וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של גדי איזנקוט: "ידעתי שיגיע רחוק"

29.11.2014 / 22:34

אסתר איזנקוט בת ה-75 התבשרה אתמול בערב על מינויו של בנה לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. "אני שומרת שבת ולא ידעתי על זה, אבל הנכדה שלי הגיעה וסיפרה על מה שהיה בחדשות. אני פשוט לא האמנתי", אמרה בקול נרגש

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

(יעלון: "גדי איזנקוט הוא האיש המתאים להוביל את צה"ל")

"אני רק יכולה לאחל לו שיהיה בשעה טובה ושיצליח, שהקדוש ברוך הוא ייתן לו את הדעת לנהל הכול בשלום ובהצלחה" - כך אמרה הערב (שבת) אסתר איזנקוט, אמו של הרמטכ"ל המיועד, אלוף גדי איזנקוט, לוואלה! חדשות בצאת השבת.

בני משפחה רבים הגיעו בצאת השבת לביתה של אסתר, בת 75 המתגוררת באילת, כדי לברך אותה על מינוי בנה. היא שמעה אתמול על המינוי הצפוי מנכדתה. "אני שומרת שבת ולא ידעתי על זה, אבל הנכדה שלי הגיעה וסיפרה על מה שהיה בחדשות. אני פשוט לא האמנתי", סיפרה בקול נרגש.

"לא העליתי על דעתי שיהיה רמטכ"ל, אבל ידעתי שיגיע רחוק", הוסיפה. "פעם באסיפת הורים המורה אמר לי: גברת איזנקוט, גדי הוא ילד עם ראש על הכתפיים, ילד טוב, הוא יצליח ואני יודע שיגיע רחוק".

גדי איזנקוט הוא הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל - כותרות אחרונות:
תקיפה באיראן, טילים מלבנון וטרור בגדה: האתגרים של איזנקוט
מהצפון ועד איו"ש: כך נסללה דרכו של איזנקוט לרמטכ"לות
במשפחתו של איזנקוט בירכו: "בטוחים שיהיה רמטכ"ל טוב"

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
איזנקוט עם שר הביטחון יעלון, ברגע ההודעה על המינוי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"דיברתי איתו עכשיו בטלפון, הוא התקשר אליי, ואמר לי: 'אימא, למה את מתרגשת, אני רק מוניתי להיות הרמטכ"ל'", סיפרה. "אמרתי לו: אני יודעת כמה עבדתי בשביל התפקיד ואני נרגשת מאוד בשבילך".

שאר בני המשפחה סיפרו כי מאתמול כל אחד מהם מקבל "מבול של טלפונים" עם ברכות ואיחולים על המינוי, שייכנס לתוקפו ב-15 בפברואר בשנה הבאה. "אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים בשביל גדי", אמר אחד מהם.

שר הביטחון משה יעלון עם הרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט וסגן הרמטכ"ל הבא יאיר גולן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
איזנקוט, יעלון וסגן הרמטכ"ל המיועד יאיר גולן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אמש מיהרו במשפחתו של סגן הרמטכ"ל לברך על ההחלטה למנותו לרמטכ"ל. "אנחנו גאים בו לאורך כל הדרך", אמר אחיו עודד. "עם ישראל זכה ברמטכ"ל מצוין. עודכנו על המינוי בצהריים. זאת פשוט גאווה בשבילנו וכל המשפחה מאוד שמחה".

זיו, אחיו הצעיר של הרמטכ"ל הנבחר, אמר: "אנחנו גאים בו מאוד ואני מאחל לו בהצלחה. זה תפקיד עם הרבה אחריות, ואנחנו מקווים שהוא יעשה אותו על הצד הטוב ביותר".

לדבריו, "מגיל צעיר הייתה לו מוטיבציה להיות איש צבא. בתור אח גדול הוא פשוט אח מיוחד, צנוע, פשוט ואיש משפחה. כבר בקדנציה הקודמת הוא פרגן במינוי לגנץ וזה מראה על הצניעות הגדולה שיש לו. הוא יהיה רמטכ"ל טוב ונחזיק לו אצבעות. אני מאחל שיהיה שקט בכל הגזרות".

הרמטכ"ל בני גנץ ומחליפו המיועד האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
איזנקוט עם הרמטכ"ל הנוכחי בני גנץ/דובר צה"ל

הערב הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון באופן רשמי כי גדי איזנקוט ימונה לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. במקביל סוכם בין שר הביטחון לראש הממשלה, ובעצה אחת עם הרמטכ"ל בני גנץ ועם איזנקוט, על מינויו של האלוף יאיר גולן לתפקיד סגן הרמטכ"ל. גולן סיים לפני כחודש את תפקידו כאלוף פיקוד צפון והחליף אותו האלוף אביב כוכבי.

שר הביטחון יעלון ציין כי "ההחלטה הייתה בין מועמדים מצוינים, ראויים ומנוסים. אני סבור כי האלוף גדי איזנקוט הוא האיש המתאים בעת הזו להוביל את צה"ל בשנים הבאות. אני מכיר את האלוף איזנקוט שנים ארוכות, והוא מביא עימו מקצועיות, יכולות פיקוד ומנהיגות גבוהות, תבונה רבה, אחריות ושיקול דעת. לאלוף איזנקוט ניסיון קרבי ופיקודי רב, והוא עבר בתחנות משמעותיות במהלך מסלול השירות הצבאי שלו, הן כלוחם וכמפקד בשטח והן בתפקידי מטה מרכזיים. לאורך כל דרכו מסלול השירות שלו הפגין האלוף איזנקוט יושר ויושרה, ערכיות ועמידה על דעותיו ועקרונותיו".

"מדינת ישראל וצה"ל יעמדו בשנים הקרובות בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים ביותר בכל הגזרות, לאורך הגבולות, בתוכם ואף הרחק מהם, ואלוף גדי איזנקוט הוא הקצין הראוי ביותר ליטול את המקל מידיו של הרמטכ"ל בני גנץ, ולהוביל בשנים הקרובות את צה"ל בהתמודדות עם אתגרים אלו", אמר יעלון.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אלוף אייזנקוט נבחר מתוך קבוצה מצוינת של אלופים להוביל את צה"ל מול האתגרים הביטחוניים המורכבים שמדינת ישראל ניצבת בפניהם. בשם אזרחי ישראל אני מאחל לו בהצלחה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully