וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממזל"ט: כך נראית צ'רנוביל הנטושה אחרי אסון הגרעין

28 שנים אחרי התאונה המפורסמת בכור הגרעיני באוקראינה, תיעד צלם בריטי מהאוויר את המראות בעיר מוכת האסון ובפריפיאט הסמוכה. "יש כאן משהו מאוד מטריד, הזמן עצר מלכת"

נדנדה חלודה, גלגל ענק שעומד במקומו, בריכה מתפוררת עם כתובות גרפיטי ובניינים הרוסים ונטושים. אלו הן מקצת מן המראות המרהיבים המשתקפים מתיעוד נדיר של מטוסים זעירים ללא טייס (מז"לטים) מהאזור סביב העיר צ'רנוביל שבאוקראינה, 28 שנים אחרי התאונה הגרעינית החמורה בהיסטוריה ואחד האסונות האקולוגיים הקשים ביותר בעת החדשה.

האזור הנראה בצילומים מהמזל"ט הוא פריפיאט, עיר שהוקמה סמוך לעיר צ'רנוביל, בגבול עם בלארוס, כדי לאכלס את עובדי המפעל הגרעיני. צלם הווידיאו הבריטי דני קוק הוא שהשתמש בכלי הטיס כדי לתעד את העיר מוכת האסון. "במשך ביקורי כאן בצ'רנוביל ופריפיאט פגשתי אנשים מדהימים", אמר. "יש כאן משהו רגוע ועם זאת מטריד מאוד. הזמן עצר כאן מלכת והזיכרונות מהעבר צפים מסביבנו".

התאונה המפורסמת אירעה ב-26 באפריל, 1986, בכור גרעיני שבצפון-מערב אוקראינה. התאונה, שגבתה את חייהם של עשרות פועלים, הובילה לתמותה של אלפים נוספים כתוצאה מפיזור נשורת רדיואקטיבית, בעיקר באוקראינה ובבלארוס שהיו חלק מברית המועצות באותם ימים.

כתבות נוספות מסביב לעולם:
דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה מאחריות להרג מפגינים
נפאל: החל פסטיבל שחיטת בעלי החיים הגדול בעולם
ניגריה: 120 נהרגו בפיגוע משולב במסגד בצפון המדינה

תיעוד אזור צ'רנוביל 28 שנה לאחר תאונת הגרעין הגדולה בהיסטוריה. מתוך הסרטון של דני קוק, צילום מסך
תיעוד אזור צ'רנוביל 28 שנה לאחר תאונת הגרעין הגדולה בהיסטוריה/צילום מסך, מתוך הסרטון של דני קוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully