וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית אלימה בהונג קונג: מפגינים ניסו לפרוץ לפרלמנט

19.11.2014 / 8:34

המשטרה פינתה את מאהל המחאה המרכזי בתום חודשיים של "הפגנות מנומסות", והמפגינים הגיבו בזעם. קומץ מפגינים ניסת להתפרץ למשכן הממשל המקומי, וניפץ את הדלת הצדדית

מפגינים פרצו לבניין המועצה המחוקקת, הונג קונג. רויטרס
ההפגנה האלימה מול בניין הפרלמנט בהונג קונג, לפנות בוקר/רויטרס

קבוצה של מפגינים פרו-דמוקרטיים פרצו הבוקר (רביעי) לבית המחוקקים בהונג קונג דרך דלת צדדית. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום לאחר חדירת המפגינים הדפו אזרחים נוספים שניסו להיכנס למבנה. זאת, על רקע המתיחות המתחדשת במחוז המנהלי המיוחד של סין.

ניסיון החדירה אירע שעות בודדות לאחר שאחד ממחנות המפגינים במרכז העיר פונה בצו בית משפט, בתום חודשיים בהם שהו שם. עם זאת, אתר המחאה המרכזי לא פונה. תנועת המחאה, המובלת על ידי סטודנטים, קוראת לשינוי בנוהל הבחירות, ולביטול מינוי המועמדים להנהגת הונג קונג על ידי ועדה המקורבת לממשל המרכזי בבייג'ינג.

עוד בוואלה! חדשות:
הונג קונג: "דברו חופשי - אך בחרו מילותיכם בקפידה"
מנהיגי המפגינים ונציגי הממשל ייפגשו: "הממשלה צבועה"
מיוחד | המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה

מפגינים פרצו לבניין המועצה המחוקקת, הונג קונג. רויטרס
מפגינים פרצו לבניין המועצה המחוקקת, הונג קונג/רויטרס

כ-100 שוטרים, ממוגנים באמצעות קסדות, אלות ומגנים, התייצבו מחוץ לבניין הממשל המקומי בשעות הבוקר המוקדמות, בניסיון להדוף את המפגינים המבקשים להיכנס למבנה. מהמשטרה המקומית נמסר כי ארבעה בני אדם, בני 18-24, נעצרו. כמו כן, שלושה שוטרים הובהלו לבית החולים לאחר שנפצעו.

למרות הדרמה שהתרחשה בבניין הממשל המקומי, אתר המחאה במרכז העיר נותר שלו גם בהמשך הבוקר. מדובר במעשה האלים הראשון מסוגו שנוקטים המפגינים בהונג קונג, שנודעו בכלי התקשורת ברחבי העולם כ"מפגינים מנומסים", ואף הוערך כי מחאתם תדעך ותיעלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים פרצו לבניין המועצה המחוקקת, הונג קונג. רויטרס
מפגינים פרצו לבניין המועצה המחוקקת, הונג קונג/רויטרס

על פי עדי ראייה, קבוצת המפגינים שפרצה לבית המחוקקים השתמשה באריחי בטון על מנת לנפץ דלת צדדית מזכוכית. לאחר שהצליחו, חלק מחברי הקבוצה נכנסו למבנה. בשלב זה, עשרות השוטרים הוזעקו למקום, ועל פי הדיווח השתמשו בתרסיס פלפל ובאלות על מנת לפזר את המפגינים.

פרננדו צ'ונג, מחוקק דמוקרטי, סיפר כי הוא הגיע לזירת האירוע, וניסה למנוע מהמפגינים לפרוץ למבנה. "זו תקרית מאוד מבודדת", הסביר, "אני חושב שזה חבל, ומדובר בדבר שאנחנו לא רוצים לראות קורה, כי התנועה עד כה פעלה ללא אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully