וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחפש עיר אחרת": המלחמה של המשטרה ביעד מספר 1

4.12.2014 / 14:30

מאז ששוחרר ממעצר מוטי "היורש של אברג'ל" חסין, מנהלות שתי יחידות - ראשון לציון, שבה הוא גר, ומשטרת מרחב איילון, שאמונה על בת ים הסמוכה - מאבק סמוי. המטרה: לשכנעו להעתיק פעילותו לעיר השכנה

צילום: מוטי קמחי, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בזיכוי של חסין בחודש ספטמבר)

לפני כשלושה חודשים שוחרר העבריין מוטי חסין ממעצר ממושך, לאחר שזוכה מהרצח של העבריין אבי דוד במסעדה בבת ים ב-2011. מאז נחשב חסין - שמכונה "היורש של אברג'ל" - ליעד מספר 1 של המשטרה. אחת הבעיות של המשטרה בהתמודדות מול חסין ואנשיו היא העובדה שהוא פועל בכמה אזורי פעילות – גם בעיר מגוריו ראשון לציון וגם בבת ים הסמוכה. הדבר מוביל למלחמה טריטוריאלית בין משטרת ראשון לציון לבין משטרת מרחב איילון, שבגזרתה נמצאת בת ים. זאת, משום שכל יחידה מפעילה לחץ על חסין כדי שיעבור לגזרה השכנה בניסיון למנוע ממנו לפעול בשטחה.

חסין מתגורר בראשון לציון, ומנהל בבתי הקפה ובמסעדות שבה רבות מפגישות העבודה שלו. אולם, במשטרה המקומית לא אוהבים מנהג זה שלו. השוטרים חוששים כי אם יחליטו גורמים עברייניים לפגוע בו ובאנשיו, הדבר יוביל גם לפגיעה בחפים מפשע, בדיוק כפי שקרה בחוף בת ים, שם נרצחה מרגריטה לאוטין בשעה שניסו לפגוע בחסין.

עוד ידיעות על המלחמה ביעד מספר 1 של המשטרה:
"לא מתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים שאני עבריין"
מפגש פסגה של עולם הפשע - באולם בית המשפט
יממה לאחר הערעור על זיכויו: מוטי חסין יצא מהארץ

הארכת מעצר של מוטי חסין על רצח בר כהן ואיציק גפן, פברואר 2012. דרור עינב
חסין בבית המשפט נכנס לאחד הדיונים בעניינו/דרור עינב

במשטרת ראשון לציון מוטרדים מאוד מכך שהמפגשים הללו יגרמו לפגיעה בתחושת הביטחון של תושבי בעיר. מפקד התחנה, סגן-ניצב איציק מנשה, החליט כי בכל פעם שחסין ואנשיו נפגשים במקום ציבורי בעיר יגיעו למקום שוטרים, יתחקרו את כל האנשים שמשתתפים בפגישה, יערכו חיפוש על גופם ובכלי הרכב שלהם ובמקרה הצורך יעקבו את אנשיו של חסין לחקירה. "הבהירו לו שלא יסתובב בעיר", סיפר גורם המקורב לחסין. "אמרו לו: 'אומנם אתה גר בעיר, אז תגיע הביתה לישון, אבל את העסקים והפגישות שלך תעשה במקום אחר". אותו גורם הוסיף כי השוטרים הבהירו לו "לעשות את המפגשים בבת ים, שבה מרבית בני משפחתו וחבריו גרים".

המדינה מערערת על זיכוי של מוטי חסין באשמת רצח, בית המשפט העליון נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
במשטרה חוששים שחפים מפשע ייפגעו. מוטי חסין/נועם מושקוביץ

אתמול בלילה, למשל, הגיעו אנשיו של חסין לחוף ראשון לציון למפגש פסגה. בהתאם להנחיה מפקד התחנה, בלשים ושוטרי סיור הגיעו גם הם אל החוף, תשאלו את הנוכחים וערכו חיפוש על גופם. השוטרים איתרו אלות קפיציות, תרסיסי גז מדמיע ושכפ"צים. כמה חשודים הובאו לחקירה בתחנת המשטרה וגם הפעם כמו במקרים הקודמים רמזו השוטרים לאנשי חסין: "תחפשו עיר אחרת להיפגש".

אולם, למרות ההפצרות מצד משטרת ראשון לציון, גם במשטרת מרחב איילון, שבגזרתה נמצאת בת ים, לא אוהבים את הפעילות של חסין ואנשיו בעיר ומנסים לשכנעם להעביר את פעילותם למקום אחר. "השוטרים של איילון התחילו אף הם להפעיל לחץ על חסין והסבירו לאנשיו שאת הפגישות יעשה חסין במקום מגוריו - ראשון לציון", סיפר הגורם המקורב לחסין.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully