וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

האלוף גדי איזנקוט ימונה לרמטכ"ל הבא, הנשיא המצרי המודח מובארק זוכה מהרג מפגינים, לפיד ממשיך לתקוף את נתניהו ובניגריה נהרגו 120 בני אדם בפיגוע משולב. אלה הכותרות שעשו את השבת

אלוף גדי איזנקוט הוא הרמטכ"ל הבא של צה"ל

בתום הליך ארוך וכמה דחיות, סיכמו אתמול (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון כי סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט, יהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל. ההכרזה הרשמית בעניין תהיה במוצאי שבת. איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21, צפוי להיכנס לתפקידו בחודש פברואר הקרוב ולהחליף את רב-אלוף בני גנץ.

איזנקוט, שהיה המועמד המוביל במרוץ על פני השניים הנוספים - אלוף יאיר נווה ויאיר גולן, התגייס לחטיבת גולני בשנת 1978. הוא עבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות, שובץ לגדוד 51 ובשנות ה-80' מונה לסגן מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד. לאחר מכן מונה למפקד גדוד 13 וב-1997 קיבל לידיו את הפיקוד על החטיבה כולה.

דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה מאחריות להרג מפגינים

בית המשפט בקהיר זיכה היום את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מכל האישומים שעמדו נגדו, ובהם האחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר תחריר וזכו לכינוי "אירועי האביב הערבי". נוסף על כך, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים. יחד עם מובארק, בן 86, עמדו לדין גם שני בניו, גמאל ועלא, שר הפנים במשטרו, חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו. גם הם זוכו מכל האישומים שהיו נגדם.

בשנת 2012 הטיל בית המשפט מאסר עולם על הנשיא לשעבר, אולם בית הדין לערעורים במדינה הורה על העמדתו למשפט חוזר, במסגרתו ניתן היום פסק הדין הסופי. למרות הזיכוי, מובארק צפוי להישאר במאסר לאחר שבמאי האחרון הורשע ביחד עם בניו בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות מכספי ארמונות הנשיאות. על מובארק הוטלו אז שלוש שנות מאסר ואילו על בניו הוטלו ארבע שנים.

יותר מ-5,000 קצינים ושוטרים נפרשו החל משעות הבוקר המוקדמות מסביב לאזור בית המשפט באקדמיית המשטרה בבירה, מחשש למהומות אלימות שיפרצו במקום בשל הכרעת הדין. לבסוף לא נרשמו אירועים חריגים, מלבד התפרצויות שמחה מצד תומכיו של הנשיא המודח, לצד מחאות לא אלימות מצדם של מתנגדיו.

לפיד ממשיך לתקוף: "הכול תקוע, ונתניהו עומד בצד"

סימן נוסף למשבר החריף בקואליציה: כמה ימים אחרי שתקף את חברי מרכז הליכוד בכנס שדרות, המשיך היום שר האוצר, יאיר לפיד, בקו התקיף שלו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועמיתיו למפלגה. "הנושאים הדרמטיים - תקציב המדינה, יחסיה הבינלאומיים של ישראל, הביטחון האישי של האזרחים, סוגיית הדיור - תקועים במקום, וראש הממשלה עומד בצד", האשים.

לפיד, שהתייחס לאווירה הנפיצה בקואליציה במסגרת אירוע פתיחת העונה של "שבתרבות" בתיאטרון הבימה שבתל אביב, אמר כי הנושאים הדחופים שעל הפרק נזנחים בשל אילוצים לא ענייניים. "צר לי שתקציב המדינה הוא בן ערובה לעסקנות פוליטיות", אמר. "התקציב נתקע כי אותם חברי מרכז יושבים על ראש הממשלה ומשכנעים אותו שלא לקבל את התקציב. אני לא מבין למה ראש הממשלה משתף עם זה פעולה".

בהתייחסו לאפשרות של הפלת הממשלה וקיום בחירות מוקדמות, הבהיר לפיד כי הוא "אינו מפחד, אך זה לא מה שהמדינה צריכה כעת". על הטענות כי פעל בחתרנות להקמת קואליציה חלופית, השיב: "מדובר בשטות גמורה, אני לא מנסה להקים קואליציה חלופית".

דריסת השוטרת: בהפועל פ"ת "נותנים גב מלא" למנהל

"החלטנו לתת גב מלא לעופר", כך אמר אתמול מנכ"ל קבוצת הכדורגל יורם עינב, בתגובה למעצרו של מנהל הקבוצה עופר צברי, בחשד לדריסת השוטרת נוי זיתון אחרי שנתפס עירום ברכבו עם נער בן 17. מוקדם יותר הוארך מעצרו של צברי בחמישה ימים.

"אם היה מדובר בכתב אישום בנוגע לעבירת מין היינו נמצאים בבעיה, לכן, מאוד שמחנו כשהבנו בבית המשפט שהמשטרה לא מייחסת לעופר שום עבירה שקשורה לאקט מיני עם קטין", אמר עינב לוואלה! חדשות. "הפועל פתח תקווה זה מועדון עם ערכים, זה מועדון ששומר על החוק. ברגע שהסוגיה עברה להיות בכל הקשור להתנהלות של עופר מול השוטרים, אנחנו מאמינים לגרסה שלו, וניתן לו את העזרה בין אם על ידי עורך דין ובין אם בעזרה למשפחתו".

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

אבו מאזן מאיים: אם לא יחל מו"מ - נעצור התיאום הביטחוני

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום בפגישת שרי החוץ של הליגה הערבית שהתכנסה בקהיר כי הוא יורה למנגוני הרשות לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל, אם לא יחל בקרוב משא ומתן לשלום - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שרי החוץ הערבים התכנסו מוקדם יותר במטה הליגה הערבית לצורך דיון מיוחד בבקשות ההצטרפות של ההנהגה הפלסטינית לסוכנויות ולארגונים של האו"ם ולבקשת ההכרה ממועצת הביטחון של הארגון.

בתחילת השבוע אמר שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מליכי, כי התקבלה החלטה בקרב ההנהגה הפלסטינית לדחות את הפנייה למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שזו תכיר רשמית במדינת פלסטין. לפי ההערכות, הסיבה העיקרית לדחייה היא חוסר הזמינות של החברות במועצה, שהיו עסוקות עד השבוע בשיחות הגרעין עם איראן. סיבה נוספת, ככל הנראה, היא המגעים שמנהלת הרשות כדי להבטיח רוב של תשע חברות שיתמכו בהצעה. אל-מליכי הדגיש כי ההנהגה הפלסטינית נחושה להגיש את ההצעה למרות ההתנגדות בעולם, והוא אף העריך כי ארצות הברית לא תטיל עליה וטו במועצה.

ניגריה: 120 נהרגו בפיגוע משולב במסגד בצפון המדינה

לפחות 120 בני אדם נהרגו אתמול בסדרת פיצוצים במסגד בעיר קאנו, שבצפון ניגריה - כך מסרו גורמים רשמיים במדינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. יותר מ-270 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע הקטלני שאירע בעיר השנייה בגודלה במדינה. אף ארגון לא קיבל אחריות, אך ככל הנראה הוא בוצע על ידי ארגון בוקו חראם הקיצוני, שפועל באזור.

מאות מתפללים התרכזו במסגד המרכזי של העיר והאזינו לדרשה של האימאם במסגרת תפילות יום השישי. על פי עדי ראייה, שתי פצצות התפוצצו אחת אחרי השנייה שניות אחרי שהחלה התפילה. לאחר מכן, דיווחו, כי אירע פיצוץ שלישי במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully