וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין: "אני חושש שהציבור לא ילך להצביע בבחירות"

בצל ההצבעה מחר על פיזור הכנסת, אמר הנשיא במהלך ועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "מקווה שכל הציבור ילך לקלפי ויביע את דעתו". כמו כן, הבהיר: "המנהיגים צריכים להבין שחזרה לגושים היא חשובה לצורך קבלת החלטות"

צילום: באדיבות חדשות 2 וגלובס

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (ראשון) לפיזורה הצפוי של הכנסת מחר ולמערכת הבחירות הקרובה. "מה יקרה אחרי הבחירות? אני מקווה שמה שהיה לא יהיה", אמר הנשיא בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", שנערכת במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב. "יש לי חשש שהציבור יימנע מללכת לבחירות, משום שהוא לא מאמין בהן. זה דבר שעלול לגרום לכך שתשתבש המערכת הדמוקרטית שלנו. אני מקווה שכל הציבור ילך לקלפי ויביע את דעתו".

בהמשך, ציין ריבלין כי הוא תומך באיחוד רשימות בבחירות לכנסת. "המנהיגים צריכים להבין שחזרה לגושים היא חשובה לצורך קבלת החלטות, שדורשות פעמים רבות הכרעות קשות", אמר.

בחירות 2015 - סיקור מיוחד
נפתלי בנט: "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה"
נתניהו מנסה לחסום את סער: פועל להקדמת הפריימריז בליכוד
62% מהציבור: לא לממשלה עם החרדים

הנשיא ראובן ריבלין בוועידת ישראל לעסקים, נובמבר 2014. איל יצהר/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא, ראובן ריבלין, עם עורך "גלובס" חגי גולן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, איל יצהר/גלובס

המערכה הפוליטית עומדת בפתחו של שבוע מכריע, רווי בהחלטות שצפויות לעצב את אופיין של בחירות 2015. לקראת הצבעתה של הכנסת מחר על פיזורה בקריאה שנייה ושלישית, עוד מרחף הסיכוי הקלוש שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט ברגע האחרון לבטל את הבחירות ולצרף את המפלגות החרדיות לקואליציה. זאת, בשל החשש שלא יזכה להרכיב את הממשלה הבאה.

אמנם מדובר בתרחיש שסיכוייו נמוכים ביותר, אך הוא אינו בלתי אפשרי: בשנת 2012 נתניהו הכניס את יו"ר מפלגת קדימה דאז שאול מופז לממשלתו, רגע לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, שהייתה אמורה להתרחש במאי. כמו כן, בשבוע שעבר התנהלו מגעים בין גורמים בליכוד וביש עתיד, סביב האפשרות של פיצול סיעתו של לפיד והכנסתם של כמה מחבריה לקואליציה. לפיכך, כמה מחברי הכנסת מטעם הליכוד עוד ממתינים עם פתיחת קמפיין הפריימריז שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני ויו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בדרך לפורום סבן בוושינגטון, 5 בדצמבר 2014. עמוד הפייסבוק של הרצוג, צילום מסך
יתאחדו בקרוב? לבני והרצוג בנתב"ג לפני הטיסה לוושינגטון/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של הרצוג

בימים האחרונים גוברות ההערכות לכך שראשת התנועה, ציפי לבני, תצטרף עם כמה חברי כנסת נוספים למפלגת העבודה בראשות יצחק הרצוג, לצורך התמודדות משותפת נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירות. "אני אהיה ראש הממשלה הבא, ואני קורא לציפי לבני והתנועה להצטרף אליי", אמר הרצוג בלילב שבין שישי לשבת, בערב הפתיחה של "פורום סבן" במלון ווילארד בוושינגטון. "בכיף, העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר", השיבה בחיוך לבני, שישבה לצד הרצוג.

"אמרתי לאשתי שבסוף השבוע אני הולך להשקיע בציפי לבני", התלוצץ הרצוג, שאמר כי כל המפלגות "מליברמן ועד מרצ" באות בחשבון להקמת קואליציה. "מהיום הראשון, כשנבחרתי ליו"ר מפלגת העבודה, אמרתי שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו - ואני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת", המשיך הרצוג, שרמז כי יצורפו דמויות בעלות רקע ביטחוני, שאת זהותן לא פירט. לדבריו, "כרגע לא מתנהל בינינו משא ומתן, באנו לשמוע ולהשמיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully