וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על מינוי מחליפו: שמח שהקצינים התנהלו ללא ריב ומדון

שלומי גבאי

30.11.2014 / 7:48

הרמטכ"ל הגיב לראשונה על מינוי סגנו גדי איזנקוט לתפקיד ובירך על האופן שבו התנהל התהליך, "בצורה מכובדת ומסודרת". השר יעלון: "אין אפילו עננה קלה בנושא פרשת הרפז"

צילום: דוד קורן, שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק
הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ מחוץ לביתו בראש העין. שלומי גבאי
גנץ מחוץ לביתו, הבוקר/שלומי גבאי

הרמטכ"ל בני גנץ הגיב הבוקר (ראשון) לראשונה על מינויו של סגנו, אלוף גדי איזנקוט, למחליפו. "סוגיית הרמטכ"ל ה-21 לעתיד, אלוף, רב אלוף בעתיד, גדי איזנקוט הגיעה לסיומה בשלב זה", אמר גנץ. "אני חושב שעברנו תקופה שבה היה דיון סביב שני מועמדים ועוד מועמדים פוטנציאליים נוספים. אני שמח שההחלטה נלקחה ואני שמח על האופן שבו התנהלה הקצונה בצה"ל בתקופה הזו ללא ריב ומדון בצורה מכובדת ומסודרת". הוא הוסיף כי השניים ימשיכו בעבודתם ויקיימו את החפיפה הנדרשת לתפקיד.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לתהליך המינוי בריאיון לגלי צה"ל ואמר כי התנהל תהליך שקוף ונכון, שכלל גם התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זכותו וחובתו להיות חלק מהתהליך לא רק למינוי הרמטכ"ל אלא גם לסגנו", אמר יעלון. הוא הסביר כי הוא הכיר היטב את המועמדים – איזנקוט, אלוף יאיר נווה ואלוף יאיר גולן – אך ראש הממשלה לא, "ולכן מן הראוי שכאשר הוא צריך להביא בפני הממשלה מועמד לתפקיד כל כך משמעותי וחשוב, נכון שיכיר אותם לפני. הוא נזקק לכמה פגישות איתם ואני מצדיק את זה".

כשנשאל אם ראש הממשלה דחף למצוא מועמדים אחרים, השיב יעלון כי מדובר ב"רעשי רקע מיותרים", הרחוקים מהמציאות. "חבל לעסוק בזה", אמר שר הביטחון. "הוא בלב שלם עם המינוי". הוא התייחס גם לעובדה ששמו של איזנקוט נקשר בפרשת הרפז, ואמר: "מאחר שהשאלה הזו של 'חלקו של גדי בפרשת הרפז' הטרידה אותי, את הנושא הזה ליבנתי איתו עם כניסתי לתפקיד שר הביטחון", הוא הסביר. "הוא הסביר אותו גם למבקר המדינה וגם ליועץ המשפטי לממשלה. אין אפילו עננה קלה בנושא הזה".

עוד על מינוי הרמטכ"ל הבא:
צפו: הרגע המרגש שבו גילה איזנקוט על מינויו לרמטכ"ל
אמו של גדי איזנקוט: "ידעתי שיגיע רחוק"
תקיפה באיראן, טילים מלבנון וטרור בגדה: האתגרים של איזנקוט

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"האיש המתאים להוביל את צה"ל". יעלון ואיזנקוט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אתמול הודיעו ראש הממשלה ושר הביטחון באופן רשמי כי איזנקוט ימונה לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. במקביל סוכם בין יעלון לנתניהו, ובעצה אחת עם גנץ ועם איזנקוט עצמו, על מינויו של אלוף יאיר גולן לתפקיד סגן הרמטכ"ל. גולן סיים לפני כחודש את תפקידו כמפקד פיקוד הצפון והחליף אותו אלוף אביב כוכבי.

שר הביטחון יעלון ציין כי ההחלטה הייתה בין מועמדים מצוינים, ראויים ומנוסים, וכי הוא סבור שאיזנקוט הוא האיש המתאים בעת הזו להוביל את צה"ל בשנים הבאות. "אני מכיר את אלוף איזנקוט שנים ארוכות, והוא מביא עמו מקצועיות, יכולות פיקוד ומנהיגות גבוהות, תבונה רבה, אחריות ושיקול דעת", אמר יעלון בעקבות המינוי. "לאורך כל מסלול השירות שלו הפגין אלוף איזנקוט יושר ויושרה, ערכיות ועמידה על דעותיו ועקרונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully