וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: מנהיגי המפגינים ונציגי הממשל ייפגשו

השיחות יתחילו כבר השבוע, והצדדים ידונו במסגרתן ברפורמות בשיטת הבחירות. "הממשלה צבועה", טען אחד מראשי המחאה, "אני מקווה שכשניפגש, הם יתייחסו ישירות לסוגיות הפוליטיות"

מפגינים פרו-דמוקרטיים בהונג קונג, 4 באוקטובר. AP
מחסומים שהקימו המפגינים ברובע העסקי של הונג קונג, השבוע/AP

נציגי הממשל בהונג קונג ומנהיגי מחאת הסטודנטים הסכימו אתמול (שלישי) לפתוח בשיחות רשמיות כבר ביום שישי הקרוב, בנוגע לרפורמות בשיטת הבחירות במחוז המנהלי המיוחד ולעתידה של הדמוקרטיה ההונג קונגית. עם זאת, הרשויות יחד עם הממשלה המרכזית בבייג'ינג כבר הכריזו כי השינויים שדורשים המפגינים נוגדים את החוקה.

בחודש אוגוסט האחרון, המחוקקים בסין הגבילו את המועמדים למשרת מושל הונג קונג רק לכאלה שימונו על ידי ועדה מיוחדת שתפעל בחסות בייג'ינג. אזרחים רבים בהונג קונג התנגדו למהלך, ויצאו לרחובות בעשרות אלפים, בדרישה כי המועמדות לתפקיד תהיה פתוחה.

הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג - עוד בוואלה! חדשות:
מיוחד | המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה
אולטימטום למפגינים בהונג קונג: "התפנו עד יום שני"
בשל המהומות: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע להונג קונג

בוקר רגוע בהונג קונג אחרי פינוי המפגינים מהרחובות – 6 באוקטובר 2014. AP
"אם הממשלה או המשטרה ירצו לפנות את האזור, האנשים יצאו שוב לרחובות". המחסומים שהקימו המפגינים, השבוע/AP

"אישרנו כי סבב השיחות הראשון ייפתח ביום שישי בשעה 16:00", הכריז תת השר לענייני חוקה, לאו קונג-וואה, לאחר הפגישה עם נציגי הסטודנטים. לדבריו, השיחות יתמקדו "בבסיס להתפתחות פוליטית ויישום חוקי של הרפורמות האלה", לקראת הבחירות בהונג קונג בשנת 2017.

"הממשלה נוהגת בצביעות", אמר לסטר שום, סגן מזכ"ל התאחדות הסטודנטים של הונג קונג. "אני מקווה שכשניפגש באמת, הם יתייחסו ישירות לסוגיות הפוליטיות בהונג קונג". הרשויות דרשו מהמפגינים להתפנות מהרובע העסקי של העיר על לתחילת שבוע העסקים, אך לדברי שום, כל ניסיון לפנות את המפגינים יביא לסיכול השיחות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
"על מנת לנצח, יש עוד צעדים. להישאר ברחובות לא יביא אותם לשם"

אתמול, רק כמה מאות מפגינים נותרו ברחובות המובילים למבני הממשל המרכזיים ולרובע העסקי בעיר, אולם חלק מהדרכים נותרו חסומות ולא כל בתי הספר שבו לפעילות רגילה. דובר משטרת הונג קונג, הוי צ'אן-טק, קרא למפגינים באזור מונג קוק המרכזי "לעזוב לטובת ביטחונם האישי".

מייקל לונג, תלמיד בן 14, סיפר כי הוא הגיע להפגנות כבר במשך שלושה ימים, לאחר לימודיו. "רואים שמספר האנשים יורד, כי אין פעולה גדולה מצד הממשלה או המשטרה", אמר, "אבל אני חושב שאם הממשלה או המשטרה ירצו לפנות את האזור, האנשים יצאו שוב לרחובות".

מייקל דיוויס, מרצה למשפטים באוניברסיטת הונג קונג, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי לטעמו, על המפגינים "להכריז על ניצחון" ולסיים בשלב הנוכחי את ההפגנות. לדבריו, כך יוכלו המארגנים לנצל את המומנטום שנוצר בשיחות עם הממשלה, במקום להגיע למצב בו המחאה גוועת. "על מנת לנצח, יש עוד צעדים, ואני חושב שפשוט להישאר ברחובות לא יביא אותם לשם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully