וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: "זו הייתה טעות לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית"

25.11.2014 / 15:14

בכנס שדרות ביקר מפכ"ל המשטרה את היועץ המשפטי לממשלה, על כך שלא גיבה אותו כשאסר על חבר הכנסת מהליכוד להגיע למוקד המתיחות בבירה. "זה לא נכון לגעת בסטטוס קוו"

צילום: כנס שדרות לחברה וידידות, עריכה: ניב פוקס

המפכ"ל יוחנן דנינו התייחס היום (שלישי) למתיחות סביב עליית יהודים להר הבית. "נדרשים מאמצים כדי לשמור שם על השקט", אמר דנינו בכנס שדרות לחברה וידידות. הוא סיפר כי אנשי ימין קיצוני הפכו את נושא הר הבית לאג'נדה, והמשטרה הזהירה כי יש לעזוב את הר הבית. "הח"כים לא מבינים מה הם מדליקים, וזה לא נכון לגעת בסטטוס קוו. צריך להיות רגישים". לדבריו, הוא אסר על ח"כ משה פייגלין (הליכוד) לעלות להר, אולם לא זכה לגיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "זאת הייתה טעות לאפשר למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו לעלות", ציין דנינו, שמאוחר יותר הוסיף כי הוא לא התכוון להגיד שוינשטיין טעה אלא כי לדעתו זאת היתה טעות לאפשר לו לעלות להר הבית.

דנינו דיבר על החשיבות של שמירה על הסטטוס קוו בהר הבית: "יש הצהרה חד-משמעית של ממשלת ישראל מאז 67' שאין כוונה לשנות את הסטטוס קוו. אם זו ההנחיה, חובתנו לקיים אותה". הוא עוד אמר כי ברור שאין להצהרות בדבר הכוונה לשנות את החוק בנושא היתכנות מעשית, "אבל עצם ההצהרה עושה משהו בעולם המוסלמי", לדבריו.

עוד על המתיחות סביב הר הבית:
כוננות גבוהה בבירה: הוסרו ההגבלות למתפללים בהר הבית
כ-40% מהיהודים בארץ: לשנות המדיניות בהר הבית
"מודל הוותיקן": היוזמה להשבת השקט להר הבית

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס שדרות  בספיר, נובמבר 2013. לירון בוזגלו,
ממליץ לחקור את משפחות המחבלים מהר נוף בחשד להסתה. דנינו/לירון בוזגלו

על פי המפכ"ל, המצב שנוצר סביב הר הבית לא יכול להימשך. "זו פגיעה בביטחון אזרחי מדינת ישראל", אמר דנינו, וסיפר על הצעדים שנעשו במשטרה על מנת לתגבר את הכוחות באזור ולמנוע הפרות סדר. "השוטרים במשמרות של 12 שעות כמו ב'צוק איתן'. זה לא קל, ביטלנו חופשות, גייסנו שוטרים, הורדנו מהמטה ומגייסים גם משמר אזרחי", הוא הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ משה פייגלין ליד הר הבית בירושלים, אוקטובר 2014. טלי מאייר
"טעות". ח"כ פייגלין בהר הבית/טלי מאייר

בנוגע להסתה מצד משפחות המחבלים מהפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, אמר דנינו כי יש להוריד את רף הסובלנות לגילויי הסתה לגזענות. "ההמלצה שלנו היא לפתוח בחקירה פלילית נגדם, משום שהם קראו לכולם לעשות מה שבנם עשה", אמר. "לדעתי, נקבל אישור לפתוח בחקירה".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully