אס אס" בברגן בלזן, במהלך משפט בגין פשעיה, גרמניה, ספטמבר 1945. AP
משפטם של חיילי אס-אס בגרמניה, 1945/AP

לדבריו, "טענתו של הנאשם כי הוא היה נוכח אולם לא ירה או ביצע תפקידי ביטחון או העברת הנספים, אינה ניתנת להפרכה עם הראיות הקיימות". לטענתו של כריסטוקט, הוא הוצב בקצה הכפר, ולא ידע על מה שאירע.

בחודש יוני 1944, חיילי אס-אס נאצים באוראדור-סור-גלאן קיבצו את תושבי הכפר הגברים באסמי תבואה וירו בהם למוות. הנשים והילדים נשרפו למוות בכנסייה. האס-אס החליט להשמיד את הכפר כפעולה נגד המחתרת הצרפתית. פרקליטו של הנאשם, ריינר פוהלן, אמר כי כריסטוקט סיפר: "שמעתי יריות, ראיתי אנשים צועקים. ראיתי את הכפר עולה באש. אבל אני לא הייתי מעורב באף חלק של הפעילות".

בשנת 2011, הרשעתו של ג'ון דמיאניוק, שהיה שומר במחנה ההשמדה סוביבור, עוררה גל חדש של חקירות בגרמניה בנוגע לפשעי הנאצים. דמיאניוק היה הראשון שהורשע בגרמניה מבלי שנמצאה ראייה נגדו בנוגע לפשע ספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully