וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן בעדותה: "הכסף הלך לבדים עבור החליפות של אולמרט"

16.11.2014 / 8:55

בחקירתה הנגדית במשפט טלנסקי סיפרה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר כי הכסף מהקופה הסודית שימש לתפירת ולקניית חליפות עבור אולמרט. בחקירה נחשפו מאות אלפי השקלים שקיבלה מאנשי עסקים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עלתה הבוקר (ראשון) פעם נוספת לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת חקירתה הנגדית בתיק טלנסקי המתחדש. כאמור, אולמרט זוכה בתיק, לאחר שהשופטים קבעו כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי הכסף שנשמר אצל חברו אורי מסר בקופה הסודית נועד לצרכים פרטיים, אך ההקלטות שהעבירה זקן לפרקליטות במסגרת הסכם עדת המדינה הביא לפתיחת התיק מחדש.

זקן סיפרה הבוקר כי חלק מהכסף מהקופה הסודית של מסר הוצא על תפירת חליפות לאולמרט. "אני בידיים שלי נתתי לו כסף מזומן", אמרה זקן בתגובה לדבריו של פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אייל רוזובסקי, שטען כי "כל החשבוניות שהציג אברהם מרקו, החייט, היו רק מצ'קים". "מדובר על שני אחים. מה, הם יגידו שקיבלו מזומנים? אני הבאתי להם בדים, שאהוד הביא מחו"ל בשביל חליפות", הדגישה זקן.

משפט טלנסקי - עוד בוואלה! חדשות:
"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"
זקן ביקשה להפסיק את חקירתה בשל שמועה על חבר שהתאבד
האזינו לשיחת שולה זקן עם מתקשרת: "הם מכרו אותי"

במסגרת הדיון נחשפו הסכומים שקיבלה זקן מגורמים שונים במהלך משפטה, בעודה מבקשת כסף גם מאולמרט - כ-400 אלף שקלים מאיש העסקים אלפרד אקירוב וכ-150 אלף שקלים שכר מווראייטי. זקן אישרה את הסכומים. "בסך הכל מצבך היה לא רע במהלך המשפט", עקץ אותה פרקליטו של אולמרט.

בנוגע לטענה של זקן, שלפיה קיבלה 30 אלף דולר מאולמרט מהקופה הסודית כתוספת למשכורת, הציג עו"ד רוזובסקי לזקן רשימה של אירועים פוליטיים שנכתבו ביומניה ושבהם השתתפה - זאת במטרה להראות שעבודתה הייתה פוליטית, ולכן, לטענתו, בסכום שנוסף למשכורתה, כפי שנחשף בהקלטות, לא נעשה שימוש לצרכים פרטיים.

"אף אדם פוליטי לא ראה אותו אם לא עבר קודם דרכך", אמר לה עו"ד רוזובסקי.
"אהבתי את הקטע הזה - עליתי על עמודי חשמל כדי לתלות שלטים בשבילו", ענתה זקן. פרקליטו של אולמרט המשיך להקשות ואמר: "שמת לך למטרה שהוא יהיה ראש ממשלה, ועשית כל שבכישורייך כדי שיקבל תפקיד זה, גם מעבר לתפקידך כעובדת מדינה. לכן, קיבלת תוספת שכר". בתגובה אמרה זקן: "תקרא לזה איך שאתה רוצה. אני יודעת שקיבלתי תוספת כי היה ברור שלא אצטרף אליו במשכורת הזו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
יודעת היטב לנווט את התקשורת. זקן בבית המשפט, יום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

הדיון האחרון, שהתקיים ביום חמישי, הסתיים בסערת רגשות לאחר שנודע כי בני תבין, מקורבם של זקן ואולמרט, שם קץ לחייו. הדבר הוביל לעימות חריף בין השניים, וזקן אף הטיחה באולמרט כי הוא מתכחש לו בשל עברו הפלילי. היא הזכירה את משפט החשבוניות הפיקטיביות שבו הורשע תבין, ובו היו מעורבים גם שניהם, שנחלצו ממנו ללא פגע.

אולמרט טען בפני השופט כי בהכירו את הדברים שתבין אמר על זקן, אין לתת לה להשמיץ אותו. מאוחר יותר, התברר חלקו של תבין במערכה הנוכחית בין השניים. בחקירתו במשטרה, טען אולמרט כי זקן יזמה פגישה עם תבין על מנת להעביר דרכו מסרים של סחיטה, אחרת תספר את מה שהיא יודעת. עם זאת, טענה זקן בחקירתה בדיוק את ההיפך, ואמרה כי תבין יזם עמה פגישה על מנת להעביר לה מסר מאולמרט כי הוא מוכן להמשיך לשלם לה, ואף ב"עין יפה", עבור שתיקתה.

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
"הוא ספר מתחת לשולחן ואני מעל". אולמרט בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

את האמת לקח אתו תבין אל הקבר, אך אין ספק כי הדברים לא עלו בצורה אקראית. זקן, שיודעת היטב לתמרן את התקשורת, אמרה את דבריה ללא שום קשר לשאלה שנשאלה, לאחר שלאורך כל היום התקשתה לתת מענה הולם לשאלות שהוצגו לה בחקירה הנגדית, שלא עשתה לה הנחות.

פרקליטו של אולמרט הציג חוות דעת מומחה, שלפיה בוצע סנכרון מהטלפון הסלולרי של זקן, שממנו בוצעו רוב ההקלטות, למחשב של בנה, נדב. זקן לא הכחישה את הדברים, אך חוות הדעת קבעה כי בסנכרון הועברו 49 הקלטות. לידי המשטרה, כידוע, הגיעו רק 23 הקלטות.

נדב זקן בנה של שולה זקן בשלב מתן עדות של אימו בתיק טלנסקי. נועם מושקוביץ
"אם הוא החליט לשמור על אמא שלו אז אני מודה לך". נדב, בנה של שולה זקן/נועם מושקוביץ

לאן נעלמו 26 ההקלטות הנוספות? האם מדובר בהקלטות שהיו טובות לאולמרט ובעייתיות עבור זקן? בנוסף לכך, העיתוי מעניין במיוחד. הסנכרון, לפי חוות דעת המומחה, התבצע ב-12 במרץ. לפי תרשומת שהגיש רוזובסקי לבית המשפט, שאותה שכתב עו"ד יוני תדמור, התובע בתיק הולילנד, עורכי דינה של זקן הודיעו לפרקליטות כבר ב-10 במרץ כי בידם הקלטה.

זאת, לאחר שהגלגול הראשון של עסקת הטיעון לא צלח. בפרקליטות הביעו עניין בהקלטה, וכבר למחרת שוחח תדמור עם עו"ד עופר ברטל, פרקליטה של זקן, ותהה אם זקן החליטה "לרדת מהנושא". ברטל טען להיפך, והבהיר כי קיימות הקלטות נוספות. ביום למחרת, כאמור, בוצע הסנכרון, ורק שבוע לאחר מכן, ב-19 במרץ, הוגשו 23 ההקלטות למשטרה.

"אולי נדב לא העביר שיחות שהוא לא רצה"

אם כן, מה קרה באותו שבוע? ההגנה מצדה טוענת כי עד שש הקלטות נמחקו. גם על דוכן העדים התקשתה זקן לתת תשובה הגיונית לדברים. "נדב העביר את ההקלטות על מנת להעביר לעופר, על מנת שידע מה להעביר, מה מתאים", אמרה. "אולי נדב לא העביר שיחות שהוא לא רצה או שהיו אינטימיות. אם הוא החליט לשמור על אמא שלו אז אני מודה לך", פנתה לבנה - ולא הכחישה.

כמו כן, בתחילה הצהירה זקן כי מעולם לא קיבלה כסף מאורי מסר, אלא רק מאולמרט עצמו. אולם לאחר מכן תיקנה את עצמה: "כשטלנסקי הביא 72 אלף דולר, ספרנו את הכסף. היינו ביחד, הוא ספר מתחת לשולחן ואני מעל. הוא המשיך לספור, ואת השאר נתתי למסר". אלא שלפי עדותו של טלנסקי, גם פרט זה אינו מדויק. טלנסקי טען כי נתן את הכסף לה בלבד, ואולמרט כלל לא נכח במקום.

יחד עם זאת, לאולמרט עדיין יהיה קשה מאוד, ואולי אף כמעט בלתי-אפשרי, להתמודד עם ההקלטות בו הוא נשמע. על אף שאצל השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל אביב, ששלח אותו לשש שנות מאסר בתיק הולילנד, כנראה שזה היה מספיק. כאן המצב שונה. בתיק טלנסקי יושבים שלושה שופטים, בהם שניים שישבו בהרכב המקורי - השופטת מוסיה ארד פרשה לגמלאות והוחלפה על ידי רבקה פרידמן-פלדמן, שממעטת להתערב - אשר זיכה את אולמרט, למרות לא מעט ראיות נגדו. זאת משום שנקבע כי עדיין נותר הספק הסביר.

שולה זקן בכניסה לבית הכלא נווה תרצה – 15 ביולי 2014. דרור עינב
זקן בכניסה לכלא נווה תרצה/דרור עינב

כמה הקלטות שטרם נחשפו בבית המשפט חוסות תחת צו איסור פרסום, אולם בדומה להקלטה עם אופירה המתקשרת, בידי ההגנה ישנן כמה הקלטות נוספות, שהייתה שמחה להשמיע. ייתכן שבמהלך הדיון היום, היא תבקש לעשות כן. גם התובע קורב רמז בסוף הדיון האחרון כי במסגרת חקירה חוזרת, הוא צפוי לבקש להגיש לבית המשפט הקלטות נוספות מתוך השמונה שמסרה זקן לפרקליטות, שמהן עד היום הוגשו רק שתיים.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully