וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות גבוהה בבירה: הוסרו ההגבלות למתפללים בהר הבית

14.11.2014 / 7:39

המגבלות על כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית הוסרו לראשונה זה חודש מהסיבה שאין מידע מודיעיני המצביע על כוונות להפר את הסדר. כוחות משטרה מתוגברים פרוסים בסביבת ההר

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
כוחות משטרה בכוננות במזרח ירושלים, בשבועות האחרונים/טלי מאייר

לראשונה זה חודש, לא תוגבל היום (שישי) כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית. זאת, בהתאם להחלטתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש. הרקע להחלטה הוא ההערכה כי אין מידע מודיעיני המצביע על כוונות להפר את הסדר בתום התפילות. יחד עם זאת, הכוחות המתוגברים בירושלים וסביב הר הבית יישארו בכוננות גבוהה כדי להגיב במהירות לכל תרחיש, אם יהיה צורך בכך.

בשבוע שעבר המשטרה הקלה בהגבלות למתפללים, ואפשרה לגברים מגיל 35 ומעלה להיכנס להר. זאת, לאחר שבועות רבים שבהם גיל המתפללים המותר היה מעל 45. ההגבלות החלו בחודש האחרון לאור גל הטרור ששטף את הבירה בשבועות האחרונים, אשר כלל את פיגוע הירי ביהודה גליק, פיגוע דריסה והתפרעויות רבות במזרח העיר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
קרי בירדן: להפחית המתיחות בהר הבית לפני חידוש המו"מ
איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני

הלוויית המחבל החשוד בירי ביהודה גליק בסילוואן, אוקטובר 2014. יותם רונן
כוחות משטרה שומרים על הסדר במזרח העיר בעת הלוויית המחבל מפיגוע הדריסה/יותם רונן

בצל המתיחות הרבה, נפגש אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמאן עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ועם מלך ירדן, עבדאללה השני.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר הפגישה אמר קרי כי במהלך הפגישה, שארכה כשלוש שעות, הדגיש נתניהו כי ישראל מחויבת לשימור הסטטוס קוו במתחם הר הבית, ואמר כי שני הצדדים מחויבים לצמצום המתיחות. לדבריו, יש להפחית את המתיחות לפני שיהיה ניתן לשוב לשיחות השלום. "אם הסטטוס קוו יושב לאל-אקצא, נרגיש שינוי בשטח", טען קרי.

לדברי שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, שנכח במסיבת העיתונאים, קרי "מנסה כעת לסלול מחדש את הדרך לשוב למשא ומתן, ולשים קץ לצעדים ולפעולות חד-צדדיים". קרי הוסיף כי בפגישה עם נתניהו ועם עבדאללה, השלושה דנו במצב הנוכחי בירושלים ובהמשך תהליך השלום, והדגיש כי הצעדים האמריקניים האחרונים בתהליך השלום הם "ספציפיים, מעשיים וממשיים".

קרי הוסיף : "אנחנו לא הולכים לפרט כל צעד מעשי בדרך. זה ייעשה באופן שקט ויעיל, אולם הצעדים יהיו מורגשים". הוא עוד הצהיר: "ארצות הברית מוכנה להיות מעורבת בתהליך השלום, בהינתן כך שהצדדים יתחילו ליצור את האקלים המדיני המתאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת קרי נתניהו ועבדאללה בעמאן. פייסבוק, צילום מסך
פגישת עבדאללה, נתניהו וקרי בעמאן, אמש/צילום מסך, פייסבוק

קרי הגיע כבר שלשום לירדן על מנת לדון עם המלך עבדאללה במתיחות בירושלים ובהר הבית. מחלקת המדינה הודיעה כי בשיחתם יעסקו השניים גם במצב באזור ובמאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). היום צפוי קרי להמריא לאיחוד האמירויות הערביות.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully