וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: צה"ל עצר 12 פלסטינים שחצו את אזור הדיג

7.12.2014 / 17:28

לוחמי חיל הים הבחינו בכלי שיט שחרגו מהשטח המותר לדיג מול חופי עזה. משלא נענו לקריאות לחזור על עקבותיהם, פשטו הלוחמים על כלי השיט ועצרו את יושביהם. ככל הנראה מדובר בדייגים

ספינות חיל הים מסיירות באזור הגבול בין ישראל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פעילות של חיל הים ליד עזה במהלך "צוק איתן"/AP

12 פלסטינים נעצרו אמש (שבת) לאחר שחצו את האזור המותר לשיט מול חופי רצועת עזה. מדובר בהיקף מעצרים חריג מאוד שכן בשנה החולפת ובמהלך שנת 2013 נעצרו פלסטינים בודדים, בכל שנה.

האירוע התרחש במהלך פעילות ביטחון שוטף, שבה הבחינו כוחות מבסיס חיל הים באשדוד בחמישה כלי שיט פלסטיניים שחרגו מקו שישה המיילים שתוחם את שטח הדיג בחופי עזה. הלוחמים קראו לכלי השיט לחזור על עקבותיהם ומשלא נענו, פתחו באש לעברם. חלק מהחשודים קפצו למים, ואילו אלה שנשארו על כלי השיט נעצרו בפשיטת הלוחמים עליהם.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: נעצרו חשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני
אישום: הכינו מטעני צינור והשליכו על שוטרים בפורדיס
דליפת הנפט: תושבי אילת תובעים מאות מיליונים מקצא"א

ייבדק אם יש לעצורים קשר לטרור

החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. "על פניו, מדובר בדייגים תמימים שלכאורה רדפו אחרי הרשתות שלהם שנפרשו בים, אבל בפועל ההיקף של החריגות בו זמנית הדליק נורות אדומות", הסביר גורם צבאי את סיבת המעצר. "הם ייחקרו וייבדק אם יש להם קשר לטרור".

אחרי מבצע "צוק איתן", הגדיל חיל הים, בהנחיית הדרג המדיני, את המרחב הימי שבו יכולים להפליג דייגים פלסטינים מול חופי רצועת עזה. למרות הגדלת המרחב משלושה לשישה מיילים (כתשעה קילומטרים וחצי), בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים על פלסטינים שהפליגו באזורים האסורים. כוחות חיל הים נאלצו להשתמש באש חיה, ובחלק מהמקרים אף נפגעו פלסטינים.

דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
דייגים פלסטינים/AP

קצינים בכירים בחיל הים אמרו לאחרונה כי בעקבות הרס מנהרות הברחה מתחת לציר פילדלפי על ידי הצבא המצרי, התגברו בחודש האחרון ההתרעות להברחות אמצעי לחימה מהשטח המצרי לשטח הפלסטיני דרך הים. כמו כן, בשבועות האחרונים סוכלו שתי הברחות לאחר שחיל הים זיהה את כלי השיט המהירים שטים בסמוך לחוף ופתח לעברם באש עד שפגע בהם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully