וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המהומות: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע להונג קונג

שירה הוד

2.10.2014 / 19:24

המשרד ממליץ לישראלים השוהים בעיר להימנע מלהגיע לאזורים שבהם ישנם עימותים עם המשטרה. ישראלית שהוריה מתגוררים במקום: "זו פעם ראשונה שיש התכנסות בגודל כזה מאז שנת 1989"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

משרד החוץ פרסם הערב (חמישי) אזהרה מסע להונג קונג, עקב ההפגנות הנערכות במקום והצפי הוא כי הן ימשיכו להתקיים גם בימים הקרובים. משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים בעיר להימנע מלהגיע לאזורים בהם ישנן התקהלויות ועימותים עם המשטרה ולעקוב בתקשורת המקומית אחרי ההתפתחויות.

גילי קרב, ישראלית שהוריה מתגוררים באזור המנהלי וששהתה בעצמה בהונג קונג שבוע לפני פרוץ המהומות, סיפרה לוואלה! חדשות כי זו פעם ראשונה שיש התכנסות בגודל כזה מאז שנת 1989. "בסין זה אירוע ענק" לדבריה. יחד עם זאת, היא ציינה כי "זה מאוד מסודר". היא שמעה מאמה שהרחובות סגורים וכי "אי אפשר לקחת מוניות, קשה לנסוע", אך המצב "לא אלים". קרב התייחסה למהומות שפרצו במדינה לפני כשנתיים ואמרה כי "גם בפעם הקודמת זה לא היה אלים, אף אחד לא נהרג או נדרס".

מהומות בהונג קונג - עוד ידיעות בנושא:
סין משגרת מתקפת סייבר נגד המפגינים בהונג קונג
מושל הונג קונג מסרב להתפטר חרף איומי המפגינים
המפגינים בהונג קונג לא מוותרים: יומם הגדול הגיע

מחאת הסטודנטים של הונג קונג – 30 בספטמבר 2014. GettyImages
המהומות יימשכו גם בימים הקרובים. הונג קונג, השבוע/GettyImages

מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג אמר הערב למפגינים הפרו-דמוקרטים, דקות לפני שפג האולטימטום הקורא לו להתפטר מתפקידו, כי אין בכוונתו לעשות כן ושהשתלטות על בנייני הממשל תגרור השלכות חמורות. עם זאת, נציגים רשמיים מטעמו צפויים להיפגש עם מובילי המחאה כדי לדון ברפורמות פוליטיות, אולם לא צוין מתי.

גם סין קראה לאזרחיה להתרחק מהאזור. בעיתון סאות צ'יינה מורנינג פוסט דווח אתמול כי לשכת התיירות הסינית הורתה לאנשיה שלא לשלוח תיירים להונג קונג בשבוע הקרוב.

מוקדם יותר היום קרא ג'ושוע וונג, ממנהיגי המחאה, לתומכיו, להיערך ל"מערכה ממושכת". בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב וונג כי העימות עם בייג'ינג בנוגע לרפורמות דמוקרטיות "יבחן את עמידותנו", אך הוסיף כי הוא "לא מעריך שזה יסתיים בקרוב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג - 1 באוקטובר 2014. רויטרס
מסרב להתפטר. המושל, לונג צ'ון-יינג/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה לשר החוץ הסיני וואנג יי כי וושינגטון עוקבת אחר ההפגנות בהונג קונג ומקווה כי הנושא יגיע לפתרון בדרכי שלום. "ארצות הברית תומכת באופן עקבי במערכת פתוחה, שכן היא חיונית ליציבותה של הונג קונג ולשגשוגה", נמסר בהצהרה של הבית הלבן לאחר הפגישה בין השניים, בה השתתפה גם היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס. אובמה אישר כי יגיע לביקור בסין עוד השנה.

מפגינים בהונג קונג. רויטרס
הונג קונג, השבוע/רויטרס

בסין היבשתית, דווח כי הרשויות עצרו בימים האחרונים כעשרים בני אדם, משום שהביעו הזדהות עם המחאה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי כמה מהעצורים נעצרו אחרי שגילחו את ראשיהם לאות הזדהות. במקביל, נמשכת הצנזורה החמורה על אמצעי התקשורת המסקרים את המחאה, ונחסמו לגישה אתרי אינטרנט של העיתונים המרכזיים בהונג קונג.

המפגינים מוחים נגד עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות", שהוביל את המדיניות הסינית כלפי הונג קונג מאז 1997, אז הושב האי לבייג'ינג מידי הבריטים. דרישתם היא לבטל את מה שהם מגדירים כהגבלת הדמוקרטיה בהונג קונג, וקוראים לבייג'ינג לאפשר הצגת מועמדים עצמאיים, שאינם ממונים על ידי סין, במרוץ למשרת המושל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully