וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על רצח האמריקני בידי דאעש: "רשע טהור"

17.11.2014 / 0:22

הנשיא האמריקני שלח את תנחומיו למשפחתו של פיטר קאסיג, עובד הסיוע האמריקני שראשו נערף בהוצאה המונית להורג, יחד עם שבויים סורים. הבית הלבן: הסרטון מהימן, קאסיג אינו בין החיים

צילום מסך

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה אמש (ראשון) בחריפות את הוצאתו להורג של האמריקני השבוי פיטר קאסיג בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "הוא נהרג במעשה של רשע טהור", אמר אובמה על קאסיג בן ה-26, עובד בארגון סיוע הומניטרי, שנחטף בשנה שעברה בסוריה בידי אנשי דאעש.

"אנחנו שולחים את תפילותינו ואת תנחומינו להוריו של עבד אל-רחמן קאסיג, המוכר לנו גם כפיטר, ולבני משפחתו", המשיך אובמה בהצהרה שנתן לכתבים על האייר פורס 1, בשובו לארה"ב מוועידת ה-G20 שהסתיימה באוסטרליה. במקביל, הודיע אתמול הבית הלבן כי לאחר בחינת הסרטון נקבע כי הוא מהימן, וכי קאסיג אכן מת.

דאעש איים להוציא להורג את קאסיג בתחילת חודש אוקטובר, בסרטון שבו תועדה רציחתו של נהג המונית הבריטי אלן האנינג. קאסיג נפל בשבי הארגון ב-1 באוקטובר 2013, בזמן שהיה בסוריה כדי להגיש סיוע לפליטי מלחמת האזרחים.

עוד על דאעש בוואלה! חדשות
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"
מכה לדאעש: איבדו עיר אסטרטגית בצפון עיראק
איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה

קאסיג הוא השבוי המערבי החמישי שהארגון מוציא להורג, כחלק מהוצאה המונית להורג אשר פורסמה הבוקר בסרטון מזוויע נוסף. המוציא להורג לובש השחורים, המוכר כ"ג'ון הג'יהאדיסט", נראה בסרטון יחד עם אנשי דאעש נוספים כשהם רוצחים מול המצלמה את קאסיג ושבויים סוריים נוספים, כנראה מצבא אסד. לפנות בוקר דווח כי "ג'ון" נפצע בתקיפה אמריקנית, וייתכן שפרסום הסרטון נועד להוכיח כי הוא עדיין בחיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון ההוצאה להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאסיג, יליד אינדיאנפוליס, אינדיאנה, שירת בעבר ביחידה מבצעית מיוחד של צבא ארה"ב, והוא נשלח במסגרת זו לשירות בעיראק בשנת 2007. לאחר ששוחרר מטעמים רפואיים, הקים בשנת 2012, בעקבות ביקור בלבנון, את ארגון הסיוע SERA (Special Emergency Response and Assistance), שהעניק סיוע רפואי וסיוע נוסף לאזרחים הסורים.

במהלך השבי, הצעיר האמריקני התאסלם מרצונו ושינה את שמו לפיטר עבד אל-רחמן. בחודש יוני העביר קאסיג מכתב מצמרר להוריו ממקום שביו, ובו כתב כי הוא מפחד שיקפח את חייו. "כמובן שאני מפחד למות, אך הכי קשה זה לא לדעת, לתהות, לקוות ולשאול את עצמי אם אני יכול לשמור על התקווה, יהיה מה שיהיה. אני מאוד עצוב שכל זה קרה, ומצטער על מה שעובר עליכם בבית בגלל זה".

"אם אני מת, אני חושב שאנחנו - אתם ואני - יכולים לפחות למצוא נחמה בידיעה שהלכתי לסוריה על מנת להקל על הסבל ולעזור למי שצריך", הוסיף.

(עדכון ראשון: 23:22)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דאעש. מערכת וואלה!
אנשי דאעש ולרגליהם השבויים הסורים/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully