וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של צרפת: המלחמה באנטישמיות - מטרה לאומית

בכינוס של ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, במחאה על תקיפה אנטישמית בפרבר של פריז, אמר ברנאר קזנוב: "מאחורי הפשע הזה, יש רוע שמכרסם ברפובליקה, ושעלינו להילחם בו בכל מחיר"

הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
הפגנת תמיכה בישראל במהלך מבצע "צוק איתן", פריז/AP

"המלחמה נגד הגזענות ונגד האנטישמיות תהיה מטרה לאומית" – כך אמר אתמול (ראשון) שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב, כמה ימים לאחר תקיפת זוג יהודים בפרבר מדרום לפריז. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, קזנוב הוסיף: "החשש שמורגש בקרב הקהילה היהודית של צרפת, אשר עומדת בפני פתולוגיה חברתית ממשית, מחייבת אותנו לשים את המלחמה באנטישמיות בעדיפות לאומית".

לדבריו, "כל דרגי הממשל הנוגעים לדבר, נבחרי הציבור, האיגודים, הנציגים ואנשי הדת" יהיו חלק מהתכנית למאבק באנטישמיות. שר הפנים אמר את הדברים בפני מאות בני אדם שנאספו בפרבר הפריזאי קרטיי לכינוס של ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, קרי"ף, במחאה על התקיפה האנטישמית באזור, במהלכה פרצו שלושה תוקפים לדירה של זוג צעיר, איימו על השניים באקדחים, ודרשו מהם למסור כסף, תכשיטים וכרטיסי אשראי. האישה טענה כי גם נאנסה בידי אחד החשודים.

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה: ישראל תקפה יעדים של צבא אסד באזור דמשק
אישום: הכינו מטעני צינור והשליכו על שוטרים בפורדיס
באופן חריג: צה"ל עצר 12 פלסטינים שחצו את אזור הדיג

שר הפנים של צרפת ברנאר קאזנוב. רויטרס
קזנוב/רויטרס

מחוקרי המשטרה נמסר כי התוקפים "חשבו שאם מדובר ביהודים, יש להם כסף". המקרה עורר מחאה בקרב הקהילה היהודית במדינה, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד אף התייחס לכך, וגינה את המעשה. "התקיפה הוכיחה שקיים רשע רב בתוך החברה הצרפתית, היא מבטאת צורה בלתי נסבלת של אלימות, אשר מנסה לפלג את האומה", אמר.

שר הפנים קזנוב הוסיף היום כי "מאחורי הפשע הזה, יש רוע שמכרסם ברפובליקה, ושעלינו להילחם בו בכל מחיר". הוא הוסיף כי "מעשים ואיומים בעלי אופי אנטישמי בצרפת הוכפלו במהלך עשרת החודשים הראשונים של השנה". קזנוב עוד מסר יותר כי יותר מ-930 נחקרו על ידי הרשויות.

"היהודים חשים בסכנה וחלקם עוזבים את צרפת", אמר נשיא הקרי"ף, רוז'ה קוקירמן. בתגובה לכך, הבטיח שר הפנים: "הרפובליקה תגן עליכם תמיד בכל כוחותיה נגד המעשים והמילים המסכנים את הערכים שבבסיסה". הקהילה היהודית של צרפת, המונה יותר מחצי מיליון חברים, היא השלישית בגודלה בעולם, לאחר ארצות הברית וישראל, ובשנה האחרונה הפכה למדינה ממנה מגיעים הכי הרבה מהגרים לישראל.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully