וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהרג את הצעיר בכפר כנא: "כיוונתי ליד שלו"

9.11.2014 / 16:14

לפי חקירת מח"ש את התקרית שבה נורה למוות חיר א-דין חמדאן, עולה כי השוטרים ניסו לבצע נוהל מעצר חשוד, שהשתבש. "הכדור, מחוסר מזל, פגע במותנו וגרם לדימום קשה בעורקו, מה שהוביל למותו"

צילום: ערן גילווארג, עפר מאיר, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע שהוביל למותו של הצעיר הערבי חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים בכפר כנא. לפי ממצאים ראשוניים ומעדויות של שני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית, השוטר היורה לא כיוון לפלג גופו העליון אלא לידו של חמדאן, שאחז בסכין, במטרה לנטרלו. לדברי השוטר היורה, "הכדור, מחוסר מזל, פגע במותן של הצעיר, וגרם לדימום קשה בעורקו, דבר שהוביל בסופו של דבר למותו".

מחקירת השוטרים עולה גם כי הסיבה שגררו את חמדאן לניידת ולא הזעיקו עזרה רפואית הייתה שחששו לחייהם בשל האזור הבעייתי שבו היה האירוע. לדבריהם, הם חששו שתושבי הכפר יבואו לפגוע בהם ולכן החליטו לקחת אותו לניידת ולהזעיק את מד"א.

לפי הממצאים בשטח ולפי בדיקה שנעשתה על גופו של הצעיר, התברר כי השוטרים ניסו לבצע נוהל מעצר חשוד כפי שמחייב הנוהל. השוטרים סיפרו בחקירתם כי הם חשו מאוימים בשל תקיפת הניידת על ידי חמדאן ובשל העובדה שצעק אליהם "אללה אכבר". ממח"ש נמסר כי בקרוב יימסר עדכון לגבי חוקיות תגובת השוטרים. כמו כן, נודע היום כי השוטרים יאובטחו בשל איומים על חייהם.

לקריאה נוספת בנושא
מנכ"ל מועצת כפר כנא: "הירי בכפר כנא - הוצאה להורג"
מחשש למהומות: המשטרה העלתה כוננות ברחבי הארץ
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"

התפרעויות בכפר כנא, נובמבר 2014. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
התפרעויות בכפר כנא, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

בין 30 ל-40 צעירים הפגינו בשעות הצהריים בכפר במחאה על האירוע. במהלך ההפגנה הובערו צמיגים ופחים, נגרם נזק לתמרורים ואבנים הושלכו לעבר שוטרים שהגיעו למקום כדי לשמור על הסדר. כוחות יס"מ, מג"ב ופרשים נפרסו במקום. שלושה מפגינים בשנות ה-20 לחייהם נעצר בהפגנה והועברו לחקירה. כביש 754 נחסם לתנועה בכניסה לכפר במטרה לפנות אבנים שנזרקו לעבר הכביש.

במקביל, כ-200 סטודנטים ערבים התאספו להפגנה בסמוך לאוניברסיטת חיפה. המפגינים הניפו את תמונתו של חמדאן, קראו לאינתיפאדה שלישית ודרשו להעמיד לדין את השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ. גם באוניברסיטת תל אביב הפגינו כמאה סטודנטים ערבים, חברי תנועת המאבק הסוציאליסטי ואחרים, בסמוך לשער הכניסה למוסד. בין היתר, נשאו המפגינים שלטים שעליהם נכתב "אין צדק ואין שלום", ו-"מירושלים ועד כפר כנא – כולנו אותו סיפור". גם שם נשאו הצעירים את תמונתו של חמדאן וצעקו קריאות נגד הממשלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
התפרעויות בכפר כנא, נובמבר 2014. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
כפר כנא/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי
כפר כנא, נובמבר 2014. ערן גילווארג
כפר כנא/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully