וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום של הפגנות: "הירי בכפר כנא - הוצאה להורג"

9.11.2014 / 9:56

איסלאם אמארה, מנכ"ל המועצה המקומית שבה נורה למוות קרוב משפחתו חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים, האשים: "בכפר תבור זה לא היה קורה". הפגנות צפויות ביישובים ערביים ובאוניברסיטאות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: קשת סידי

מנכ"ל המועצה המקומית כפר כנא, איסלאם אמארה, טען היום (ראשון) כי הריגתו של חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים בליל שישי הייתה "הוצאה להורג". אמארה, קרוב משפחתו של חמדאן, טען כי המקרה בוודאי לא היה קורה בטבריה, בכפר תבור או בכל יישוב יהודי אחר. "האם הדם שלנו כל כך זול?", תהה אמארה.

אמארה הדגיש כי יש להעניש את מי שצריך להיענש כדי למנוע את ההרוג הבא. "אנחנו רוצים יחס שווה כמו כל אזרח, ומבקשים רק שקט ולחזור לשגרה", אמר. הוא ציין כי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) טרם הגיעו לזירה שבה התרחש האירוע וקרא להקמת ועדת חקירה עצמאית, שלא קשורה למשטרה. "הממסד - ראש הממשלה, שרי הממשלה והמפכ"ל - כבר נתנו גיבוי לשוטרים. צריך חקירה נטולת פניות ולא עוד חקירה שנועדה למרוח ולטייח", אמר.

עוד בנושא הרג הצעיר מכפר כנא
מחשש למהומות: המשטרה העלתה כוננות ברחבי הארץ
השוטרים נחקרים במח"ש: "הצעיר הערבי צעק 'אללה אכבר'"
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"

הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות על ידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014. אתר בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של חמדאן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אתר בוקרא

מנכ"ל המועצה גם תקף את השר נפתלי בנט, שטען אתמול כי חמדאן היה "מחבל ערבי אחוז טירוף", ואמר: "ציפינו משר שיש לו אחריות כלפי כל אזרחי המדינה לנהוג איפוק. המסר שהופנה כלפינו אתמול קרא להפעיל נגדנו עוד כוח. אנחנו מייחלים למדיניות של שפיות ושל גילוי אחריות, ולא של הצהרות שמטרתן להשיג רווח פוליטי ולזכות בעוד קולות".

בתוך כך, בהמשך לשביתה הכללית במגזר הערבי היום בשל האירועים, יתקיימו היום כמה הפגנות ביישובים ערביים ובאוניברסיטאות במחאה על הרג חמדאן. בשעה 15:30 בצהריים תיערך הפגנה בכפר קאסם, וחצי שעה מאוחר יותר תתקיים הפגנה בטייבה שבמשולש. באוניברסיטת תל אביב החלה בצהריים הפגנה של תאי הסטודנטים הערביים ומאוחר יותר תיערך הפגנה דומה באוניברסיטת בן גוריון.

הלילה נשמר השקט באזור הצפון וברחבי הארץ לאחר שורת תקריות אלימות שאירעו בתום הלווייתו של חמדאן. כוחות משטרה רבים של מחוז הצפון נפרסו ברחבי האזור והם לא נאלצו להתמודד עם אירועים חריגים. נוסף על כך, המשטרה החליטה להעלות את הכוננות ברחבי הארץ ועברה לפעילות מיוחדת ברמה ג'.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מעצר מתפרעים בכניסה לכפר כנא לאחר הפגנת המחאה על הרג תושב המקום על ידי המשטרה. שלומי גבאי
עצור מההפגנת המחאה נגד מותו של חמדאן בכפר כנא, אתמול/שלומי גבאי

חמדאן נהרג בליל שישי מירי של שוטרי תחנת נצרת, בעת שאלה הגיעו לכפר במטרה לעצור אדם אחר, קרוב משפחתו של חמדאן. בתיעוד האירוע, שפורסם בכלי תקשורת ערביים, נראה הצעיר רץ לעבר ניידת המשטרה בתנועות מאיימות, כשהוא אוחז בידו סכין. אחד השוטרים שיצאו מהניידת כדי להדוף אותו ירה לעבר פלג גופו העליון. חמדאן נפצע מהירי באורח אנוש ופונה לבית החולים העמק בעפולה, ושם מת מפצעיו.

הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
שוטרים בהפגנה בכפר כנא, אתמול/שלומי גבאי
הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
מפגינים מבעירים צמיגים בהפגנה בכפר כנא, אתמול/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully