וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על זיכוי מובארק: "המהפכנים שבו לכיכר תחריר!"

מאות בני אדם התאספו בלב קהיר בתגובה לזיכוי נשיא מצרים לשעבר מהאישומים נגדו בגין אחריות למותם של מאות מפגינים. "צאו לרחוב, לכיכר הקרובה, וקראו בקול גדול: 'יפול חוסני מובארק'". מפגין נהרג ו-5 נפצעו

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

כאלף בני אדם התאספו היום (שבת) סמוך לכיכר תחריר בקהיר, במחאה על החלטת בית המשפט בעיר לזכות את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מכל האישומים שעמדו נגדו, ובהם האחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר. על פי מקורות רפואיים בקהיר, מפגין אחד נהרג וחמישה נפצעו בהפגנות.

המפגינים קראו: "העם דורש את הפלת המשטר", ו-"לא שאריות (משטר מובארק) ולא 'האחים המוסלמים' - המהפכנים חזרו אל הכיכר!". כוחות הביטחון חסמו את הכניסה לכיכר תחריר, והמפגינים התמקמו בכיכר סמוכה. עיתון א-שורוק המצרי דיווח כי כוחות הביטחון הפרושים באזור הצהירו כי לא יפזרו בכוח את המפגינים, אולם בשעות הערב דווח על שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים מצדם. כמו כן, ברשת "סקיי ניוז" דווח על מעצר 70מפגינים.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סוריה: "לוחמי דאעש פעלו לראשונה מתוך שטח טורקיה"
אבו מאזן מאיים: אם לא יחל מו"מ - נעצור התיאום הביטחוני
תיעוד ממזל"ט: כך נראית צ'רנוביל הנטושה אחרי אסון הגרעין

מפגין מגיב לזיכוי חוסני מובארק, קהיר. רויטרס
מפגין מגיב בזעם להחלטה על זיכוי מובארק, היום/רויטרס

תנועת "ה-6 באפריל", שהובילה את הפגנות "האביב הערבי" בשנת 2011, פרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק שלה, בה נכתב: "כל מצרי, כל מי שחולם ושמאמין במהפכה, כל מי שזוכר בליבו את חלום החירות, ואת הרוגי כיכר תחריר - צא לרחוב, לפתח ביתך, לכיכר הקרובה, וקרא בקול גדול: 'יפול חוסני מובארק'".

לאחר הגעת מאות מפגינים למקום, תנועת "האחים המוסלמים" פרסמה אף היא הודעה הקוראת לתומכיה להצטרף למחאה בכיכר. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", משרד הפנים של מצרים מסר במהלך הערב כי "פעילים מתנועת 'האחים המוסלמים' הצטרפו להפגנה הבלתי-אלימה בכיכר עבד אל-מונעם ריאד, והשליכו אבנים לעבר כוחות הבטחון - ולכן אלו פעלו לפזרם".

מוקדם יותר היום, כמה עשרות מפגינים התאספו בעיר סואץ, בה אירע מקרה המוות הראשון בהפגנות בשנת 2011, אולם הם פוזרו על ידי המשטרה תוך זמן קצר.

עוד באותו נושא

דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה מאחריות להרג מפגינים

לכתבה המלאה

"אני נשבע בדם המתים - המהפכנים ישובו":

אביו של אחמד חליפה, מפגין בן 19 שנהרג בשנת 2011, אמר מחוץ לבית המשפט: "מדובר בהחלטה פוליטית. מערכת המשפט התמהמה במשך ארבע שנים, כדי שיוכלו לזכות אותו, אחרי שכבר אבדה התקווה". הוא הוסיף: "ההחלטה הכתה בנו כמו כדורי רובה. מבחינתי, בני אחמד מת היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully