וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה פיתחה צוללת לשיגור טילים בליסטים

גורמים בצבא ובממשל של קוריאה הדרומית מסרו כי המשטר הקומוניסטי שדרג צוללת סובייטת ישנה שברשותו. עם זאת, פיונגיאנג עדיין לא השיגה את הטילים המתאימים ויידרשו לה עוד עשרות ניסויים

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
בדרום חוששים מהפיתוח החדש. שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, בשבוע שעבר/רויטרס

קוריאה הצפונית פיתחה צוללת בעלת יכולת שיגור של טילים בליסטים – כך דווח הלילה (ראשון) בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. על פי גורמים בצבא ובממשלה בסיאול, פיתוח הצוללת מגביר את החשש מתכנית הטילים של המשטר הקומוניסטי בפיונגיאנג ומתכנית הגרעין שלה. עם זאת, קצינים בצבא קוריאה הדרומית טוענים כי הצפון טרם פיתח את הטילים הדרושים לצוללת.

על פי הדיווח, המדינה המבודדת השיגה צוללת סובייטית מדגם "גולף" המבוססת על מנוע דיזל ושדרגה אותה. כלי השיט התת-ימי נבנה ב-1958 והוצא מכלל שימוש ב-1990. "אורכה של הצוללת הוא 67 מטרים ורוחבה 6.6 מטרים", מסר גורם צבאי. "משקלה נע סביב 3,000 טון". לדברי הגורם, "כלי השיט החדש של הצפון הוא מה שהאתר 'North 38' דיווח עליו בחודש שעבר כ'צוללת בלתי מזוהה', שאותה זיהה בתצלומי לוויין".

עוד ידיעות על קוריאה הצפונית
צפון קוריאה: שינה מילות ההמנון בעת קריוקי - והוצא להורג
צפון קוריאה שחררה במפתיע שבוי אמריקני אחרי חצי שנה
אחרי 40 יום: קים נראה בפומבי - כשהוא נתמך במקל

גורם אחר מסר כי על פי פענוח של האתר, המופעל על ידי המכון הקוריאני של ארצות הברית, קוריאה הצפונית ערכה עשרות ניסויים, הן על הקרקע והן בים, כדי לנסות ולהרכיב משגר טילים על הצוללת המשופרת. "על פי ניתוח של תמונות הלוויין, הוקם מתקן קרקעי במספנה בעיר סינפו לניסוי בטילים בליסטיים המשוגרים מצוללת".

הגורם הוסיף כי יידרשו עוד עשרות ניסויים כדי לשפר את טכנולוגיות השיגור. מקור צבאי אחרי בסאול מסר כי "ייתכן שיידרשו שנה או שנתיים לפני שהצפון ישלים את הניסוי בשיגור אנכי של הטילים מהים". המקור אף הביע דאגה מכך שפיונגיאנג פועלת במרץ כדי להקטין ראשי קרב גרעיניים כך שהם יוכלו להתאים לטילים שברשותה.

לקוריאה הצפונית יש יותר צוללת מאשר לשכנה מהדרום ועל פי הסברות היא מחזיקה בצי שלה 70 צוללות. על מנת להתמודד עם האיום הימי מצד משטרו של קים ג'ונג און, קוריאה הדרומית מתכננת להכניס לשירות שש צוללות בליסטיות עד 2027.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully