וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: מחאה נגד "הדמוקרטיה המזויפת" של סין

31.8.2014 / 19:32

הפרלמנט בבייג'ינג קבע כי רק מועמדים שיאושרו על ידי ועדה מיוחדת יוכלו להיבחר למשרת מנהיג האזור המנהלי המיוחד. בסין טוענים כי ההחלטה "הוגנת", אך המפגינים "ימשיכו להילחם"

הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג. רויטרס
"ההחלטה לא משאירה לנו מקום לפעול למען מערכת דמוקרטית אמתית". מפגינים בהונג קונג, היום/רויטרס

הפרלמנט בסין קבע היום (ראשון) כי המועמדים לראשות הונג קונג ייקבעו על ידי ועדת מינוי, לקראת מערכת הבחירות הצפויה באזור המנהלי המיוחד בשנת 2017. זאת, על רקע מחאות ענק במרכז העיר בחודשים האחרונים, בקריאה לקיום בחירות ישירות ודמוקרטיות, ונגד צעדים שיחזקו את אחיזתה של סין הקומוניסטית בהונג קונג.

מאות אלפים הפגינו בהוג קונג: "לא נציית לסין"

ועדת הקבע של הקונגרס העממי הלאומי בבייג'ינג הכריזה על תכנית מסגרת שתכלול העמדת שניים או שלושה מועמדים לבחירות, שיעברו אישור של ועדת המינוי, שצפויה להיות מורכבת מתומכים בממשלה המרכזית בבייג'ינג. המוחים טוענים כי סין מנסה ליצור "דמוקרטיה מזויפת".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
שגרירות ארה"ב בלוב בידי חמושים: קפצו מהגג לבריכה
שתי נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון
המחוקק שקבע "עיר אסורה לישראלים" הוכה באגרופים

הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג. רויטרס
"היום האפל ביותר בהיסטוריה של התפתחות הדמוקרטיה". בני טאי/רויטרס

"זו החלטה חוקית, הוגנת והגיונית", טען לי פיי, סגן מזכ"ל ועדת הקבע של הפרלמנט הסיני, אולם היא התקבלה בביקורת קשה בהונג קונג, שככל הנראה לא תצליח לשנותה. מאות מפגינים יצאו היום לרחובות העיר וקראו לחידוש המחאה. "מיצינו את כל הניסיונות לפתור את המצב בשיח", נמסר.

מאות שוטרים נפרשו ברחבי העיר, ומארגני המחאה הבטיחו כי ימשיכו בהפגנות בשבועות הקרובים. בני טאי, מרצה למשפטים ומראשי המחאה, אמר: "היום אינו רק היום האפל ביותר בהיסטוריה של התפתחות הדמוקרטיה בהונג קונג, אלא גם היום האפל ביותר עבור 'מדינה אחת, שתי מערכות'". הוא התייחס למדיניות שהעניקה אוטונומיה מסוימת ושלטון ליברלי להונג קונג, מאז העברתה לשליטת סין מידי בריטניה בשנת 1997.

"ההחלטה לא משאירה לנו מקום לפעול למען מערכת דמוקרטית אמתית, ואנחנו נפתח במאבק בלתי-אלים", הצהיר ג'וזף צ'נג, יוזם "הברית לדמוקרטיה אמתית", ארגון גג של קבוצות הקוראות לשינוי בשיטת הבחירות בהונג קונג. "אנחנו רוצים לומר לעולם שלא ויתרנו. נמשיך להילחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המוחים מקווים כי ההחלטה של בייג'ינג לא תזכה לרוב הנדרש במועצה המחוקקת של הונג קונג. במקרה כזה, מנהיג האזור המנהלי המיוחד ימונה, כפי שהיה עד כה, על ידי ועדה מצומצמת, ולא ייערכו בחירות כלל. וונג ז'נמין, יועץ לממשלת סין, טען כי "זכות הצבעה פחות מושלמת עדיפה על ביטול זכות ההצבעה".

בסין טענו כי ההחלטה מקדמת את "הרפורמה הדמוקרטית" באזור המנהלי המיוחד. מנהיג הונג קונג המכהן, ליונג צ'ון-יינג, טען כי החלטתה של בייג'ינג מהווה צעד חיובי בהתפתחות העיר. "זכות הצבעה למשרת המנהיג אינה רק צעד גדול קדימה עבור הונג קונג, אלא גם אבן דרך היסטורית למדינתנו", אמר.

הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג. רויטרס
הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully