וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במגזר נמשכות: בקבוקי תבערה בבירה, אבנים בטייבה

בכמה מוקדים התפרעו עשרות ערבים, מחאה על מותו של הצעיר בידי שוטרים. בא-טור התעמתו רעולי פנים עם שוטרים, בבית חנינא ובטייבה הושלכו אבנים לעבר רכבים. נתניהו: "נחושים מול הניסיונות להבעיר את ירושלים"

צילום: ערן גילווארג, עפר מאיר, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

המהומות במגזר הערבי ברחבי הארץ, מחאה על מותו של חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים בכפר כנא, מסרבות להירגע: בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים השליכו הערב (ראשון) כמה רעולי פנים בקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה ומשמר הגבול. לא דווח על נפגעים באירוע, שפוזר באמצעים לפיזור הפגנות.

עוד בירושלים, אבנים הושלכו לעבר כלי רכב שבו נסעו שני יהודים בשכונת בית חנינא. שמשת המכונית נופצה, ואחד מיושביה, אשר נפצע באורח קל בידו, פונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בעיר.

הרג הצעיר בכפר כנא - כותרות נוספות:
השוטר שהרג את הצעיר בכפר כנא: "כיוונתי ליד שלו"
בשל איומים: השוטרים המעורבים בהרג בכפר כנא יאובטחו
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"

התפרעויות בטייבה. עומר רביע, מערכת וואלה! NEWS
טייבה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, עומר רביע

בטייבה השליכו אבנים כ-30 מתפרעים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש 444. לא דווח על נפגעים או על נזק עקב כך, אולם המשטרה סגרה את הכביש לתנועה והפנתה את הנהגים לציר חלופי. כוחות של משטרת מרחב שרון, בפיקודו של תת-ניצב קובי שבתאי, עצרו לחקירה נער בן 15 בחשד למעורבות בהפרות הסדר.

"אנו פועלים להכיל את האירוע בדיוק כפי שוועדת אור המליצה באירועים שכאלה", אמר גורם במשטרת מרחב שרון. "אנו מדברים עם נכבדי הכפר. ביקשנו מהם לפעול ולהחזיר את הצעירים שרובם קטינים אל מרכז הכפר". בשומרון, השליכו אלמונים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר מכונית שבה נסעה אם לחמישה בסמוך להתנחלות מעלה שומרון. היא לא נפגעה באירוע.

גם בצפון נרשמו התפרעויות. בכניסה לטוראען שבגליל התחתון יידו אבנים כ-30 צעירים לעבר הכביש הראשי. המשטרה עצרה שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות בהפרות הסדר. בכפר כנא עצרה המשטרה צעיר בחשד שיידה אבנים. מוקדם יותר הערב, הפגינו בשפרעם כ-150 בני אדם לאות הזדהות עם תושבי כפר כנא. המפגינים עמדו בכביש 79 והניפו דגלי פלסטין. באזור אום אל-פחם נעצרו ארבעה בני אדם, בהם שלושה קטינים, בחשד שיידו אבנים לעבר כביש 65.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התפרעויות בטייבה. עומר רביע, מערכת וואלה! NEWS
"אנו עדים לניסיונות הולכים וגוברים של הסתה". התפרעויות בטייבה/מערכת וואלה! NEWS, עומר רביע

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב להמשך הפרות הסדר במגזר. "אנו עדים לניסיונות הולכים וגוברים של הסתה, של ניסיונות להבעיר אלימות וטרור, ופועלים בנחישות מול הניסיונות להבעיר את ירושלים", אמר נתניהו במהלך ועידת מרכז הליכוד שהתכנסה באולם "אבניו" שבקריית שדה התעופה. "הנחיתי לתגבר את העיר עם למעלה מאלף שוטרים, להרוס בתי מחבלים, להוציא גורמי הסתה מהעיר העתיקה ולשלול אזרחות למי שקורא להשמדתנו. ישראל היא מדינת חוק, ואין זה משנה מי הם אזרחיה. לכולם שוויון זכויות בפני החוק - יהודים וערבים. כל מי שיפר את החוק אנו ננהג נגדו בכל העוצמה שהחוק מאפשר לנו".

"עוד דבר שצריך להיאמר", הוסיף נתניהו. "ההסתה שאנו חווים איננה באה רק מהגורמים האיסלאמיים הקיצוניים, אלא גם מהרשות והעומד בראשה. הם קובעים באתר שלהם שעם ישראל בכלל לא היה בישראל. שכל מה שקראתם בספר הספרים - כל זה לא היה. מול ההסתה הזאת צריך לקרוא להרגעת האווירה, אבל גם לעמוד מול דבר אחר. יש שאומרים לנו שההתמודדות נגד ההתקפות האלה היא להתקפל ולסגת. אפשר לעשות גם בלי לפנות. אנחנו סוללים כבישים, מחברים את הנגב למרכז עם הרכבת, הפסקנו את ההסתננות לגבולותינו עם בניית הגדר והופכים את באר שבע לבירת הסייבר ואת צפת לבירת הביו-טכנולוגיה. אפשר לעשות גם בלי לפנות. אנחנו לא נחזור על הטעות הזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מרכז הליכוד. ראובן קסטרו
"פועלים בנחישות מול ההסתה". נתניהו בוועידת מרכז הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

בתוך כך, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע שהוביל למותו של חמדאן אתמול. לפי ממצאים ראשוניים ומעדויות של שני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית, השוטר היורה לא כיוון לפלג גופו העליון אלא לידו של חמדאן, שאחז בסכין, במטרה לנטרלו. לדברי השוטר היורה, "הכדור, מחוסר מזל, פגע במותן של הצעיר, וגרם לדימום קשה בעורקו, דבר שהוביל בסופו של דבר למותו".

השוטרים יאובטחו בשל איומים על חייהם

מחקירת השוטרים עולה גם כי הסיבה שגררו את חמדאן לניידת ולא הזעיקו עזרה רפואית הייתה שחששו לחייהם בשל האזור הבעייתי שבו היה האירוע. לדבריהם, הם חששו שתושבי הכפר יבואו לפגוע בהם ולכן החליטו לקחת אותו לניידת ולהזעיק את מד"א.

לפי הממצאים בשטח ולפי בדיקה שנעשתה על גופו של הצעיר, התברר כי השוטרים ניסו לבצע נוהל מעצר חשוד כפי שמחייב הנוהל. השוטרים סיפרו בחקירתם כי הם חשו מאוימים בשל תקיפת הניידת על ידי חמדאן ובשל העובדה שצעק אליהם "אללה אכבר". ממח"ש נמסר כי בקרוב יימסר עדכון לגבי חוקיות תגובת השוטרים. כמו כן, נודע היום כי השוטרים יאובטחו בשל איומים על חייהם.

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully