וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הכינו מטעני צינור והשליכו על שוטרים בפורדיס

7.12.2014 / 17:10

לאחר שחיר א-דין חמדאן נורה למוות בידי שוטרים בכפר כנא לפני כחודש, מחו נערים במועצה המקומית והשליכו את המטענים – כך לפי כתב האישום. את המטענים הכין נער בן 15, שלמד לייצרם במחנה פליטים פלסטיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבעה נערים ערבים ייצרו מטעני צינור וזרקו אותם לעבר כוחות משטרה – כך עולה מכתבי האישום שהוגשו לפני זמן קצר נגד השבעה, והותרו היום (ראשון) לפרסום. שני כתבי האישום שהגיש עורך הדין שגב אדלר לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה, הוגשו בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאה והובלת נשק ומעשי פזיזות ורשלנות.

כתב האישום הראשון הוגש נגד שלושה מהנערים ומתייחס למעורבותם בהתפרעויות שהתחוללו יום לאחר שהמשטרה ירתה למוות בחיר א-דין חמדאן בכפר כנא. שלושת הנערים, לפי כתב האישום, הביאו מטען צינור לאזור של דרום-מערב פורדיס, בסמוך לכביש 4 – שם הוצבו השוטרים שניסו להשליט סדר בהפגנה. הנערים התקרבו אל השוטרים, הדליקו את פתיל המטען ויידו אותו לעבר כוח השיטור כשהוא נופל במרחק של מטרים בודדים בלבד – ולא מתפוצץ.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לריגול בארה"ב: מהנדס ניסה להעביר למצרים שרטוטים סודיים של נושאת מטוסים
רון חולדאי בדרך לכנסת? "הוא מקבל פניות רבות"
דיווח: ראש מערך המבצעים של אל-קאעדה חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני

הפגנות אלימות בכפר קאסם; השוטר טוען שירה לעבר היד. רויטרס
המהומות הכפר כנא, יום לאחר הירי בחמדאן/רויטרס

כתב האישום השני, נגד ארבעת הנערים הנוספים, מתייחס לאירועים שהתרחשו יום לאחר מכן בפורדיס. בשעות אחר הצהריים, נערכה צעדת מחאה במקום, ואחד הנערים, בן 15, הביא עמו למקום כמה מטעני צינור שהכין בעצמו. הוא למד להכין את המטענים בחודש אוגוסט, כשביקר במחנה הפליטים פארעה.

במהלך התהלוכה הוא פוצץ שניים מהמטענים – אחד בסמוך לסניך הדואר בפוריידיס, והשני במתחם בית הספר אלשפעאי בעיירה. כמו כן, כשהסתיימה צעדת המחאה הוא הגיע ביחד עם חברים, שנאשמים גם הם במעורבות באירוע, ושאף לפגוע גם הוא בשוטרים שהוצבו בכביש 4 הסמוך ליישוב. עם זאת, לא היו שוטרים במקום והנערים החליטו להפעיל את המטען בכל מקרה, בשולי הכביש.

בסיום אותם אירועים, המשטרה עצרה את שבעת החשודים וחקרה ארבעה מהם בימ"ר מחוז חוף תחת פיקודו של פקד נמרוד בן דור על החקירה, וארבעת האחרים נחקרו בשב"כ. "מדובר באירועים חמורים", אמר מפקד ימ"ר חוף, ניצב-משנה מוטי חריב. "הניסיון לפגוע בשוטרים שנכחו במקום כדי למנוע תופעות אלימות, והפגיעה בשגרת החיים, יטופלו במלוא החומרה תוך מיצוי הדין עמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully