וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות בהולילנד לעליון: קחו בחשבון את הראיות החדשות

16.11.2014 / 18:25

התביעה מבקשת לאפשר לה להגיש הקלטות ותכתובת מייל שמסרה שולה זקן, במקרה שהשופטים ישקלו לקבל את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר, ולו באופן חלקי. בשלב זה, לא ברור אם הבקשה תתקבל

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

הצרות אינן מפסיקות לרדוף את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: זמן קצר לאחר העדות האחרונה של ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, בחקירתה החוזרת בתיק טלנסקי המתחדש, הגישה היום (ראשון) פרקליטות מיסוי וכלכלה את עיקרי הטענות בערעור של אולמרט על תיק הולילנד. בפרקליטות מבקשים שאם בכוונת בית המשפט העליון לשקול את קבלת את הערעור, ולו באופן חלקי, יאפשר להם להציג ראיות חדשות – לפני מתן פסק הדין.

תיק הולילנד היה התיק שבו הורשעה שולה זקן על פי הודאתה ונשלחה ל-11 חודשים בכלא במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שהעבירה לידי המשטרה והפרקליטות קלטות שבהן תיעוד שיחות עם אולמרט, שנעשו ללא ידיעתו. חלק מהחומרים הם הבסיס להחלטה לפתוח מחדש את תיק טלנסקי המתנהל היום, וחלק מהחומרים רלוונטיים דווקא לתיק הולילנד ונוגעים למקרים שבהם הורשע ראש הממשלה לשעבר.

לקריאה נוספת:
זקן בעדותה: "הכסף הלך לבדים עבור החליפות של אולמרט"
"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"
איש עסקים המקורב לזקן ואולמרט נמצא ירוי בראשו ברכבו

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
ית המשפט במסגרת החקירה הנגדית של שולה זקן בתיק טלנסקי המתחדש, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

משום שהחומרים הללו הגיעו רגע לפני הכרעת הדין, הם לא נידונו במסגרת התיק אלא הפכו למה שמכונה "תיק השיבוש" - עליו קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית להעמיד את אולמרט לדין.

אלא שהערעור שהגיש אולמרט טרף את הקלפים וכעת מבקשים בפרקליטות שבית המשפט יאפשר להם להגיש את הראיות החדשות אם ישקול להתערב בקביעות בית המשפט המחוזי, שהרשיע את אולמרט בשני מקרי שוחד בתיק וגזר עליו שש שנות מאסר.

מעבר להקלטות, בידי הפרקליטות תכתובת מייל בעניין האישום הראשון, לפיו קיבל אולמרט חצי מליון שקלים מעד המדינה המנוח בפרשת הולילנד, שמואל דכנר. תכתובת המייל מחזקת את המסקנה כי השיחה שבה דכנר אמר לזקן כי אולמרט ביקש ממנו חצי מיליון שקלים לעזרת אחיו יוסי, אכן התקיימה. במייל, כותבת זקן לבא כוחה אודות נושא זה, בערב שלאחר שמיעת עדותו הראשית של עד המדינה בנדון. בפרקליטות מאמינים כי יש בתכתובת זו, שנערכה בזמן אמת, אפשרות לשפוך אור על שלל גרסאות שהוצגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
שולה זקן בבית המשפט בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

בשונה מתיק טלנסקי, הפרקליטות לא הגישה בקשה רשמית להצגת הראיות החדשות. מדובר, אם כן, בעדכון בית המשפט בקיומן של ראיות רלוונטיות ובבקשה להציגן במקרה שערעורו של אולמרט לא יידחה על הסף. לפי שעה, לא ברור אם בית המשפט ייענה לבקשה שכן ערכאת ערעור אינה חייבת לקבל ראיות חדשות.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully