וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: שינה מילות ההמנון בעת קריוקי - והוצא להורג

קצין בכיר בצבא המדינה המסוגרת שינה, כחלק מבדיחה, שורה בהמנון מפלגת השלטון במהלך ערב קריוקי. המנהיג קים ג'ונג און שמע על כך, ופירש זאת כאקט מרדני. הקצין הוצא למחרת מביתו ונורה למוות

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – אוקטובר 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, עם פקידים בכירים במהלך סיור במדינה/רויטרס

האם שינוי של המילים בהמנון הלאומי עלול לעלות לבן אדם בחייו? במקרה של קוריאה הצפונית, התשובה היא חיובית. כלי התקשורת בקוריאה הדרומית דיווחו השבוע כי בכיר בצבא המדינה השכנה, ששר את ההמנון באירוע קריוקי, שינה במקצת את המילים בתור בדיחה. על פי הדיווחים, ה"מנהיג העליון" של המדינה, קים ג'ונג און, "רתח" כששמע את המקרה, שהתפרש כאקט של מרד - והורה להוציא אותו להורג.

עוד חדשות מקוריאה הצפונית:
צפון קוריאה שחררה במפתיע שבוי אמריקני אחרי חצי שנה
אחרי 40 יום: קים נראה בפומבי - כשהוא נתמך במקל
קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אוגוסט 2014. רויטרס
לא פעם ראשונה שמורה על הוצאה להורג של קצינים בכירים. קים ג'ונג און/רויטרס

ואכן, יום למחרת ערב הקריוקי, נלקח הבכיר מביתו ונורה למוות על ידי כיתת יורים. ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי השורה ששונתה בשיר, ששמו הוא "אנחנו הסוציאליזם", ועקב כך הבעירה את חמתו של העריץ, היא "שנא את אויביך, אהוב את מדינתך". במקום זאת, שר האיש: "שנא את אשתך, אהוב את המאהבת שלך".

זוהי ככל הנראה לא הפעם הראשונה שבה מוצאים להורג בכירים בצבא של קוריאה הצפונית בשל ענייני בידור. בשנה שעברה דווח כי 80 בני אדם, בהם מפקדים בצבא המדינה, נורו למוות לאחר שצפו באופרות סבון ובסרטים זרים, שהוברחו מהמדינה השכנה מדרום. על פי הדיווח בכלי תקשורת דרום קוריאני, ההוצאות להורג היו פומביות. צפייה בסדרות או סרטים זרים נחשבת לעבירה חמורה במדינה המסוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully