וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"

14.11.2014 / 0:12

מותו של איש העסקים, בני תבין, שהיה מקורב לשניים הצית קרב גרסאות. בעוד זקן טענה בחקירתה שאולמרט ניסה לשחד אותה בעזרתו, אולמרט דווקא אמר: "היא ניסתה לסחוט אותי באמצעותו"

צילום: אלי מנדלבאום, תמר מצפי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בני תבין, איש העסקים ששם אתמול (חמישי) קץ לחייו במכוניתו בתל אביב, הוא דמות שמלווה את שולה זקן ואהוד אולמרט כבר שנים, עוד מימי האחרון כראש עיריית ירושלים. הוא הורשע במעורבות בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בליכוד ונגזר עליו עונש מאסר בפועל. פרשה ממנה אולמרט זוכה.

מותו אתמול הצית מלחמה בין השניים שכבר לא הולכים יחד: כששמעה זקן על דבר ההתאבדות ביקשה להפסיק את חקירתה הנגדית בבית המשפט המחוזי בירושלים אתמול בתיק טלנסקי המתחדש, אולם השופט יעקב צבן דחה את בקשתה.

עוד בוואלה! חדשות:
ראש השב"כ מגיב למכתב: "הטענות של גנץ חסרות בסיס"
מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"
חוק ישראל היום: כשליברמן וטיבי התאחדו נגד נתניהו וגלאון

איש העסקים בני תבין. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
מותו חימם עוד יותר את הקרב המתוח בין זקן לאולמרט. בני תבין/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

מאוחר יותר, אמרה לעבר אולמרט על הדוכן: "למה הוא אמר שהוא לא מכיר את בני תבין? אומר שהוא לא חבר שלו? כי יש לו עבר? בגלל זה הוא יכול להיות רק חבר שלי? הכרתי אותו דרכו (דרך אולמרט) וביקרנו אותו בכלא ביחד". אולמרט קם לענות לה מול עיני השופטים: "אני מכיר את הדברים שהאיש הזה דיבר עליה, אני לא חושב שזה מכובד שתינתן לה ההזדמנות להשמיץ אותי על גופתו של אדם". העימות החריף בין השניים הביא להפסקת חקירתה של זקן ולסיום הדיון, אולם זה רק חלק קטן ממלחמת הגרסאות האמיתית סביב תבין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
"אהוד ואני ביקרנו את תבין יחד בכלא", סיפרה זקן. אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

גורמים בצד של אולמרט טוענים כי זקן ניסתה להעביר מסר לאולמרט דרך תבין לפני שחתמה על עסקת הטיעון עם הפרקליטות, שלפיה לא תחתום, אם תקבל ממנו חצי מליון שקלים. לדבריהם, זקן קבעה להיפגש עם תבין במסעדת "התרנגול הכחול" והביאה עמה את בנה, נדב.

"זקן אמרה לתבין שלא תעיד נגדי תמורת 550 אלף שקל"

כשנחקר במשטרה באפריל האחרון, סיפר אולמרט על אדם שזקן פנתה אליו בסחיטה לקבל מאולמרט חצי מליון שקלים, אחרת תמסור חומרים מפלילים עליו. אותו אדם הוא בני תבין, אולם אולמרט לא מזכיר את שמו בחקירה. "באמצעות אחרים, (זקן) העבירה לי מסר שאם באותו היום או יומיים קודם למועד הגעתה אליכם, כשברצונה להיות עדת מדינה, אני אדאג לה ל-550 אלף שקל - אז היא תירגע ותחדל מהקמפיין הזה שנועד להכניס אותי לכלא. אתם מבקשים ממני לספר לכם מי אותו גורם שפנה אלי, ואני אומר לכם שנבדוק את העניין. אותו האדם אמר לה שאין סיכוי ואני אמרתי לה שתלך לכל הרוחות", סיפר אולמרט בחקירתו.

"כשהאיש צלצל אלי ואמר לי שהיא רוצה 550 אלף שקל, הרי לקחתי בחשבון שהיא יכולה להגיד כל דבר", הוסיף אולמרט בחקירה. למחרת נשאל על כך אולמרט פעם נוספת, והשיב: "היא אמרה שאם אתן לה 550 אלף שקל אז היא לא תפעל באופן שהיה ברור כאילו זה תנאי".

שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. טלי מאייר
פרקליטי אולמרט טוענים שניסתה לסחוט את מרשם באמצעות תבין. זקן/טלי מאייר

אלא שעל אותה פגישה במסעדת "התרנגול הכחול", זקן מספרת סיפור הפוך לחלוטין. על פי פרסום ב"הארץ", בחקירתה במשטרה סיפרה זקן על אותה פגישה שאותה יזם דווקא תבין בעצמו. לטענתה, תבין אמר כי נפגש עם אולמרט וזה מוכן לעזור לה כלכלית אם לא תדבר. מאוחר יותר הגיע גם מסרון ממנו: "דואג לאור בחירותייך השגויות לדעתי, שיקשו מאוד על העתיד. בכל מקרה אני איתך תמיד".

תבין הוזמן להעיד במשטרה, אך לא סיפק מידע רלוונטי והעדיף לא להתערב. מכיוונו של אולמרט טוענים כי תבין היה צפוי להעיד עבור אולמרט אם ייפתח נגדו תיק בנוגע לחקירת השיבוש. גם בדיון היום קרא אולמרט לכתב "הארץ", גידי וייץ: "אתה יודע שתבין אמר שיעיד עבורי", בדרכו החוצה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully