וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לריגול בארה"ב: מהנדס ניסה להעביר למצרים שרטוטים סודיים של נושאת מטוסים

מוסטפא עוואד, אמריקני-סעודי שעבד במספנה הבונה את ה"ג'רלד פורד" החדישה, נפגש עם סוכן סמוי שהתחזה לאיש המודיעין המצרי. הוא העביר לו תצלומים ודן עמו "כיצד ניתן להטביע את הספינה"

נושאת המטוסים "ג'רלד פורד" במהלך בנייתה במספנה בווירג'יניה – אפריל 2013. הצי האמריקני, אתר רשמי
נושאת המטוסים ג'רלד פורד במהלך בנייתה בשנה שעברה בווירג'יניה/אתר רשמי, הצי האמריקני

מהנדס אזרחי המועסק בצי האמריקני מואשם שניסה לגנוב שרטוטים של נושאת המטוסים החדישה ביותר של צבא ארצות הברית, ולהעבירם לממשלת מצרים. מוסטפא אחמד עוואד, יליד ערב הסעודית בן 35, נעצר בסוף השבוע, אחרי שניסה להעביר את השרטוטים לסוכן סמוי של האף-בי-איי, שהתחזה לאיש המודיעין המצרי.

הסוכן שיכנע את עוואד לגנוב עבורו תכניות של נושאת המטוסים "ג'רלד פורד", הנמצאת כעת בבנייה ועתידה להיכנס לשירות ב-2016. הספינה תשקול 100 אלף טונות ותישא 75 מטוסים. ישרתו עליה כ-4,600 אנשי צוות.

עוואד החל לעבוד בשירות הצי בשנה שעברה, והוצב בענף ההנדסה הגרעינית והתכנון במספנה בווירג'ינה, שם נבנית נושאת המטוסים. לא ברור מדוע הוא סומן כמטרה לתרגיל העוקץ. במהלך פגישותיו עם הסוכן הסמוי, עוואד העביר לו את פרטי הדרכון שלו, כדי ש"איש המודיעין המצרי" יפיק עבורו דרכון מצרי מזויף, כך שיוכל להימלט מארה"ב במקרה הצורך.

השניים נפגשו בגינות ציבוריות והשאירו את המסמכים והכסף בנקודות איסוף חשאיות, בין היתר בבור מוסווה ליד מסלול ג'וגינג. בחלק מהמקרים, עוואד נקט בשיטות מודרניות כדי לחמוק מגילוי, ושוחח עם הסוכן במיילים מקודדים (בהם הזדהה בשם קאתי ג'ין). במקרים אחרים הוא נהג בשיטות מיושנות יותר: הוא ביקש 1,500 דולרים כדי שיוכל לרכוש מצלמה זעירה, שתאפשר לו לצלם מסמכים מסווגים ולתעד חלקים שונים בגוף הספינה.

לפי מסמכי התביעה, עוואד והסוכן אף שוחחו על הנקודה שבה טיל יצטרך לפגוע בספינה "כדי להטביע אותה". בית משפט פדרלי בנורפוק, וירג'יניה, ידון השבוע בעניינו של עוואד. הוא עשוי לשאת עונש של עד 20 שנות מאסר. מצרים היא בעלת ברית צבאית קרובה של ארה"ב זה עשרות שנים, וככל הידוע, לא הפעילה רשת ריגול ענפה בשטחה.

לקריאה נוספת || אחרי 51 שנים של מלחמה - ה"אנטרפרייז" יוצאת לגימלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully