וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בהולילנד לאולמרט: שינוי הגרסה שלך "בעייתי"

4.12.2014 / 13:25

בעליון נמשך הערעור של מורשעי משפט הולילנד, ובהם ראש הממשלה לשעבר שהורשע בקבלת שוחד. כשעורכת דינו חזרה בה וטענה שלא הועבר כסף מעד המדינה לאחיו יוסי, תקף השופט פוגלמן: "לא ראיתי התנהלות דומה כזו"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיע הבוקר (חמישי) לבית המשפט העליון לצורך הדיון בערעורו על הרשעתו בתיק הולילנד. מלבד אולמרט, שעליו נגזרו שש שנות מאסר בגין קבלת שוחד. במהלך השבוע נשמעו ערעוריהם של כמעט כל המורשעים בפרשה, מלבד אלה של אולמרט ושל אליעזר שמחיוף, חבר מועצת העיר ירושלים, שעליו נגזרו 3.5 שנות מאסר בגין קבלת שוחד.

בערעורו לבית המשפט כתב אולמרט באמצעות פרקליטיו כי גזר הדין הסתמך יתר על המידה על עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, למרות קביעות בנוגע לבעיות באמינותו. עוד טוען אולמרט כי קביעת השופט דוד רוזן, שלפיה הוא ידע על חצי מיליון השקלים שהעביר דכנר לאחיו יוסי, השקוע בחובות, שגויה וכי שולה זקן שיקרה בנוגע לאותם 60 אלף שקלים שנטען שהעבירה לו מדכנר.

בדיון הבוקר שינתה אחת מפרקליטותיו של אולמרט, עו"ד נוית נגב את הגרסה. לטענתה, כי לא רק שהוא לא ידע על העברת הכספים לאחיו, אלא כי הוא כלל לא העביר לו כסף. נגב טענה כי אין בנמצא צ'קים המעידים על העברת הכספים מדכנר ליוסי אולמרט. מדובר בטיעון בעייתי במקצת, משום שמדובר בתקופה של לפני יותר מעשור, ולכן אך הגיוני שלא כל הצ'קים נשמרו.


משפט הולילנד - כותרות נוספות:
הפרקליטות בהולילנד לעליון: קחו בחשבון את הראיות החדשות
פרקליטי אולמרט: הדיסק של זקן הועבר אלינו ביודעין
עיכוב העונש של אולמרט: חריגה למניעת מבוכה | פרשנות

אהוד אולמרט בדיון בנושא ערעורו בפרשת הולילנד, בבית המשפט העליון. טלי מאייר
אולמרט בבית המשפט, היום/טלי מאייר

עו"ד יוני תדמור מפרקליטות מיסוי וכלכלה התרעם על טיעוניה של עו"ד נגב, נעמד על רגליו ואמר לשופטים: "הייתה הסכמה דרמטית על כך שאין מחלוקת שכספים עברו ליוסי אולמרט וכך התנהל המשפט. עכשיו לא הזמן לבדוק את הצ'קים".

השופט עוזי פוגלמן תמך בטענתו והשמיע דברי ביקורת על הקו שנקטו פרקליטיו של אולמרט. "הטיעון הזה בעייתי", אמר לעו"ד נגב. "גברתי באה עם טענה חדשה שאין לנו דרך להתמודד איתה. אני מוכרח לומר לגברתי שלא ראיתי התנהלות דומה כזו".

בהמשך התייחסו השופטים לעניין הראיות החדשות שבידי הפרקליטות, קלטות בנוגע ל-60 אלף השקלים שנטען ששולה זקן העבירה ליוסי אולמרט מדכנר וכן תכתובת מייל שכתבה זקן בזמן אמת לעורך דינה דב גלעד-כהן, המחזקת את הטענה כי אולמרט ידע על העברות הכספים מדכנר לאחיו.

הפרקליטות הודיעה כבר לבית המשפט העליון כי הראיות בידיה, אולם היא לא מבקשת להגיש אותן, אלא רק מציינת שהן קיימות בידיה ומבקשת מהעליון לקחת זאת בחשבון אם יחליט להתערב בקביעות המחוזי. אולם, השופטים הבהירו כי הם מסתייגים מדרך הפעולה של הפרקליטות, והבהירו כי היא אינה מקובלת. הם דרשו מעורכי הדין של הפרקליטות להחליט אם הם מגישים את הראיות או אם לא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מערערים נוספים בפרשה הם ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, היזם הלל צ'רני, איש העסקים אביגדור קלנר, ה"מאכער" מאיר רבין והאדריכל אורי שטרית. לבסוף, מדינת ישראל בעצמה ערערה על קלות עונשם של שניים מהנאשמים - צ'רני וקלנר.

לכל המערערים יש טענה משותפת אחת - עד המדינה שמואל דכנר, שעל עדותו התבסס בית המשפט, הוא שקרן. גיורא אדרת עורך דינו של הלל צ'רני, שעליו נגזרו 3.5 שנות מאסר אמר באחד הדיונים השבוע: "כשניהלנו את המשפט הוא הפך אבסורד, כי כל פעם שהוכחנו שעד המדינה משקר - אז התגובה גם של בית המשפט וגם של התביעה הייתה: אין מחלוקת שהוא שקרן".

(עדכון ראשון: 10:47)


לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully