וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"שים לאזרחים שהשתלטו על המחבל בת"א: "פעלו למופת"

19.11.2014 / 9:48

שלושה אזרחים זכו לקבל תעודות הוקרה מידיו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, על חלקם בניסיון לעצור את המחבל, אשר דקר למוות את החייל אלמוג שילוני בשבוע שעבר ליד תחנת רכבת ההגנה. "זיהו אירוע וחתרו למגע"

צילום: אבי כהן, מד"א, רויטרס; עריכה: טל רזניק

המשטרה העניקה הבוקר (רביעי) צל"שים לשלושה אזרחים שסייעו להשתלט על המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בסמוך לתחנת רכבת ההגנה בדרום תל אביב ביום שני שעבר. בפיגוע נרצח החייל סמל-ראשון אלמוג שילוני בן ה-20 ממודיעין. בין מקבלי תעודת הכבוד גם גלעד גולדמן, שהיה הראשון להיאבק עם המחבל, פלסטיני בן 18 תושב שכם, שנעצר.

"החייל אלמוג שילוני, שנדקר בגב, ביד ובירך נלחם בחירוף נפש ונאבק עם המחבל, וכך הציל חייהם של רבים", אמר היום גולדמן בן ה-59 בהתרגשות, והוסיף: "אנשים לא יודעים שהוא הציל את החיים של כולנו כי הוא פשוט מנע מהמחבל לחטוף ממנו את הנשק. אנחנו מבינים היום שאם הנשק היה מגיע לידיו - זה היה מסתיים בצורה אחרת. החייל הוא גיבור ולא רק נדקר ונרצח, אלא נלחם ומנע אסון כבד יותר".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
שחרית יממה אחרי הטבח בבית הכנסת: "האנשים שלצדי נעלמו"
תלמידים גאים סובלים מאלימות - והמורים שותקים
תפנית אלימה בהונג קונג: מפגינים ניסו לפרוץ לפרלמנט

מפקד מחוז ת"א בנצי סאו מעניק צל"שים  לאזרחים שהשתלטו על המחבל בפיגוע הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
ניצב סאו יחד עם האזרחים שקיבלו את הצל"שים/ניב אהרונסון

את תעודות ההוקרה קיבל גולדמן יחד עם שני אזרחים נוספים מידיו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו. "ההתנהגות האזרחית הייתה למופת, ואנחנו מצפים מאזרחים לנהוג כפי שהם נהגו במקרה הזה", אמר סאו בטקס שנערך במפקדת המחוז ברחוב סלמה. "הם זיהו אירוע וחתרו למגע עם המחבל. זה יכול היה להיגמר עם תוצאות חמורות בהרבה. המחבל היה עלול להמשיך ולפגוע בעוד אזרחים", המשיך.

ניצב סאו התייחס גם למציאות הביטחונית הקשה של התקופה האחרונה ואמר שההתנהלות ממחישה את מה שכבר בישראל התרגלו אליו בעבר. "אלו ימים שבהם אנחנו מקבלים מאות קריאות על אירועים וחפצים חשודים. השילוב המנצח הוא של משטרה מקצועית ואזרחים ערניים". הוא הביא לדוגמה את האירוע מאתמול בערב, שבמהלכו נתפסו חשודים ערבים-ישראלים לא רחוק ממקום הפיגוע בתחנת רכבת ההגנה, כשברשותם נשק אוטומטי. "אנחנו לא יודעים אם האירוע פלילי או לאומני, אבל אזרחים דיווחו על אדם חשוד. כוחות משטרה איתרו בתיקו את הנשק", סיפר סאו.

בטקס הוענקו גם תעודות הוקרה לשוטרים שלקחו חלק במעצר המחבל.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully