וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט "העבודה משחררת" נגנב ממחנה הריכוז דכאו בגרמניה

שלט הברזל עם הכיתוב שאפיין את מחנות הריכוז הנאציים, נעלם מהמחנה באישון לילה והמשטרה טרם איתרה קצה חוט לגבי החשודים במעשה וביקשה את עזרת הציבור. מדובר בפעם השנייה ששלט כזה נגנב

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
שלט הברזל שנגנב מהכניסה למחנה הריכוז בדכאו/רויטרס

חלק משלט הברזל שהוצב בכניסה למחנה הריכוז דכאו, בו נכתב "העבודה משחררת", נגנב – כך נמסר אתמול (ראשון) ממשטרת גרמניה. גורמים ביטחוניים מסרו כי בבוקר התקבל דיווח על היעלמותו של השלט, באורך של 190 סנטימטרים וברוחב של 95 סנטימטרים. על פי ההערכה, הוא נגנב במהלך הלילה, אולם לפי שעה לא אותרו חשודים בביצוע המעשה. דכאו, באזור מינכן, הוא מחנה הריכוז הראשון שהוקם על ידי הנאצים, בשנת 1933.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
המשטרה עצרה צעירה שהצטלמה עושה צרכיה על דגל ישראל
אישום: שדד פיצרייה עם מסיכת אב"כ ופתק - "יש לי מכל גז"
דיווח: צפון קוריאה פיתחה צוללת לשיגור טילים בליסטים

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
השלט שנגנב ממחנה הריכוז הראשון שהוקם בגרמניה/רויטרס

עוד נמסר בהצהרת המשטרה, כי מי שגנב את השלט היה צריך לטפס מעל שער על מנת להגיע אליו. למרות הדרך המפותלת שהגנב עשה על מנת לקחת את השלט, השוטרים לא מצאו כל ראייה שתסגיר אותו בסביבת מחנה הריכוז ולפיכך, ביקשו את עזרת הציבור.

אין זו הפעם הראשונה שהשלט עם הכיתוב המאפיין את מחנות הריכוז הנאציים, "העבודה משחררת", נגנב. בדצמבר 2009 נעלם שלט עם הכיתוב הזה מהכניסה למחנה אושוויץ בפולין ונמצא לאחר כחודש, כשהוא מנוסר לשלושה חלקים. במקומו, הוצב שלט חלופי שהיה במחסני המחנה ולאחר שהשלט המקורי שוחזר, הוא הוחזר למקומו. עד היום הממשלה לא גילתה מי גנב וניסר את השלט.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully