וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור חי: השר משה יעלון נואם בכנס שדרות

25.11.2014 / 16:23

במכללת ספיר נפתח "כנס שדרות לחברה וידידות". במהלך מושב הערב ישאו דברים גם השרים סילבן שלום ושי פירון. מוקדם יותר התייחס השר לפיד בכנס למשבר בקואליציה ואמר: "הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה"

שידור חי ממכללת ספיר

LIVE

במכללת ספיר שבמועצה האזורית שער הנגב נפתח היום (שלישי) "כנס שדרות לחברה וידידות". במהלך המושב שיתקיים הערב ינאמו שורת אישים פוליטיים בכירים, ובהם שר הביטחון, משה יעלון, שר האנרגיה והמים לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, שר החינוך, שי פירון והשר להגנת הסביבה לשעבר עמיר פרץ.

השלושה צפויים להתייחס למשבר המחריף בין סיעות הקואליציה, ובראשם סוגיית "חוק הלאום". בבוקר נדרש למשבר במהלך הכנס שר האוצר, יאיר לפיד, שאמר כי אף שנדמה שבכל יום יש משבר קואליציוני אחר, מדובר כל הזמן באותו משבר, על אותו נושא. "חוק הלאום, מע"מ אפס, קק"ל, הרפואה הפרטית, החברות הממשלתיות, זה הכול אותו משבר: זו הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה", אמר לפיד.

עוד בוואלה! חדשות:
בניון: "אני נצלה בתקשורת, אבל אוהב את הנשיא"
דנינו: "זו הייתה טעות לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית"
ניו יורק טיימס לנתניהו: חוק הלאום - "כמו מימי העבדות"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
משבר מחריף בקואליציה. יעלון/ניב אהרונסון

שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה באופן ספציפי לסוגיה הבוערת ביותר של "חוק הלאום" השנוי במחלוקת, שיעלה להצבעה בכנסת בשבוע הבא, ודחתה על הסף את האפשרות שתעמיד בהנחיית ראש הממשלה לחברי הקואליציה לתמוך בהצעה. "כשהחוק הזה יעלה להצבעה ידי לא תהיה בו. לא אתן לו לעבור. זה חלק ממה שאני עושה", אמרה לבני. "כבר שילמתי בעבר, ואין לי בעיה לשלם מחיר פוליטי במאבק על הדמוקרטיה, ולא אתן לחוק לעבור, לא השבוע, לא בשבוע הבא, ולא כשמישהו יעלה אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה הכול אותו משבר". לפיד בכנס שדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת "חוק הלאום", שאותה מקדם ראש הממשלה, מבטלת את המדרג בין הזהות היהודית לזהות הדמוקרטית של המדינה, ושתי הזהויות מופיעות באותו סעיף. בדומה להצעות הקודמות, ההצעה אינה מזכירה בפירוש כי למיעוטים בישראל יינתן שוויון זכויות מלא - ומן הסתם עוררה זעם רב לא רק בספסלי האופוזיציה, אלא גם בממשלה עצמה.

אתמול אחר הצהריים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע ל"חוק הלאום", כי "מדובר בחוק חשוב מאוד כדי להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל". נתניהו, שדיבר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, הוסיף כי "אני חייב לומר שהחוק והעקרונות שאני מקדם ישמרו על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי - ורק שלו - לצד שמירה על זכויות של כל מיעוט".

"אני מוכן לתת סיכוי להידברות ולהגיע להסכמה, זה עדיף, אבל אני נחוש להעביר את החוק עם או בלי הסכמה", הבהיר ראש הממשלה. כשנשאל על ידי אחד העיתונאים האם הסערה הפוליטית סביב חוק זה תוביל לבחירות השיב נתניהו: "ימים יגידו".


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully