וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיגה נדחית: "10,000 חיילים אמריקנים יישארו באפגניסטן"

שר ההגנה היוצא הייגל ביקר בקאבול והודיע כי במדינה יישארו אלף חיילים יותר משתכנן הממשל, זאת בעקבות המתקפות האחרונות של הטליבאן. ארצות הברית איבדה 2,347 חיילים במלחמה שהחלה ב-2001

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
חייל אמריקני מתפנה מאפגניסטן. אלפים מחבריו יישארו גם ב-2015/רויטרס

שר ההגנה היוצא של ארצות הברית צ'אק הייגל אמר היום (שבת) כי בתחילת השנה הקרובה יישארו באפגניסטן 10,800 חייילם אמריקנים - אלף יותר ממה שתוכנן. זאת לנוכח התגברות המתקפות של ארגון טליבאן במדינה בתקופה האחרונה. הייגל אמר את הדברים במהלך ביקורו בבירה קאבול, במסגרת מסעו האחרון כשר ההגנה.

הכוחות הבריטיים והאמריקניים הוצבו באפגניסטן ב-2001 כדי למוטט את שלטון הטליבאן. 2,347 חיילים אמריקניים ו-453 חיילים מצבא בריטניה נהרגו במלחמה, שארכה 13 שנים.

לפני כחודש וחצי פינו צבא בריטניה וחיל הנחתים האמריקני את שני הבסיסים האחרונים שלהם במדינה, ומסרו אותם לידי כוחות הביטחון המקומיים. בשל סיבות ביטחוניות, מועד הפינוי נשמר בסוד ופורסם רק אחרי עזיבת החיילים.

חיילים אמריקנים בפינוי פצועים בסיוע מסוק בלקהוק בבסיס באפגניסטן, 2011. AP
מסוק בלקהוק אמריקני מפנה פצועים. צבא ארה"ב איבד 2,347 חיילים במלחמה שהחלה באוקטובר 2011/AP

שני המחנות נמצאים במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן, שהיה עד לקרבות הקשים ביותר בין אנשי הטליבאן ללוחמי נאט"ו בשנים האחרונות. בטקס קצר שנערך במחנה "בסטיון", הורד דגל בריטניה מהתורן, ובמקומו הונף דגל אפגניסטן. במקביל, הוסר הדגל האמריקני ממחנה "לת'רנק" הסמוך, וגם הוא פונה עבור הכוחות המקומיים.

הכוחות הבריטיים החלו את נסיגתם מאפגניסטן כבר בחודש אפריל. בשיא הלחימה ב-2009, היו מוצבים במחנה בסטיון כ-10,000 חיילים. כמה מאות חיילים בריטים נשארו במדינה במסגרת אקדמיה צבאית שבה יאומנו כוחות הביטחון המקומיים.

בסוף חודש ספטמבר, חתמה אפגניסטן על הסכם שיאפשר לכ-10,000 חיילים אמריקנים נוספים להישאר במדינה. ההסכם נחתם יממה אחר השבעתו של נשיא אפגניסטן אשרף ראני. קודמו של ראני, חמיד כרזאי, סירב לחתום על הסכם דומה, בצעד שהעיב על היחסים עם ארה"ב. כרזאי מחה על הרג אזרחים בידי הכוחות האמריקניים.

נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן החלה כבר ב-2011. דאג פטרסון, האחראי על פינוי הבסיסים, אמר באוקטובר כי סגירת המחנות קשה יותר באפגניסטן מאשר שהייתה בעיראק. "הוצאת ציוד ממדינה שאין לה גישה לים היא קשה ויקרה", אמר. "אנחנו צריכים להטיס מכאן הכל".

עוד בוואלה! חדשות
פרי: "נתמוך בלבני או הרצוג אם יובילו את הגוש"
אם הפעוטה שנהרגה העידה; "לא מעכלת את גודל האסון"
הרצוג: "אהיה ראש הממשלה"; לבני: "בכיף, רק לא נתניהו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully