וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סלילת כביש: עשרות תלמידים קשי יום ייפלטו לרחוב

70 תלמידי המכללה הטכנולוגית בצריפין, שמגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, יישארו ללא מסגרת חינוכית עקב פינוי הבסיס. ההורים: "שמענו על זה רק דרך הילדים". דובר צה"ל: "ננסה לשבצם במסלולים מקצועיים"

כלא 4. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
עובר דרומה. מחנה צריפין/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

70 תלמידים צפויים להיפלט ממסגרת חינוכית בשנת הלימודים הבאה, וזאת בשל העובדה כי המכללה הטכנולוגית של חיל החימוש שבה הם לומדים צפויה לסגור את שעריה בסוף השנה. הסיבה לסגירת המוסד הלימודי היא סלילת כביש חדש במחנה צריפין, אשר צפוי להתפנות עם מעברם של בסיסי צה"ל לנגב. תלמידי המכללה מגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך וחלקם מוגדרים ילדים בסיכון. עבור רובם מהווה המקום הזדמנות אחרונה לחיים נורמטיביים ועם סגירתו הם עשויים למצוא את עצמם ברחוב לאחר שמסגרות אחרות ויתרו עליהם.

בתחילת החודש התבשרו 11 מורי המכללה הצה"לית על סגירת המקום, אשר פועל במחנה משנת 1958 ומאז הכשיר תלמידים להיות הנדסאים מקצועיים בחיל החימוש. עם זאת, איש בצה"ל לא טרח ליידע את הורי התלמידים על ההחלטה הקריטית. "עד לרגע זה איש, לא דיבר איתנו. שמעתי על זה באיחור דרך הילדים", אמרה בכעס רותי חסנו, אם לתאומים הלומדים בבית הספר. "התסכול הגדול נובע מזה שאיש לא מבין את ההחלטה או את הסיבה להחלטה ואין עם מי לדבר".

חסנו החלה לאסוף מכתבים מהורי התלמידים במטרה להעבירם לשרים האחראים כדי לשנות את רוע הגזרה. "המקום הזה קריטי לנו, ממש ככה", אמרה. "הילדים שלנו פורחים, ואם ייצאו משם, רוב הסיכויים שהם ייפלו. הילדים כאן באים ממקומות שאיש לא האמין בהם, לא נתנו להם תקווה ואמרו להם 'לכו תלמדו מקצוע'. והנה, כאן, הם מצליחים ומוציאים ציונים גבוהים בבגרויות. מישהו נחוש להרוס אותם וכמו שאחת האימהות אמרה לי: 'מכאן זה לרחוב', כי לה אין את היכולת להילחם עבורו. רוצים לסגור? אין בעיה. תפסיקו לקלוט מחזורים חדשים, תנו להם לסיים ואז תסגרו".

עוד בוואלה! חדשות
הנשיא ריבלין: "אני חושש שהציבור לא ילך להצביע בבחירות"
החשוד בפדופיליה: מנכ"ל יצרנית תעודות הזהות הביומטריות
התפתחות משמעותית בחקירת הצתת בית הספר הדו-לשוני

גם סאבר חטיב, אב לתלמיד כיתה י' מהיישוב חורפיש שבגליל העליון, מתקשה להבין את ההחלטה. "כשנרשמנו לבית הספר, איש לא סיפר לנו על החלטות כאלה או אחרות שאמורות להתקבל לגבי עתיד המקום", סיפר חטיב. "מעברי הצבאי, אני יודע איך דברים עובדים ולא ייתכן שזו החלטה שהתקבלה תוך זמן קצר. הופתענו מאוד ששמענו על זה מהילדים". לדבריו, "ידינו קצרה בעניין. אנו מוחים, צועקים, אבל אין עם מי לדבר. אם סוגרים אנחנו בבעיה קשה, זה לקחת את הילד ולזרוק לעזאזל", הוסיף חטיב המיואש. "הבן שלי הגיע מכפר דרוזי ועל אף החששות, הוא התאקלם מהר מאוד ומצא עצמו עם חברים יהודים רבים ועם ציונים טובים מאוד. פתאום מישהו למעלה מקבל החלטה כזו ופשוט קורע אותו מהחיים שלו".

פרט ליחס המבזה להורים, גם המורים הושארו באפלה. "ביום בהיר אחד כינסו את המורים, וללא כל התרעה הודיעו להם שהמכללה עומדת להיסגר", סיפר ש', גורם חינוכי הקשור לבית הספר. "הדבר התמוה בשיחה היה שבתחילה הסבירו להם שבית הספר ייסגר בשל כביש שאמור לעבור במקום, אך באותה נשימה אמרו שהחטיבה העל-תיכונית בבית הספר - כיתות יג'-יד' - ייסגרו שנה לאחר מכן. זאת על אף שהן נמצאות בבניין ממול, כך שהם הבינו שדברים לא ממש מסתדרים".

"בצה"ל דיברו אל המורים ביהירות ובזלזול"

לדברי ש', "הדבר הכי טבעי היה לקלוט את המורים במסגרת העל-תיכונית, אך בצה"ל לא הסכימו לשמוע על זה. הם מעסיקים שם עובדי קבלן על בסיס שכר שעתי וכנראה שככה מעדיפים את העובדים שלהם". הבלבול בקרב המורים ההמומים המשיך לאחר מפגש נוסף עם נציגי צה"ל, שטענו לפתע כי הסיבה לסגירת המקום היא בשל "שינוי מבני-ארגוני" והבהירו להם כי הם מפוטרים. "זה היה שיח חסר רגישות. דיברו אליהם ביהירות, בזלזול ואיימו עליהם שלא ייקחו עורכי דין וינסו לערער על הפיטורים".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל-ביתנו) התגייסה לסייע לתלמידים והוריהם ופנתה לשר הביטחון משה יעלון ולשר החינוך היוצא שי פירון בבקשה כי ישנו את ההחלטה שלה השלכות קשות. "המסגרת המקצועית והחינוכית של בית הספר מספקת לנערים אלו מסגרת יציבה, לא פעם באמצעות משמעת וגבולות ברורים", כתבה לוי-אבקסיס. "צוות המורים עושה לילות כימים עבור התלמידים ומשקיע רבות בחינוכם והפיכתם לאזרחים טובים יותר. הלכה למעשה, התלמידים יישלחו הביתה בתום שנת הלימודים ויתקשו למצוא מסגרת חינוכית חלופית שמתאימה לצרכיהם, וסביר להניח שאף ינשרו ממערכת החינוך על לא עוול בכפם. אסור לנו לאפשר מצב שבו דווקא אלו הזקוקים למסגרת התומכת יופקרו על ידי המערכת", סיכמה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"המכללה נסגרה לאור שיקולים מקצועיים"

מדובר צה"ל נמסר: "במסגרת החלטת מדינה על פינוי קרקעות בבסיסי צה"ל לטובת תשתיות ובנייה אזרחית במרכז הארץ, הוחלט על העברת הבה"דים ובהם בה"ד 20 לקריית ההדרכה שבנגב. בתוך כך הוחלט לאחרונה על הקמת ציר תחבורה מרכזי בתוואי שיעבור בשטחה של המכללה ויצריך את פינויה והעתקת מיקומם של חלק ממוסדותיה".

עוד נמסר כי "כחלק מתהליכי התייעלות ולאור שיקולים מקצועיים הוחלט שלא לפתוח בשנית את בית הספר התיכון. כמו כן, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יעשה מאמץ לשבץ את התלמידים במסלולים מקצועיים, שמוכוונים על ידי חיל החימוש ובבתי הספר המקצועיים בארץ ובתיאום עם משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "מחוז מרכז במשרד החינוך מקיים פגישות עם כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא בית הספר. יש לציין כי המחוז פועל בכל המישורים למתן מענה עבור התלמידים בכלל ההיבטים ובהתאם לנדרש".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully